wegenbelasting
#1
Een paar weken geleden een 2e hands auto gekocht. De wegenbelasting voor 2019 is betaald, maar hoe gaat dit voor 2020. Moet ik eerst naar de boekhouder voor een zgn  κλιδιαριθμοσ of kan ik in december op de site van de belastingdienst inloggen met de ΑΦΜ en kenteken van de auto? Wil het nu graag weten want ik blijf nog maar 2 weekjes in Griekenland om dan even in Nederland te gaan overwinteren en in maart 2020 terug te komen
Quote
#2
Je bent nu in Griekenland. Weet iemand het daar niet?
Quote
#3
(08 October 2019, 13:51)marianna schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een paar weken geleden een 2e hands auto gekocht. De wegenbelasting voor 2019 is betaald, maar hoe gaat dit voor 2020. Moet ik eerst naar de boekhouder voor een zgn  κλιδιαριθμοσ of kan ik in december op de site van de belastingdienst inloggen met de ΑΦΜ en kenteken van de auto? Wil het nu graag weten want ik blijf nog maar 2 weekjes in Griekenland om dan even in Nederland te gaan overwinteren en in maart 2020 terug te komen
Als de auto op je naam staat zou je al een belasting sleutel moeten hebben. 
Ik adviseer je om toch even naar de boekhouder te gaan zodat je ook in het Taxisnet kan. Voordeel hiervan is dat je ook vanuit buiten Griekenland je belasting kan betalen.

Veel succes,

Dick
Quote
#4
Hallo Marianna, Volgens mij kun je deze belasting pas in december 2019 betalen. Je kunt ook deze week even langs het postkantoor lopen en je groene kaart (kentekenbewijs) meenemen en je AFM nummer. Neem voor de zekerheid ook even je ID kaart of paspoort mee. Misschien kunnen ze je daar nu verder helpen, of in ieder geval raad geven hoe verder te handelen. Succes ermee.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#5
(08 October 2019, 17:53)Damiaatje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Marianna, Volgens mij kun je deze belasting pas in december 2019 betalen. Je kunt ook deze week even langs het postkantoor lopen en je groene kaart (kentekenbewijs) meenemen en je AFM nummer. Neem voor de zekerheid ook even je ID kaart of paspoort mee. Misschien kunnen ze je daar nu verder helpen, of in ieder geval raad geven hoe verder te handelen. Succes ermee.
Gewoon regelen via een kennis  hier in Griekenland regelen, ik doe het al jaren voor diverse mensen die in de december januari niet in Griekenland verblijven  ik heb hun kentekenbewijs en hun belastingnummer via de belastingsite print ik het bewijs voor de autobelasting uit en betaal deze op tijd voor hun, is gewoon de makkelijkste weg nu betalen is onmogelijk te laat betalen kost je een boete van 100 procent dus dan betaal je het dubbele.
Quote
#6
Ik heb hier al rond gevraagd natuurlijk, maar de boekhouder zegt dat we een "klidiarythmos" moeten aanvragen bij de belastingdienst. Wij hebben geen bezittingen in Griekenland dus wij doen hier ook geen aangifte bij de belastingdienst. Ik lees ook bij vorige topics niets over die "klidiarythmos Ik heb het idee dat de boekhouder gewoon snel €20 wil verdienen aan Jan de toerist.
Quote
#7
(09 October 2019, 09:30)marianna schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb hier al rond gevraagd natuurlijk, maar de boekhouder zegt dat we een "klidiarythmos" moeten aanvragen bij de belastingdienst. Wij hebben geen bezittingen in Griekenland dus wij doen hier ook geen aangifte bij de belastingdienst. Ik lees ook bij vorige topics niets over die "klidiarythmos Ik heb het idee dat de boekhouder gewoon snel €20 wil verdienen aan Jan de toerist.
Je hebt helemaal niets nodig zoals aangegeven doe ik al enkele jaren voor diverse mensen die hier ook geen bezit hebben maar in nov tot febr hier niet zijn ik heb hun belasting nummer en kenteken van de auto draai via de belasting site het betaalbewijs uit ga naar het postkantoor en betaal so simpel is het
Quote
#8
Weet iemand misschien ook of ik vanuit Nederland via de bank kan betalen
Quote
#9
Marianna, Dat formulier waar jouw boek(boef)houder over spreekt heb je helemaal niet nodig.
De tip die Cornelius gaf is nog het eenvoudigst om te doen.
Zelf print ik niets uit, maar ga hier in het dorp naar het postkantoor in december, Kentekenbewijs en AFM nummer meenemen, en Maria van het postkantoor maakt het direct in orde.
Kost alleen 1 euro extra. Succes.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#10
Ik weet niet bij welke griekse bank je zit maar via de Piraeus kun je naar hun internetbankieren website gaan daar kun je AFM en kenteken invullem en dan betalen. Kan pas in december inderdaad. Succes.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wegenbelasting 2020 marianna 12 2.788 28 December 2021, 12:40
Laatste bericht: messara
  Wegenbelasting Cornelius 24 7.170 13 December 2018, 19:49
Laatste bericht: Damiaatje
  wegenbelasting 2018 antonia 63 7 3.087 08 December 2017, 15:09
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)