Wijnen van Kreta
#1
Veel info over kretenzer wijnen en wineries


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Kreta is goed bezig met de wijnen. Pioniers als Manousakis, Dourakis, Lyrarakis en Douloufakis slagen erin om goede kwaliteit te maken. Voor het grote publiek nog vaak lastig vanwege de zuurgraad in de witte wijnen en het hoge alcoholpercentage in de rode, maar ik voorzie dat het internationaal wel goed komt.

Mvg
Martin
Quote
#3
ok maar in Drama doen wij dat beter.
ik heb een vraag Martin, ik kom net terug uit de supermarket hier in Drama ,de beste wijnen zie ik daar van de beste wijnhuizen hier uit de buurt je ken ze allemaal maar voor 18 euro per fles terwijl een prima wijn ook uit Santorini staat die ik ken voor 6 euro.
wat doen niet goed deze wijn producenten hier in Drama en zijn ze zo duur. is het normaal 18 euro voor een aan mijn ogen normaal fles wijn?
zijn ze zo special en zijn ze zo duur?
en de druiven zijn bijna klaar hier over een paar dagen beginnen ze te plukken. hopelijk eind October gaat de stokerij ook aan voor een prima tsipouro te maken .
Quote
#4
Tzimis 

Ik ken wel wijnen in die prijscategorie ja. Misschien Amethystos rood? Techni Oinou?  Oenogenessis? En misschien Biblia Chora? 

Tja waarom. ....internationaal gaan die wijnen erg goed en wordt er flink voor betaald. Of ze het waard zijn? Ik vind van wel, tot op zekere hoogte. Maar in Griekenland zullen er minder mensen zijn die het ervoor over  (kunnen/willen) hebben. 

Als ik naar Nederland kijk dan doet Techni Oinou het goed met de Techni Alypias serie. Amethystos niet meer zo.

In Nederland houdt men, zeker nu, van frisse witte en fruitige rode wijn. Straks in herfst en winter mag het allemaal weer wat zwaarder. 

Mvg 
Martin
Quote
#5
Wel eens een knappe Biblia Chora aan mijn schoonpa gegeven. Die vond hij prima en geloofde niet dat uit Griekenland kwam. Klassieke smaak?
Quote
#6
Wit of rood Wim? 

Mvg 
Martin
Quote
#7
Rode die kwam bij jouw vandaan. Top! Had er zelf ook een.
Quote
#8
Het is vaak lachen met het proeven en beoordelen van de kwaliteit van wijn ook hoer op Kreta.
Er worden lachend flessen verkocht voor voor 15 a 20 euro voor een fles in de taverna,s die ze voor 1 a 2 euro inkopen.
We zitten er al een jaartje of 15 tussen in en de zogenaamde grote kenners uit west Europa worden erg vaak belazerd het is erg grappig om mee te maken.
Wijnen die hier voor nog geen euro worden per liter worden verhandeld worden in Nederland voor 15 a 20 euro voor een fles aangeboden.
Ook hier op het eiland Kreta smeren ze je een fles aan die ze inkopen voor amper een euro voor meer als 15 euro.
Geweldig als je dat meemaakt hoe men daar intrapt.
Hetzelfde geld trouwens voor de olijfolie.
Quote
#9
Nou, fantastisch voor je Ans, dat jij zo heerlijk bent opgenomen door de mensen die de boel belazeren.ons kent ons nietwaar?
Quote
#10
Wat een onzin verhaal. 

Mvg 
Martin
Quote
#11
Bij de MAKRO nu MART kost een kilo 0.90 incl btw
Quote
#12
Zal wel dom zijn maar:wat is MART kost een kilo 0,90 incl btw, bij wijnen van Kreta?
Quote
#13
Laten we aub stoppen met deze onzin over de Kreta wijnen Neem gewoon een goede wijn die bij je past. Kreta heeft gewoon ook goede wijnen
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)