ΕΛΤΑ, de Griekse post
#1
Nog mensen die hiermee de laatste tijd problemen ondervinden?
Wij hebben van uit het Z-O Kreta eind April een kaartje verstuurd naar mijn moeder maar heeft dit nooit aangekregen.
Ook afgelopen juni hebben we 2 kaartjes verstuurd, terug ééntje naar mijn moeder en ééntje naar vrienden. Geen enkele zijn toegekomen in België.
Beetje vreemd want in het (korte) verleden hebben we daar nooit problemen met gehad. 
Ik moet al terug gaan begin de jaren '90 om er nog een leuke anekdote over te kunnen vertellen.
Quote
#2
Stuur nooit (meer) vanuit Griekenland kaartjes. Ontvang ze wel vanuit Griekenland maar altijd in een enveloppe. Misschien een tip voor een volgende zending.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#3
Mijn hobbyblad voor de modelbaan is op 14-4 vanuit Keulen verstuurd volgens post stempel. Angry
Aangekomen op 8-7 en IN een gesloten enveloppe, want bij folie verpakking komt het helemaal NIET aan is de jaren langen ervaring Blush

Vorig jaar een doos met elektronica met een waarde van € 1500,-- per DHL verzekerd en aangetekend verstuurd vanuit Berlijn.
Deze wordt in het buitenlandse distributie centrum aan de ELTA overgedragen, dat is allemaal te volgen, tot op dinsdag !
Je krijgt ook een link van de ELTA, zodat je het verder bekijken , hoe en waar het is.
OK, dan ga je voor je zelf rekenen, per truck naar Oostenrijk, Italie en dan de ferry ,dus zou aan het einde van DIE week hier kunnen zijn, nou helemaal niks  Angry
De tracking code herkent hij niet, het gratis telefoon nummer is niet te bereiken  Huh
Zit ik die volgende week donderdag nog eens te zoeken, klik dan maar de site van DHL aan, zie ik daar staan.....
Hedenmorgen aangeboden om 07.15 uur, geadresseerde NIET thuis !!!!!!
Nou ten eerste is hier op donderdag geen post, ten tweede, hebben wij geen adres...., en ten derde, mijn telefoon nr. staat er OP, en niemand belt.!!!
Direct 's avonds nog naar de supermarkt gegaan, daar ligt een foto kopie van een afleveringsbewijs  TUSSEN het brood.
Toen weer op de DHL site gekeken, ontvanger onbekend , wordt terug gestuurd !!!!!!!!!!!!!
Gelijk vrijdag morgen naar het postkantoor in het volgende dorp.... en JA hoor daar staat het gewoon  Big Grin
Dus meegenomen, en kijk 's avonds op de site van DHL, daar staat, vrijdag middag 15.30 uur afgeleverd.?????  den werkt er hier niemand meer !!!!

Ik probeer zoveel mogelijk iets aan iemand mee te geven, heb gelukkig ook veel Duitsers onder de kennissen, en dan komt het ZEKER hier aan  Big Grin
En dat zijn MIJN ervaringen met de ELTA  Angry
Quote
#4
Richting Kreta lijkt me het wel goed te gaan want een 7-tal jaar geleden hebben we een zeer grote Kartonnen doos vanuit België opgestuurd met de Belgische post > Elta-post. Binnen de week stond die doos netjes in het postkantoor van Koutsouras.
Quote
#5
Misschien wel een goede tip Maria!  efcharisto
Quote
#6
Kaarten door ons verstuurd van Limnos zonder envelop zijn binnen een week aangekomen medio juni/juli.
Quote
#7
Ansichkaarten in juni gepost op Kythira deden er 2,5 week over.
Quote
#8
Ik ben echt heel tevreden over de ELTA. Ik stuur vele pakjes aangetekend naar het buitenland, af en toe duurt het wat langer, maar alles komt keurig aan. (Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Israel, Turkije etc)
Tracking via 80011 8200 tot aan de griekse grens. Als ELTA daarna geen antwoord uit desbetreffende land krijgt kunnen zij daar niks aan doen lijkt mij?
Het is dan wat moeilijker om het trackingnummer te "vertalen" naar het buitenlandse, maar het is me wel gelukt, en pakje kwam ook terecht.
Quote
#9
@Nanny, werkt het niet gewoon hetzelfde al een pakje uit NL naar GR versturen? Ik stuur heel regelmatig pakketten naar GR en moet hiervoor een douane formulier invullen. De Track&Trace code is in NL tot aan "verzonden naar buitenland" te volgen. Daarna ga je met dezelfde T&T-code naar Elta.gr en zie je daar dezelfde status. Zodra hij dan door de douane in Athene wordt gescand, kun je hem verder volgen. En het pakket wordt vervolgens in Griekenland heel vaak gescand. Tot uiteindelijk "afgeleverd".

Overigens ben ik ook heel tevreden over Elta. Zelfs toen een medio november gezonden pakket tegen Kerst "kwijt" leek, was een Kerstpakket, dus had nogal haast vandaar dat ik het ruim op tijd verzonden had. De Post.nl heeft toen bij Elta gereclameerd en vervolgens kreeg het pakket zo'n boost dat het nog voor Kerst binnen was. Door alle vluchtelingen goederen op het vliegveld was het uit het blikveld geraakt.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#10
Na een paar jaar Griekenland uit alle hoeken van (Kreta) ben ik gestopt met kaartjes te versturen naar familieleden... ze kwamen altijd pas aan als we allang weer thuis waren!!
Daarna ging ik via Kaartje2go bewerkte foto's als kaartje opsturen, en die was er al na 1 dag aangekomen!! Met of zonder envelope!!
Quote
#11
Ja ik denk ook dat t ongeveer t zelfde werkt in NL Maria, maar wel met een iets hogere prijs.
Ik had een "verdwaald" pakje in Duitsland,en daar kon ik met de Trackcode van de ELTA niks beginnen,
na heel veel telefoontjes naar de duitste post kreeg ik een andere kode, en bleek het pakje in Frankfurt
al bijna twee weken vast te zitten bij de douane. Dag later was t bezorgd.
Opvallend trouwens dat je pakjes naar Duitsland niet kunt verzekeren,
voor een eventueel verdwenen pakje krijg je een standaardbedrag van nog geen 30 euro.
Naar Nederland of Oostenrijk kun je het wel verzekeren. Oostenrijk is echt heel erg snel met bezorgen vaak al met 2 dagen.

Erg aardige mensen trouwens ook die je aan de telefoon krijgt bij het checken van je code. Als het om binnen Griekenland gaat
geven ze je ook gelijk het tel van het desbetreffende postkantoor.
Quote
#12
Update:
Precies 4 weken en 2 dagen na het versturen heeft mijn moeder ons kaartje nog gekregen, van juni dus. Dat van april is nog steeds nergens te bespeuren.
Quote
#13
Een kennis van ons heeft eens een ansichtkaart met een speciale postzegel naar zichzelf verstuurd omdat hij een stempel op de postzegel wilde. Toen de kaart aankwam was de speciale postzegel eraf en zat er een "gewone" op ...........
Quote
#14
Ik weet niet hoe het nu is, maar zo'n 25 jaar geleden werd er heel veel gestolen uit pakketjes. Er kwam zelden een ongeschonden pakket aan. (Nederland-Griekenland).
Quote
#15
(31 July 2016, 08:05)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik weet niet hoe het nu is, maar zo'n 25 jaar geleden werd er heel veel gestolen uit pakketjes. Er kwam zelden een ongeschonden pakket aan. (Nederland-Griekenland).

Stuur al zo'n 20 jaar pakketten. Nooit eentje open gemaakt. Dus zekers nooit iets gestolen.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#16
Ik krijg pakketten uit Nederland, Oostenrijk en Duitsland en over het algemeen komt het na ongeveer een week aan.
Geen klagen dus.
Quote
#17
Sturen vanuit GR naar NL/D: postkaarten/brieven lang onderweg, 2 tot 4 weken.
Omgekeerd - dit jaar een pakje gestuurd, inhoud 1 electronisch apparaatje. Omdat de ontvanger
woont in een "zwart gebouwd huisje" waar de post niet levert, via 1 kafenio gestuurd ---> na 3 dagen meldde 
de ontvanger zich al - alles goed gegaan. 
P. S. Paketje had ik niet-aangetekend verstuurd.
Johannes
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Post naar Kreta. Buurman 8 1.889 01 July 2023, 19:56
Laatste bericht: Buurman
  Mooi artikel Washington Post chris 0 1.778 02 August 2015, 20:31
Laatste bericht: chris

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)