Makarounes
#1
Mijn lievelingsgerecht van Karpathos!
De afgelopen weken heb ik op verschillende manieren de uiencompote geprobeerd om naar mijn smaak te krijgen. Ik heb twee recepten hiervoor uit Karpathos meegenomen naar huis, maar de uien die je hier koopt zijn toch weer anders van smaak als die in Griekenland. (Behalve bij de Lidl daar, heb ik wel eens Nederlandse uien zien liggen Big Grin ). Ik kon nu ook geen zoetere roze uien vinden, dus ben ik bezig geweest met de puur Nederlandse gele ui.
In dit recept gebruik ik kant en klare pasta, maar het recept om zelf de pasta te maken heb ik ook, vergt wat meer werk, terwijl het op deze manier vrij snel en makkelijk te bereiden is.
Morgen eten we het hier weer, ik zal er dan wat foto's van posten en het recept voor de pasta zelf zal ik dan bijvoegen. Voor diegenen die aan de slag willen (eigenlijk heb je denk ik alles wel in huis Wink ) kunnen dit snel op tafel zetten! Mijn favoriete gerecht van karpathos dus, ik hoop dat jullie er ook van genieten! Tongue



Quote
#2
Wellicht kun je de juiste uien in een Turkse winkel vinden Johan.
Quote
#3
(13 August 2016, 23:28)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wellicht kun je de juiste uien in een Turkse winkel vinden Johan.

Heb ik inderdaad geprobeerd Chris, maar zei zeiden dat het niet de juiste tijd was. Ze raadden sjalotten aan, maar dat heb ik niet geprobeerd. Met deze combi van balsamico en honing kom ik, vind ik zelf, qua smaak heel erg dicht in de buurt. Overigens was het ook op vakantie in Karpathos elke weer net iets anders qua smaak. De lekkerste heb ik gegeten in Steki restaurant in Mesochori.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#4
Lijkt mij heerlijk. Ga het zeker maken. Waar koop je de pasta Johan?
Quote
#5
(14 August 2016, 08:55)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Lijkt mij heerlijk. Ga het zeker maken. Waar koop je de pasta Johan?

De Chylopites in veel Griekse webshops. Ik zelf in Tilburg bij het Griekse huis  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 hele mooie fysieke winkel ook.
De Maccheroni van Barilla neem ik vaak mee uit de Carrefour in België of de REWE in Duitsland. Ben nogal internationaal Rolleyes . Ik weet dat de Jumbo ook een klein assortiment van dit merk heeft. Ja, en het liefst de Makarounes pasta uit Griekenland zelf natuurlijk Wink.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#6
Zoals beloofd, wat foto's. Het was heerlijk, lekker een Souma na het eten genomen!

Het uienmengsel ongeveer 10 minuutjes onderweg:

[Afbeelding: xgi6no.jpg]

[Afbeelding: 1zlf0oj.jpg]

En op het bordje. De pasta zijn makarounes welke ik in Olymbos op Karpathos heb gekocht.

[Afbeelding: s23y47.jpg]
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#7
Johan ik heb het gisteren gemaakt van milde zoete uien van AH. Was heerlijk.
Welke balsamico azijn gebruik jij. Zoveel soorten en prijzen
Quote
#8
(16 August 2016, 11:20)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Johan ik heb het gisteren gemaakt van milde zoete uien van AH. Was heerlijk.
Welke balsamico azijn gebruik jij. Zoveel soorten en prijzen

Sorry Goedas, een wat late reactie, we hebben maandagavond afscheid moeten nemen van onze lieve Labrador, Myra. Ze was ziek, maar ging ineens helemaal mis, hebben haar moeten laten gaan. Je verstand zegt dat je het beste hebt gedaan door haar te laten inslapen, maar je gevoel zegt wat anders. Doet zo'n verschrikkelijke pijn....
Het was onvoorwaardelijke trouw en liefde van haar kant.

[Afbeelding: 2ql965g.jpg]
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#9
Ik begrijp wat je bedoelt Johan. Het is een stuk van je gezin en dat hou je het liefst bij elkaar. Je hebt geen keus en het beste gedaan wat je kon doen, maar het doet pijn.
Prachtige foto.
Quote
#10
Sterkte Johan.
Quote
#11
Ben nu een fotoboek van haar aan het maken. Het sluit af met dit gedicht, dat ik op het net vond:

Straks
 
Als ik oud ben, ziek en zwak
en pijn verjaagt de slaap,
als onrust neemt van mij bezit,
doe dan wat onvermijdelijk is,
laat me gaan
de laatste goede daad.
 
Beslis dan voor mij,
en wees niet laf.
Past eigenliefde bij
de vriendschap die ik je gaf,
bij een verloren strijd?
 
Ik ben niet bang
tijdens die laatste gang.
jij loopt niet weg:
je kijkt me aan,
je noemt me bij de liefste naam
en houdt me stevig vast.
 
Vandaag voor het laatst
groet ik je met mijn hondenstaart
wat jij liet doen
deed je voor mij:
je hebt me nog meer pijn bespaard,
voor zinloos lijden mij bewaard.
 
Een zwaar besluit?
nee huil nu niet
een wijs besluit dat werd gegrond
op een oud uniek verbond: jij bent mijn
baas en ik jouw hond.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#12
Mooi gedicht Johan. Ook namens mij veel sterkte gewenst. Wij hebben zelf -nog niet zo lang geleden- ook afscheid moeten nemen van onze trouwe lobbes en kunnen ons jullie verdriet héél goed voorstellen........
Quote
#13
Een heel mooi gedicht. Kan je veel troost uit halen sterkte met het verlies van je trouwe viervoeter.
Quote
#14
Sorry mensen, ik begrijp dat het niet in een kookrubriek thuishoort, maar de rest staat hier ook al bij, dus vandaar. Iedereen bedankt voor de lieve berichten, ook via PB. We hebben vanavond de as van Myra uitgestrooid op haar lievelingsplekjes in het park. Om dit af te sluiten, het bij velen misschien wel bekende, gedicht over de Regenboogbrug:

[Afbeelding: 14loqgy.jpg]
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#15
Erg mooi geschreven Johan. Nogmaals veel sterkte toegewenst.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Makarounes, zelf de pasta maken JohanV 3 3.302 14 August 2016, 23:38
Laatste bericht: JohanV

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)