Feta sto Fourno
#1
Een gerecht wat zeer velen wel zullen kennen.
Voor vandaag had ik de Griekse tomatensoep gemaakt
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.
Lekker met brood, maar ik wilde er toch graag een "bite" bij hebben. Vandaar dat ik als voorafje uit kwam op dit gerecht. Ik heb twee varianten die ik maak en heb ze vandaag ook allebei gemaakt, daar niet iedereen van olijven houdt. Zelf ga ik voor variant twee Tongue .



De beide varianten net uit de oven:

[Afbeelding: 27x18vo.jpg]

[Afbeelding: 22aux5.jpg]
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Gisteren feta sto fourno variant nr. 1 eens geprobeerd.
We hebben heerlijk gesmuld van dit voorgerechtje!
Variant 2 is ongetwijfeld ook bijzonder smakelijk en zal de volgende keer aan bod komen ...
Bedankt hoor, ook voor alle andere lekkere recepten!
Quote
#3
Paprika's kunnen ook worden toegevoegd...
Quote
#4
(05 September 2016, 11:34)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Paprika's kunnen ook worden toegevoegd...

Dank je Frederique!

Inderdaad Markos! Goede aanvulling! Zorg wel dat je ze in kleine blokjes snijdt zodat ze niet te hard blijven.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#5
Paprika in de oven grillen. Schil eraf en in blokjes snijden en toevoegen. Heerlijk zacht. 

Mvg 
Martin
Quote
#6
(05 September 2016, 12:11)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Paprika in de oven grillen. Schil eraf en in blokjes snijden en toevoegen. Heerlijk zacht. 

Mvg 
Martin

Inderdaad een mogelijkheid Martin. Ik verwijder zelf eigenlijk nooit de schil van paprika of tomaat (een heel enkele uitzondering daargelaten), vandaar.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#7
Ook lekker is om de ontvelde  (punt-)paprika samen met een stuk feta, scheutje olijfolie oregano, peper en zout te pureren. Lekkere feta mousse. 

Mvg 
Martin
Quote
#8
(05 September 2016, 14:12)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook lekker is om de ontvelde  (punt-)paprika samen met een stuk feta, scheutje olijfolie oregano, peper en zout te pureren. Lekkere feta mousse. 

Mvg 
Martin

Met deze basis heb ik wel eens paprikasoep gemaakt! Alleen geen feta gepureerd.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Dorade uit de oven; Tsipoura sto fourno JohanV 26 5.838 24 April 2021, 16:32
Laatste bericht: JohanV
  5 Jaar De Griekse keuken thuis - Aubergines met feta uit de oven. JohanV 4 2.341 11 January 2021, 10:22
Laatste bericht: Goedas
  Groene asperges met feta JohanV 3 2.203 17 May 2020, 22:36
Laatste bericht: JohanV
  Courgette-omelet met yoghurt en feta JohanV 6 1.963 03 October 2019, 00:00
Laatste bericht: JohanV
  Gegratineerde bloemkool met tomatensaus en feta JohanV 6 2.208 11 May 2019, 22:01
Laatste bericht: Els DR
  Feta Truffels JohanV 1 1.456 25 August 2018, 15:42
Laatste bericht: Andrebeek
  Feta - knoflookdip JohanV 0 1.299 15 March 2018, 15:58
Laatste bericht: JohanV
  Kalkoenfilet met feta JohanV 7 3.061 24 December 2017, 15:27
Laatste bericht: JohanV

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)