Griekenland en de poging tot staatsgreep in Turkije
#1
In Alexandropoulis is een Turkse militaire helikopter geland waarvan de 8 inzittenden (7 militairen en 1 burger) politiek asiel aangevraagd hebben.


[Afbeelding: e3wom.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
met de turken niks dan last
Quote
#3
Er is ook een Turks fregat mogelijk onderweg naar Griekenland.
Bron NOS.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
Jammer dat het voorlopig voorbij is. Altijd leuk een dagje Turkije vanaf Chios of Kos.
Die man is een bedreiging voor de vrede in de regio. Je moet er echt niet naar toe. Zelf ook boter op mijn hoofd, toen de Kolonels nog in Griekenland regeerden ben ik ook naar Rhodos, Kreta en Kos geweest.
Hoop, dat die soldaten niet uitgeleverd worden. Hoop, dat Bertje Flapdrol zich daar eens voor gaat "inzetten"
Quote
#5
@Wim,Ik merk meer en meer dat het uitermate populair is om Nederlandse politici even, zonder argumentatie, "weg" te zetten. Ik vind dat flauw en respectloos.
Quote
#6
Sorry Chris was niet de bedoeling om jouw of wie dan ook op de staart te trappen.
De geschiedenis zal oordelen over de heer Koenders.
Quote
#7
(17 July 2016, 07:33)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jammer dat het voorlopig voorbij is. Altijd leuk een dagje Turkije vanaf Chios of Kos.
Die man is een bedreiging voor de vrede in de regio. Je moet er echt niet naar toe. Zelf ook boter op mijn hoofd, toen de Kolonels nog in Griekenland regeerden ben ik ook naar Rhodos, Kreta en Kos geweest.
Hoop, dat die soldaten niet uitgeleverd worden. Hoop, dat Bertje Flapdrol zich daar eens voor gaat "inzetten"

het zijn niet zomaar soldaten,het zijn 3majoors  3kapteins en2onderofficieren
die in mijn ogen dan ook direct of indirect schuldig zijn aan de vele onschuldige
slachtoffers
Quote
#8
Wie bedoel je met slachtoffers Metaxa? Die van de nu mislukte staatsgreep of die de afgelopen
tijd allemaal in de gevangenis gezet zijn?
Ben het toch wel met Wim eens dat die man(Erdogan)een bedreiging is voor wat dan ook.
Quote
#9
Het lijkt mij dat Erdogan voor véél meer onschuldige slachtoffers direct verantwoordelijk is. En de stelling van velen dat hij zelf de hand had in deze coup (de theatre) lijkt wel plausibel. Het geeft hem een unieke kans om in eigen land alle tegenstanders van zijn regime in 1 klap uit te schakelen. Zijn acties en gedragingen doen steeds meer terugdenken aan deze van een kleine korporaal uit de vorige eeuw.

En voor die militairen die gisteren asiel aangevraagd hebben is de definitie van politiek asiel wel heel letterlijk: Iedereen heeft het recht om asiel aan te vragen in een ander land als hij in eigen land om politieke redenen vervolgt wordt of vervolging riskeert.

Heel die kwestie betekent in elk geval ook voor Athene een diplomatieke hete aardappel.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
(17 July 2016, 12:17)Marianne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wie bedoel je met slachtoffers Metaxa? Die van de nu mislukte staatsgreep of die de afgelopen
tijd allemaal in de gevangenis gezet zijn?
Ben het toch wel met Wim eens dat die man(Erdogan)een bedreiging is voor wat dan ook.

 je moet wel goed lezen Marianne,ik bedoel  onschuldige slachtoffers
en ik ben ook geen voorstander van erdogan   in mijn ogen een gevaarlijke
gek,alleen vraag ik me af wat bert Koenders hier mee te maken heeft
Quote
#11
Metaxa,

Ik lees zeker wel "onschuldige slachtoffers".Het was alleen de vraag welke onschuldigen je bedoelde:die van nu en/of
die van eerder deze tijd.
Er zit nuance in?
Quote
#12
@Metaxa Onze minister had zich duidelijker uit moeten spreken toen het nog aan de gang was.
Achteraf partij kiezen is op zijn minst laf. Dat land gaat of door het putje of wordt een bedreiging voor de vrede in de regio.
Quote
#13
Wat een onrust in de wereld, wordt er naar van.
Quote
#14
Zoist. Iedereen veroordeelt de coupe op het moment dat duidelijk is dat hij mislukt is. Politiek correct heet dat . Wat zou de wereld hebben gezegd als Erdohan afgezet was? 

Mvg 
Martin
Quote
#15
Tsja, Martin, dan had Koenders geroepen/getwitterd, dat hij de gevallen slachtoffer betreurt.
Natuurlijk hoopt hij op een stabiele samenwerking met de nieuwe Turkse machthebbers.
De historische banden met Turkije aangehaald moeten worden en Bla bla bla.
Zo is het niet gegaan.
Ik kap er mee. Tijd voor een Grieks drankje.
Wim
Quote
#16
(17 July 2016, 15:41)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zoist. Iedereen veroordeelt de coupe op het moment dat duidelijk is dat hij mislukt is. Politiek correct heet dat . Wat zou de wereld hebben gezegd als Erdohan afgezet was? 

Mvg 
Martin

Ik ken Turkse Nederlanders welke hun FB account hebben opgezegd uit angst voor de "lange arm" van Erdogan.
Deze man deinst nergens voor terug en gaat nu een grote schoonmaak houden waarbij hij zijn tegenstanders letterlijk gaat opruimen. Hij wil de doodstraf alweer invoeren?!?
Onze regering gaat hierop uitsluitend politiek correct antwoorden zoals gebruikelijk.
Het is toch bizar dat men nog steeds op vakantie kan naar een land als Turkije ( overigens zwaar gesponsord door Erdogan om de prijzen aantrekkelijk laag te houden) met wat daar allemaal gebeurd.
Quote
#17
dan  zie je maar weer eens in welk geweldig land wij hier wonen
Quote
#18
Ik voelde me toch beter op mijn gemak in Griekenland tijdens het kolonels regime dan toen de militairen in Turkije aan de macht waren, overal controle posten en telkens je beurs trekken omdat natuurlijk niks klopte van je papieren, dat was lang geleden in mijn truckerstijd.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#19
Best heel knap van Erdogan, dat hij al een paar uur na de coup precies wist welke 2745 rechters medeplichtig waren en waar zij zich bevonden.....
Quote
#20
Alles wat hierboven over Koenders gezegd wordt geldt natuurlijk ook voor o.a. Merkel en anderen. Zij hebben de zogenaamde coupe ook pas veroordeeld toen duidelijk was dat deze niet geslaagd was. Heeft het voor veel Europese leiders misschien te maken met de vluchtelingen deal???
Quote
#21
(17 July 2016, 15:41)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zoist. Iedereen veroordeelt de coupe op het moment dat duidelijk is dat hij mislukt is. Politiek correct heet dat . Wat zou de wereld hebben gezegd als Erdohan afgezet was? 

Mvg 
Martin

Ik noem dat niet politiek correct maar plat opportunisme.

brinkie49 schreef:Alles wat hierboven over Koenders gezegd wordt geldt natuurlijk ook voor o.a. Merkel en anderen. Zij hebben de zogenaamde coupe ook pas veroordeeld toen duidelijk was dat deze niet geslaagd was. Heeft het voor veel Europese leiders misschien te maken met de vluchtelingen deal???

Het lijkt mij meer en meer duidelijk dat het inderdaad een "zogenaamde" coup was met blijkbaar o.a. op de bruggen in Istanboel jonge militairen die dachten dat het een oefening was

jjohn schreef:Best heel knap van Erdogan, dat hij al een paar uur na de coup precies wist welke 2745 rechters medeplichtig waren en waar zij zich bevonden.....

De wonderen zijn blijkbaar de wereld nog niet uit. Nog 1 van de redenen die wijzen op een "zogenaamde" coup.

Het positieve voor Griekenland was dan weer dat talloze cruisemaatschappijen (Celestyal Cruises, Holland-Amerika lijn, Princess Cruises, Celebrity Cruises) voorziene aanlopen dit weekend en de komende dagen in o.a. Istanboel en Kusadasi geschrapt hebben en deze vervangen hebben door bestemmingen op Griekse eilanden zoals Chios, Samos en Rhodos.
Altijd welkom de niet geplande inkomsten die daaruit voorkomen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#22
Er worden weer heel veel smerige politieke spelletjes gespeeld. Waarom wordt de "gekozen" dictator Erdogan gesteund en de gekozen president van de Oekraine destijds niet? In de Oekraine kunnen we zien wat de gevolgen zijn van het opportunistische gedrag van de EU bobo's. Zij hebben olie op een smeulend conflict gegoten destijds en wenden zich nu van de ellende af. In Turkije ben je je leven niet zeker als je niet naar de pijpen danst van Erdogan. Waarom hoor ik de wereldleiders daar niet over? En hoe weet hij zo snel welke rechters en militairen hem niet steunen? Dat hij zelf rechters kan laten oppakken zegt genoeg over het democratische gehalte van het land. Vooral lekker blijven onderhandelen over toetreding tot de EU. de hoge heren hebben er toch geen last van.....
Quote
#23
Klare taal van onze EU-bestuurders: "De Europese Unie veroordeelt in sterke bewoordingen de couppoging in Turkije en benadrukt haar volledige steun aan de legale instellingen van het land, inclusief de gekozen regering en het Turkse parlement"

Dàt zal d'r inhakken daar.....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#24
Zó, da's pas klare taal van onze EU-bestuurders: "De Europese Unie veroordeelt in sterke bewoordingen de couppoging in Turkije en benadrukt haar volledige steun aan de legale instellingen van het land, inclusief de gekozen regering en het Turkse parlement"

Dàt zal d'r ècht inhakken daar.....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#25
Heerlijk om te zien dat er in Nederland zoveel expertise woont en dat er zovelen exact weten hoe het allemaal in elkaar steekt.
Noemen ze dat niet de beste stuurlui staan aan de wal (of wonen in Nederland).
Quote
#26
het is niet nederland of griekenland die deze chaos veroorzaken,laat ze het
lekker zelf uit zoeken
Quote
#27
(18 July 2016, 18:22)AvD schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heerlijk om te zien dat er in Nederland zoveel expertise woont en dat er zovelen exact weten hoe het allemaal in elkaar steekt.
Noemen ze dat niet de beste stuurlui staan aan de wal (of wonen in Nederland).

Is het dan verkeerd om over bepaalde zaken een mening te hebben? Ik denk dat dit net vrije meningsuiting is, een mening kunnen ventileren op een openbaar forum. In bepaalde landen (en dan wil ik nog niet expliciet Turkije noemen) kan/mag dit niet.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#28
(18 July 2016, 18:22)AvD schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heerlijk om te zien dat er in Nederland zoveel expertise woont en dat er zovelen exact weten hoe het allemaal in elkaar steekt.
Noemen ze dat niet de beste stuurlui staan aan de wal (of wonen in Nederland).

Leest u geen kranten?
Quote
#29
Vanochtend in de PZC Undecided

[Afbeelding: 25upmz9.jpg]
Quote
#30
Dat Erdogan ernstige toenemende dictatoriale trekjes vertoont is geen geen nieuws meer.
Met de huidige uitspraken over het invoeren van de doodstraf wordt voldoende angst ingeboezemd voor een ieder die in de toekomst nog maar het idee wil oppakken voor actie tegen zijn regime.

Los van dit alles, heeft het mij verbaasd hoe snel de coupe plegers konden worden aangewezen. Het is een hypothese, maar stel dat deze coupe op enigerlei wijze in scene is gezet door het huidige bewind? Dan is dit een legitieme manier om diverse mensen uit de weg te ruimen en het regime vergaande bevoegdheden te geven. Alles wat nu wordt ondernomen past wel heel erg goed in het straatje van de dictator.

In ieder geval zijn de scheuren zichtbaar geworden van een dictatorial regime dat zijn of haar hand aan het overspelen is. Ik zou niet graag een inwoner zijn in Turkije onder dit bewind. Alle nieuwsgaring naar de eigen bevolking is sterk geleurd en angst regeert.

My two cents
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#31
Toch ziet de eigen bevolking dat heel anders. Volgens hen heeft Erdogan veel goeds gebracht. Niet voor niets dat er gelijk mensenmassa's op de been kwamen na zijn oproep.
Ik heb een Turkse collega en zij zien het echt heel anders dan wij met onze Westerse mening en ideeën.
En wat zij ala argumenten geeft, snijdt echt wel hout.
Quote
#32
Ja de Turken hier in het land zien het echt heel anders,makkelijk toch?Ze wonen niet aldaar en genieten
hier van van alles en nog wat.Natuurlijk hij heeft daar heel wat verbetering gebracht,kreeg hij toch veel steun?!
Maar je kan toch niet,kijkend met nuchter verstand,zeggen dat het een democratie is? Ja hij is wel zodanig
gekozen maar dat is dan ook alles.Als je hem hoort spreken doet hij aan iemand uit de vorige eeuw denken,wie was dat
ook alweer? En wat heeft die allemaal bedacht?
En gaat het gezegde ook niet op:Wiens brood men eet wiens woord men spreekt?
Quote
#33
Intussen heeft Silversea Cruises aangekondigd dat in al hun geplande cruises voor dit jaar Istanboel vanaf heden geschrapt wordt en er een Griekse bestemming in de plaats komt.

Dat betekent bijvoorbeeld voor de Silver Spirit: 6 extra aanlopen in Corfu - Piraeus wordt voor 5 cruises de in- en ontschepingshaven i.p.v. Istanbul - 5 extra aanlopen in Santorini - 4 extra in Mykonos en Katakolon - 3 x Rhodos en Ag. Nikolaos - 2 x Nafplio en 1 x extra in Patmos, Zakynthos, Chania, Kavala, Chios, Argostoli en Volos.

Daarnaast worden ook de vaarschema's van de Silver Cloud en de Silver Wind aangepast.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#34
(19 July 2016, 18:16)Marianne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja de Turken hier in het land zien het echt heel anders,makkelijk toch?Ze wonen niet aldaar en genieten
hier van van alles en nog wat.Natuurlijk hij heeft daar heel wat verbetering gebracht,kreeg hij toch veel steun?!
Maar je kan toch niet,kijkend met nuchter verstand,zeggen dat het een democratie is? Ja hij is wel zodanig
gekozen maar dat is dan ook alles.Als je hem hoort spreken doet hij aan iemand uit de vorige eeuw denken,wie was dat
ook alweer? En wat heeft die allemaal bedacht?
En gaat het gezegde ook niet op:Wiens brood men eet wiens woord men spreekt?

up up
Quote
#35
Die Turkse collega heeft al haar familie nog in Turkije op het platteland wonen dus die weet echt wel waar ze het over heeft. Dit is de mening van haar Turkse familie.
70 % van de Turken heeft voor Erdogan gestemd, dat is niet een nipte meerderheid. Hij heeft gezorgd dat de gezondheidszorg daar op een veel beter niveau is gekomen, dat de boeren het veel beter hebben en het economisch beter gaat. Dat alles zijn redenen waarom de Turkse bevolking wegloopt met hem.

Nogmaals, dit is niet mijn mening, maar de mening van de Turken zelf. Wij kunnen ervan vinden wat we willen, maar wij wonen er niet, dus ook makkelijk praten vanaf de zijlijn met Westerse visie.
Quote
#36
13 jaar naast lieve Turkse buren gewoond. Zij woonde hier van haar "driede" en getrouwd met haar neef. 2 van de 3 kinderen op het speciaal onderwijs. Moet allemaal kunnen tegenwoordig natuurlijk. Doet toch wel pijn wanneer er tegen mijn kinderen gezegd wordt dat ze door moeten tot hun 67e.
Quote
#37
Vito,
Er wordt ook niet ontkend dat er door Erdogan veel verbeterd is,maar jouw stukje zo lezend kan er
geconcludeerd worden dat de "Westerse visie"niet deugt.De Turken hebben het bij het rechte eind,vinden zij,wat doen ze hier dan
nog?Om met Aboutaleb te spreken:ga dan daarheen waar je vind dat het wel deugt.Maar dat doet men niet,nee want hier is het
toch iets anders.Even zo goed als wij met een open,vrije of kritische blik kijken,kijken en handelen ze ook dubbel.
Quote
#38
Dat is wel heel makkelijk, Marianne. Dus als je het eens bent met de politieke situatie in je land van oorsprong gebeurt moet je maar terug omdat de visie hier anders is?
Beetje aparte redenering.
Het wordt pas anders imo als de Nederlandse normen en waarden niet gerespecteerd worden en dat is bij mijn collega iig niet het geval.
Quote
#39
"Zegeningen", sociale standaards in het westen tegenover de turkse. Zwager van mij was 2e man in een groot Duits
laboratorium, 350 medewerkers. Die vertelde wel, dat als 1 Turk als "gastarbeider" kwam, die ongeveer 15 jaar "nodig had" om de sociale verworvenheden durfde "mee te nemen".
De eerste 10 jaar waren de vacanties in het oorsprongsland max. de 30 dagen/6 weken die het tarief als betaald verlof voorzag. Dan kwam er peu a peu een weekje "ziekte" bij. Dus na die 15 jaar wird er regelmatig 6 weken plus nogmaals 6 weken vacantie gevierd - volledig doorbetaald. De Duitse werkgever moest de door de Turkse artsen gemelde "ziekte" accepteren. 
Johannes
Quote
#40
is er ook  zo,n forum over Turkije ,want deze discussies  wat hebben die
nog met Griekenland  van doen ?
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Negatieve recensie leidt tot poging moord. iakovos 0 669 26 July 2023, 19:51
Laatste bericht: iakovos
  Ligt Zakynthos in Turkije? Patrick 4 1.718 15 February 2020, 12:32
Laatste bericht: Ernst
Information Parakalo - Griekenland van Athene tot Zakynthos Ger 10 8.455 06 March 2014, 22:18
Laatste bericht: paulette1958

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 7 gast(en)