Bootongeval in Aegina
#1
Bij een aanvaring tussen 2 boten nabij Aegina zijn, voorlopig, 3 doden en 4 gewonden gevallen.

Een 'toeristenbootje' dat met een 20-tal personen (waarvan een deel kinderen) op weg was van Perdika naar het daar tegenover liggende kleine eilandje Moni Eginas werd er, volgens een ooggetuige, zowat in twee gevaren door een speedboot.
Door kustwacht en inwoners van Perdika wordt een reddingsoperatie uitgevoerd van mogelijk andere slachtoffers.


                                                                                                                          Moni Egina
[Afbeelding: 2exn1w3.gif]  [Afbeelding: 2ymy73o.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Tragisch!
Ik begrijp niet dat er in de journaals geen aandacht aan besteed is.
Quote
#3
(16 August 2016, 23:19)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tragisch!
Ik begrijp niet dat er in de journaals geen aandacht aan besteed is.

In België wel hoor, wat om 19:00h in het nieuws.
Quote
#4
de bestuurder van de speedboot was 78 jarige man, wat nog niet duidelijk
is of zijn vaarbewijs nog geldig was ,op latere leeftijd moet je daar om de drie
jaar voor gekeurd worden
Quote
#5
het laatste nieuws is dat de  bestuurder van de speedboot in 2014 nog gekeurd
was,maar nu leed aan een chronische ziekte,wat dus inhoud dat zijn vaartbewijs
niet meer geldig is,hij is vanmorgen voorgeleidt in de rechtbank van athene,hij
is een broer van een van de bekenste advocaten van griekenland
Quote
#6
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
de grote vraag op Aegina is waarom de namen van de drie  andere passagiers niet
bekend worden gemaakt,en ook waarom ze niet meegeholpen hebben om de drenkelingen
te redden,wat zit hier achter ?
Quote
#8
het laatste nieuws over het ongeluk is dat de advocaat een neef van de
booteigenaar zich van de zaak heeft terug getrokken , en de broer van
de booteigenaar beweert nu dat zijn broer niet achter het stuur stond
tijdens het ongeluk, maar wie dan wel verteld hij er niet bij. 
Ze hadden alles aan boord zoals zwemvesten reddingsboeien ed.  maar hebben die niet ingezet
om mensen te redden, dus een zware straf lijkt mij hier wel op zijn plaats Angry
Quote
#9
doordat er na 4 dagen nog steeds geen duidelijkheid is wie de drie
andere opvarende waren steken natuurlijk de geruchten de kop op,
het ene gerucht is dat er twee bevriende ministers  aan
boord waren, een ander verhaal zegt dat de kleinzoon van de man de
boot heeft bestuurd en na het ongeluk direct de boot naar Athene heeft
genomen en vandaar een vliegticket naar Kreta,misschien komt er vanmiddag
meer duidelijkheid wanneer de eigenaar van de speedboot voor de rechter
moet verschijnen
Quote
#10
Ben benieuwd, duidelijk een geval van high society die probeert zich uit de picture te houden.
Quote
#11
het ergste is nog dat de kapitein van het toeristenbootje en het kindje bij
snel ingrijpen gered hadden kunnen worden,daar die niet ernstig gewond
waren, maar zelfs dat hebben ze niet gedaan,dus dat is volgens mij voor
alle vier dezelfde straf ,dood door schuld
Quote
#12
Inderdaad Metaxa, al erg genoeg dat je zo'n ongeluk veroorzaakt hebt, maar dan ook nog niet helpen? Ongelooflijk.
Quote
#13
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
(18 August 2016, 11:46)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




het laatste nieuws over het ongeluk is dat de advocaat een neef van de
booteigenaar zich van de zaak heeft terug getrokken , en de broer van
de booteigenaar beweert nu dat zijn broer niet achter het stuur stond
tijdens het ongeluk, maar wie dan wel verteld hij er niet bij. 

Ze hadden alles aan boord zoals zwemvesten reddingsboeien ed.  maar hebben die niet ingezet
om mensen te redden, dus een zware straf lijkt mij hier wel op zijn plaats Angry

Volgens een document van de dienst Criminele Onderzoeken werden zijn vingerafdrukken inderdaad niet aangetroffen op het stuurwiel.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
Kan natuurlijk echt zo zijn dat er iemand anders achter het stuur stond, maar waarom vertellen ze dan niet wie dat dan wel was?
En zijn die criminele onderzoeken echt ok, of zouden daar ook mensen om te kopen zijn, die Likourezo familie heeft wel wat te bieden natuurlijk.
Ik stoor me trouwens heel erg aan het feit dat die naam weinig word genoemd, het gaat elke keer over de 77 jarige of beetje anoniem....
Als het om iemand van bijv. Albanese afkomst was geweest dan was dat steeds vermeld en met naam en toenaam.....
Quote
#16
(29 August 2016, 14:15)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kan natuurlijk echt zo zijn dat er iemand anders achter het stuur stond, maar waarom vertellen ze dan niet wie dat dan wel was?
En zijn die criminele onderzoeken echt  ok, of zouden daar ook mensen om te kopen zijn, die Likourezo familie heeft wel wat te bieden natuurlijk.
Ik stoor me trouwens heel erg aan het feit dat die naam weinig word genoemd, het gaat elke keer over de 77 jarige of beetje anoniem....
Als het om iemand van bijv. Albanese afkomst was geweest dan was dat steeds vermeld en met naam en toenaam.....

Hij werd vanaf het begin wel degelijk bij naam genoemd hoor (zelfs met foto erbij):
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik weet natuurlijk niet hoe het is met hun integriteit bij een binnenlands onderzoek, maar ik heb toch goede ervaringen gehad met deze dienst toen ik er een aantal keren geweest ben (het gebouw tegenover het Panathinaikos stadion op Alexandras Avenue) bij gemeenschappelijke internationale onderzoeken.
Het hielp misschien wel toen ze eenmaal wisten dat ik een Griekenland adept was Wink
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#17
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
Dit bedoel ik Metaxa, kan zijn dat dit meer op gaat voor de griekse nieuwberichten, of dat ik me meer erger dan nodig is,
maar ik heb echt veel meer 77jarige berichten gezien dan dat ik de naam Likourezo tegenkwam.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Nieuwe ferry van Piraeus naar Aegina en Agistri Patrick 0 2.422 23 June 2019, 13:11
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)