Wederom brand op Samos
#41
Hallo,

Wij gaan ook naar Samos op 20 augustus met onze dochter van 18 maanden.
Natuurlijk maak ik me ook zorgen en wat vreselijk voor al die mensen daar zeg!
Ik heb de weersberichten gezien voor de komende 2 weken en dat is alleen maar nog warmer.Hopenlijk blijven de bosbranden uit en komen er geen nieuwe bij.

Ik wil de mensen op Samos natuurlijk heel erg veel sterkte toe wensen,dit wens je niemand toe!!
En tot 20 augustus.

Groetjes N
Quote
#42
Beste Samosgangers,

Jullie hoeven je totaal geen zorgen te maken als jullie binnenkort naar Votsalakia (Kampos) afreizen.
Alles is zoals het was alleen het jammerlijke is dat de natuur achter Votsalakia een flink opdonder heeft gehad.
Wij zijn gisteren nog even bij Stella's (vangelis rest.) geweest en daar waren alle beroeps brandweermannen een frisse drank aan het nemen en in afwachting om opgehaald te worden door hun gemotoriseerde collega's. Wij hebben ze gefeliciteerd met het geweldige sucses om Votsalakia te sparen. Een knap staaltje van vakmanschap!!!!

Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#43
(02 August 2010, 20:09)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 August 2010, 19:47)Gast schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Komen al vijf jaar op Votsalakia. Zo`n prachtig dorp, hoop dat het gespaard blijft.

Nou, dan kennen jullie het dorpje door en door lijkt me. Wij waren er in 2002 en zaten in Dimitris, misschien ken je het wel. Een aantal huisjes met verschillende bouwstijl door Dimitris zélf gebouwd. Erg leuk hoor, we zitten te denken om binnenkort weer te gaan maar weten niet of Dimitris nog aan een Nederlandse operator verhuurt.
Dus mocht je een tip hebben, graag.

By the way "Gast", misschien is het leuker om je naam even in te vullen en wachtwoord leeg te laten, dat verschijnt je naam i.p.v. "Gast" en dat "praat" wat gemakkelijker.
Lid worden van het forum mag uiteraard ook, je bent meer dan welkom.

Ger

Wij gaan half augustus naar Dimitris op Samos, wij hebben geboekt bij Jiba.
Quote
#44
Bedankt Wick, voor de gerusstelling dat alles nu in orde is!
Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat er geen persoonlijke ongelukken zijn gebeurd en ook de bedrijvigheid in Votsalakia gespaard is gebebleven. De mensen moeten daar tenslotte van hun bedrijf leven!

Ik heb van de schrik gisteren de hele middag zoveel mogelijk info via internet gezocht, omdat ik mijn kennissen en vrienden in Marathokampos en Votsalakia even niet lastig wilde vallen. Het moet echt héél dichtbij zijn geweest, ik herken op de beelden van o.a.Hart v nederl etc de foto's en video's uit de omgeving Ormos-Votsalakia en zag de mensen op de weg lopen bij ''Pananorama''. Kennelijk is het vuur niet in de richting van Marathokampos en Ormos de berg verder overgegaan...

Een toeriste vertelde dat de berg achter haar helemaal zwart was, dus dat moet haast 'Kerkis''zijn. Ontzettend zonde van de mooie groene ongerepte natuur! Het ruikt altijd zo lekker als het heet is en je rijdt er op de scooter doorheen, naar Limnionas. Een hele speciale en unieke geur.
Ik ben opgelucht dat het nu onder controle is, maar zie op tegen de eerste indrukken vrijdag. Ik weet hoe het er een aantal jaren geleden aan de andere kant van het eiland uitzag na bosbranden.

Iedereen op Samos veel sterkte met de nasleep! Treffend hoe de hechte sameneleving zich daar met man en macht inzet!

ik denk ook dat vakantiegangers zich geen zorgen hoeven te maken. Er is ook geen negatief reisadvies uitgegeven, en bovendien zal de aandacht nu nog meer dan gewoonlijk verscherpt zijn!
Trouwens, ikzelf zit niet in een appartement, maar hoorde uit de reactie van de toeriste dat zij bij terugkomst dinsdag in het appartement, alles helemaal schoongepoetst aantroffen. Alsof er ''niks'' gebeurd was, misschien belangrijk voor sommigen met heel kleine kids..
Quote
#45
Hallo allemaal ,

ik heb net mijn dochter Samantha gesproken . ( zij is degene die die gisteren in Hart van nederland te horen was ) Uiteraard hou ik ook continue het nieuws in de gaten en hou steeds contact met mijn dochter en schoonzoon . Ze was erg geschrokken van het beeld dat ze zag toen ze gistermiddag met de bus vanaf Kokkari terug naar hun hotel in Kambos gingen . Het landschap zag er afschuwelijk uit . Zover ik weet is alles onder controle en de griekse mentaliteit kennende zullen ze alles op alles zetten om de verblijvende en nog aankomende gasten een fijne tijd te laten beleven op dit mooie eiland .
Mocht ik nog wat nieuws horen dan laat ik dat hier weten .

Groetjes, karin

vliegen naar Samos
De vluchten van en naar Samos verlopen nog gewoon volgens schema. Vertragingen en annuleringen van vluchten als gevolg van de bosbranden zijn er niet. Wie naar Samos moet vliegen een dezer dagen moet de berichtgevingen goed in de gaten houden. De lokale reisleiding op Samos is het beste aanspreekpunt voor de toeristen die daar zitten. Vakantiegangers die nog naar Samos moeten vliegen kunnen het beste met hun reisorganisatie contact houden of in het geval van een losse vlucht met de luchtvaartmaatschappij, in veel gevallen is dat Transavia.

reisadvies
Er geldt op dit moment geen negatief reisadvies voor Samos. Op de meeste plekken van het eiland zul je zelfs weinig tot niets merken van de bosbranden. Zolang er geen negatief reisadvies is kan er in veel gevallen niet kosteloos geannuleerd worden. Wie zijn vakantie of vliegtickets wil annuleren vanwege de bosbranden zal dat in veel gevallen voor eigen rekening moeten doen. Wie binnen enkele dagen naar Votsalakia of omgeving moet reizen, kan mogelijk wel door de reisorganisatie omgeboekt worden zolang de situatie niet verbetert.
Quote
#46
Bedankt dat je ons op de hoogte wilt houden Karin.
En voor degenen die de door Karin genoemde uitzending hebben gemist volgt hier de link:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ger
Quote
#47
Ik ben gisteren terug gekomen van Samos, Kokkari. Daar was eerder vorige week een stevige bosbrand. Ik met verbazing gekeken hoe ze die brand gingen blussen. 4 Heli's en 2 blusvliegtuigen vlogen af en aan, en vele brandweerlieden en andere rescuteams. Al die tijd heb ik vertrouwen gehad in de bevolking en de reis organisatie. Ook wetend dat er veel natuurschoon vernield is en dieren een wrede dood krijgen, dit allemaal door een paar dronken jongelui die een vuurtje stookten. De angst zit er bij vele mensen goed in. Begrijpelijk maar heb vertrouwen in de lokale bevolking en ook in de reisorganisaties.
Quote
#48
Bedankt voor je opbeurende woorden Wick. Wij vertrekken dinsdag naar Kampos Village en zaten toch even flink in de piepzak!

Groeten, Diana

(04 August 2010, 08:06)wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste Samosgangers,

Jullie hoeven je totaal geen zorgen te maken als jullie binnenkort naar Votsalakia (Kampos) afreizen.
Alles is zoals het was alleen het jammerlijke is dat de natuur achter Votsalakia een flink opdonder heeft gehad.
Wij zijn gisteren nog even bij Stella's (vangelis rest.) geweest en daar waren alle beroeps brandweermannen een frisse drank aan het nemen en in afwachting om opgehaald te worden door hun gemotoriseerde collega's. Wij hebben ze gefeliciteerd met het geweldige sucses om Votsalakia te sparen. Een knap staaltje van vakmanschap!!!!

Wick
Quote
#49
Hoi, net terug van gisteren. Hebben de brand van kortbij gemaakt. Vuur tot op 15 m van hotel (Evagelistria). Zowat heel de bergflank is afgebrand tot bijna aan mystic ocean, ik schat over lengte van 3 km, totaal 1000 ha. Sombere aanblik, op de zee liggen nog steeds zwarte assen. Was griezelig, wij hebben moeten spurten ( maar zochten we eigenlijk zelf). Het was complete chaos. We zijn gezond en wel terug, rest is bijzaak.
Elke dag beetje beter ginder, blijft stinken, zeker als het wat vochtiger is. Grieken zijn zwaar aangedaan, je kijkt naar boven en alles zwartgeblakerd.


Dirk
Quote
#50
Volgens
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




is een vrijwillige brandweerman verantwoordelijk voor minstens 9 brandhaarden........

Ger
Quote
#51
(03 August 2010, 09:18)wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 August 2010, 23:25)Gast schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Weet iemand hoe het met appartement sunflowers in votsalakia is?
Wij zijn in mei hier te gast geweest en maken ons een beetje zorgen om die lieve mensen!!

Beste gast,

Wordt lid van deze site en alles gaat veel prettiger.Exclamation

Wij zijn zojuist gaan kijken naar de gevolgen van de brand.

Er is geen enkel appartement en/of hotel beschadigd door de brand.
Votsalakia is als een wonder bespaard gebleven.
De meeste geëvacueerde gasten zijn gisterenavond ondergebracht in Karlovasie en vanmorgen weer geleidelijk teruggekeerd.
De branden zijn op zo'n 200 meter boven Votsalakia onder controle gebracht. Dat was een knap staaltje van alle bluseenheden; bij deze een groot compliment aan die mensen.
(03 August 2010, 09:15)Gast schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Wick,

Allereerst ... godzijdank is een hoop mensen waaronder jijzelf een bak ellende bespaard gebleven. Het moet een angstige nacht geweest zijn.

Op je aanbod voor foto's, ik zou er graag een paar willen plaatsen op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ze worden dan via
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




in de nieuwsbrief geplaatst.

Kun je mij foto's toesturen naar samos emailteken startpagina.nl en mag ik ze publiceren?

Mvg,
Patrick

ok Patrick wordt voor gezorgd.
Wick


Hallo!
Het is inmiddels een paar weken na de brand en ik vroeg me af of iemand kan vertellen hoe het nu is om op vakantie te zijn in Votsalakia. Zelf heb ik eind september een weekje geboekt en ik zou het leuk vinden om een beetje te weten wat ik kan verwachten?

Groetjes,
Ellen
Quote
#52
(20 August 2010, 20:00)Gast schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 August 2010, 09:18)wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 August 2010, 23:25)Gast schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Weet iemand hoe het met appartement sunflowers in votsalakia is?
Wij zijn in mei hier te gast geweest en maken ons een beetje zorgen om die lieve mensen!!

Beste gast,

Wordt lid van deze site en alles gaat veel prettiger.Exclamation

Wij zijn zojuist gaan kijken naar de gevolgen van de brand.

Er is geen enkel appartement en/of hotel beschadigd door de brand.
Votsalakia is als een wonder bespaard gebleven.
De meeste geëvacueerde gasten zijn gisterenavond ondergebracht in Karlovasie en vanmorgen weer geleidelijk teruggekeerd.
De branden zijn op zo'n 200 meter boven Votsalakia onder controle gebracht. Dat was een knap staaltje van alle bluseenheden; bij deze een groot compliment aan die mensen.
(03 August 2010, 09:15)Gast schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Wick,

Allereerst ... godzijdank is een hoop mensen waaronder jijzelf een bak ellende bespaard gebleven. Het moet een angstige nacht geweest zijn.

Op je aanbod voor foto's, ik zou er graag een paar willen plaatsen op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ze worden dan via
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




in de nieuwsbrief geplaatst.

Kun je mij foto's toesturen naar samos emailteken startpagina.nl en mag ik ze publiceren?

Mvg,
Patrick

ok Patrick wordt voor gezorgd.
Wick


Hallo!
Het is inmiddels een paar weken na de brand en ik vroeg me af of iemand kan vertellen hoe het nu is om op vakantie te zijn in Votsalakia. Zelf heb ik eind september een weekje geboekt en ik zou het leuk vinden om een beetje te weten wat ik kan verwachten?

Groetjes,
Ellen


Hallo allemaal
Na anderhalve week zeuren hebben we nu eindelijk Internet op Samos.
Wel een beetje traag maar alla.
Van de brand is weinig te zien van een afstandje. Dichtbij zijn we nog niet geweest. De appartementen, hotels, restaurants, enzovoorts zijn allemaal gewoon open en draaien voort. Er is dringend behoefte aan toeristen vanwege de crisis. Dus ga vooral naar Votsalakia zou ik zeggen.
Vorige week kwamen we iemand tegen wiens vader bij SBS6 werkt. We hebben hem geadviseerd dat vooral niet te zeggen omdat alle Samioten WOEST zijn op SBS6 dat die er zo'n rampverhaal van hebben gemaakt. In feite is alles gelukkig nog net goed gegaan.
Tip: op Samos kun je gratis 112 bellen en het nummerbord doorgeven als je ziet dat iemand een peuk uit de auto gooit.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Telegraaf: wederom respectloos! Erwin 58 33.783 21 July 2015, 17:40
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  Wederom Griekse week bij Lidl Eleni 10 13.753 29 October 2010, 18:23
Laatste bericht: Gast

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)