Fodelianakis olijfolie                 
Nieuw: Rianne Buis "Griekenland het kookboek"
#1
Ik kreeg vandaag een mooi bericht van Rianne Buis:
De langverwachte update van "De Griekse Keuken" is zojuist van de pers gekomen en is vanaf vandaag (26 augustus 2016) beschikbaar bij onder andere:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






[Afbeelding: 264ry0x.jpg]


Rianne Buis schreef:Samenvatting
Hét complete kookboek over de Griekse keuken!

Op veler verzoek weer leverbaar in geüpdatete en nu fullcolourversie!

De échte Griekse keuken is een goed bewaard geheim en heeft een zeer gevarieerd karakter: van de zonnige schotels van de eilanden tot de eerlijke, pure gerechten uit de bergdorpen. Bekende gerechten zijn dolmades (gevulde wijnblaadjes), gyros, souvlaki en tzatziki. Veel minder bekend zijn regionale specialiteiten als dolmades van aubergine of courgettebloemen, en tzatziki met walnoten en munt.

Op ruim 400 pagina's worden de geheimen van de bij ons grotendeels onbekende en verrassend veelzijdige Griekse keuken ontsluierd. Het boek biedt een schat aan uiteenlopende recepten, gelardeerd met veel couleur locale en anekdotes, prachtige receptfotografie en de ter plaatse voro het boek geschoten lifestyle-fotografie.

Rianne Buis heeft zelf jarenlang op Kreta gewoond en zich uitgebreid verdiept in de culinaire verschillen per regio, de eetgewoontes, het gebruik van bepaalde ingrediënten, tradities en feesten.
Quote
#2
Ger, bedankt voor je inzet. Onmiddellijk besteld alhoewel ik het boek al lang had en... ook gebruikte. Een aanbeveling. Royalties voor Oriste ? Rianne Buis zou natuurlijk voor de foto van het jaar een exemplaar beschikbaar kunnen stellen Smile. Cor.
Quote
#3
(25 August 2016, 17:04)Cor Nieuw Vennep schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Royalties voor Oriste ? Rianne Buis zou natuurlijk voor de foto van het jaar een exemplaar beschikbaar kunnen stellen Smile. Cor.

Wie weet Cor Wink
Quote
#4
Natuurlijk gelijk besteld. Ben nog even nog niet echt bezig met het kokkerellen, maar komt wel weer binnenkort.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#5
Nou ik ben benieuwd! Ik ga het boek bestellen! Goed gedaan Rianne Buis, kan ik het oude exemplaar in de bieb laten.

goedgedaan duimpie
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#6
Ga het ook bestellen. Hoop ook nog veel lekkere recepten van Johan te ontvangen.
Quote
#7
Voor wie eerst een indruk van het boek 'Griekenland het kookboek' van Rianne Buis wil hebben alvorens het te bestellen:

Arrow
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Arrow
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Dat ziet er goed uit Ger. Zo te zien is het nu met kleurenfoto's.
Op de foto staat toevallig ook nog eens Ntako of Ntakos waarover ik nog niet zo lang geleden schreef in dit forum.

Weet je toevallig wat voor kaft er om het boek zit? Zo'n slappe of een hardcover?
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#9
(26 August 2016, 10:03)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Weet je toevallig wat voor kaft er om het boek zit? Zo'n slappe of een hardcover?

Volgens de specificaties een hardcover Martino. Kijk voor alle details eens hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Klik bij 'Productspecificaties' op 'Toon meer' en je krijgt meer info.

Het boek is 4,7 cm dik dus past niet zomaar even door je brievenbus Wink
Quote
#10
Kijk, dat is nog eens een handige tip! Dankjewel!
Bij Bol krijgen ze het druk, ook maar gelijk een exemplaar besteld.
Dat wordt smullen van de foto's, en daarna van de gerechten.

Groetjes,
Willem.
Quote
#11
Heb hem binnen, is een hardcover. Heel mooie, rustig leesbare uitvoering, aangevuld met mooie foto's en afwisseling van blauwe en witte pagina's. Ga hem de komende tijd naast editie één leggen, kijken wat er bij gekomen is en wat er verdwenen is, ben benieuwd. Het is een stevig exemplaar!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#12
(26 August 2016, 18:13)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb hem binnen, is een hardcover. Heel mooie, rustig leesbare uitvoering, aangevuld met mooie foto's en afwisseling van blauwe en witte pagina's. Ga hem de komende tijd naast editie één leggen, kijken wat er bij gekomen is en wat er verdwenen is, ben benieuwd. Het is een stevig exemplaar!

Wat een snelle service! En dat terwijl het boek pas sinds vandaag beschikbaar zou zijn. Fijn om te horen dat de eerste indruk al meteen zo positief is. Dat zal Rianne fijn vinden om te lezen.........
Quote
#13
Ben ook benieuwd wat er aan veranderd is. Misschien horen we dat nog van jou Johan.
Quote
#14
ZAt vandaag te wachten onder de brievenbus, bol had beloofd dat het boek zou komen.
Dus ik maar aan de Mythos, van de Griekse Week van de Lidl.
Stapels reclame op mn hoofd, en de nodige rekeningen,  maar geen boek van bol.
Nu staat er opeens dat het maandag bezorgd wordt.
Tssssss.
Inmiddels door mn voorraad Mythos heen, en morgen koppijn van de stapels reclame op mn hoofd.........

Gelukkig kan ik nog even vooruit met het kookboek van de Zagori  Smile

Ondanks dit, fijne zondag allemaal!

Groetjes,
Willem.
Quote
#15
Oplossing volgende keer direct naar de boekwinkel daar lag dit boek al op vrijdag in de winkel en het is gewoon een heel goed kookboek.
Quote
#16
Had ik dat maar gedaan....
Quote
#17
Zondag 4 september 2016 houdt Rianne tussen 15:00 en 17:00 een signeersessie bij boekhandel Scheltema op het Rokin in Amsterdam.
Quote
#18
(29 August 2016, 15:08)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zondag 4 september 2016 houdt Rianne tussen 15:00 en 17:00 een signeersessie bij boekhandel Scheltema op het Rokin in Amsterdam.

Dat is leuk en verrassend! Ik ben al jaren liefhebber van haar boek en zou het dus graag willen laten signeren! Haar ontmoeten lijkt mij ook leuk! 
Helaas Undecided  het is voor mij toch wel erg ver en moet dan ook nog werken! Angry 


Hopelijk neemt ze ook nog de moeite om in andere plaatsen te signeren als ze dan toch in Nederland is. Bijvoorbeeld Rotterdam of omstreken!

Hoe is het met andere liefhebbers die het nieuwe boek al hebben? Is het de moeite waard en verschilt het erg van het oude exemplaar?
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#19
Het oude boek ken ik niet, maar dit nieuwe is smullen geblazen! Binnenkort een paar dagen vrij, tijd om eens wat te proberen. Jummie!
Quote
#20
Moet wel heel bijzonder zijn, dat boek geloof ik! Huh
Quote
#21
Alleen al de dikte, 448 blz ofzoiets. Smile
Quote
#22
Ik sla alle heerlijke recepten van Johan op. Begint ook al een aardig boek te worden! Big Grin
Quote
#23
Ik ook John. Ik print het uit en doe het in een map met plastic insteekhoezen. 37 recepten. Op naar de 40 Johan....Heb bijna alles gemaakt. De stifado is perfect.
Quote
#24
(30 August 2016, 22:17)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik sla alle heerlijke recepten van Johan op. Begint ook al een aardig boek te worden! Big Grin

(30 August 2016, 22:52)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ook John. Ik print het uit en doe het in een map met plastic insteekhoezen. 37 recepten. Op naar de 40 Johan....Heb bijna alles gemaakt. De stifado is perfect.

Dank jullie! Blush  Ik ga binnenkort weer verder!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#25
Idd, de recepten van Johan zijn ook heel goed! Fijn zo iemand op het Forum!
Quote
#26
Ik ben benieuwd naar reacties over het nieuw uitgegeven boek van Rianne Buis. Hoe is de inhoud, de recepten etc. Lijkt mij leuk te horen. Zeker na de discussie die over de oude uitgave ontstond binnen dit forum.
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#27
Ik vind het een mooi boek! Het is behalve kookboek, ook leesboek, vol met info over van alles en nog wat, wat natuurlijk met de recepten te maken heeft.
Duidelijke recepten, kortom een mooie aanwinst in de keuken.
Willem
Quote
#28
Ik heb de " oude " versie maar hoeveel is er veranderd qua recepten ? Hoeveel recepten zijn er bij gekomen daar ben ik nieuwsgierig naar.
Quote
#29
(08 September 2016, 11:17)Zorbathagreek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb de " oude " versie maar hoeveel is er veranderd qua recepten ? Hoeveel recepten zijn er bij gekomen daar ben ik nieuwsgierig naar.

Ik zie dat er erg veel nieuwe recepten bij zijn gekomen (moeilijk na te tellen welke nieuw zijn en welke er al in de vorige boeken behandeld werden). Rianne is lid van Oríste; misschien wil/kan zij er iets meer over vertellen? Het geheel is ook nog eens fraai geïllustreerd. Waren de vorige boeken al flinke exemplaren; het nieuwe is letterlijk én figuurlijk behoorlijk uit de kluiten gewassen. De eerste recepten zijn inmiddels geprobeerd..........

[Afbeelding: 2ijixqt.jpg]

Mijn persoonlijke 'Griekse recepten bieb':

[Afbeelding: rs7y45.jpg]

En daarnaast natuurlijk niet te vergeten de overheerlijke recepten van JohanV:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#30
Gisteren ontvangen. dit weekend gelijk al een aantal recepten uitproberen.
Quote
#31
Zal ik je wat vertellen ? Dat gaat nog lukken ook. Kalí Órexi. Cor.
Quote
#32
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat men echt kookt vanuit dit boek. Dit kookboek bevat een heleboel recepten die de gemiddelde toerist, zoals de meesten op dit , nooit tegenkomen.
Quote
#33
(20 October 2016, 18:10)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat men echt kookt vanuit dit boek. Dit kookboek bevat een heleboel recepten die de gemiddelde toerist, zoals de meesten op dit , nooit tegenkomen.

Daar heb je gelijk in Chris. Maar ik denk dat de gemiddelde toerist dit boek ook niet koopt Wink . Ik zie bv een mooi product in de winkel en kijk dan of er recepten in de boeken staan met dat ingrediënt. Dat is in 99% van de gevallen wel. En dan ga ik dan een aantal keren aan de slag tot ik (en de rest van de mee-eters Big Grin ) tevreden zijn.

Ik ken ook mensen die kookboeken kopen puur omdat het bv mooie foto's heeft, of dat het ze doet herinneren aan vakanties. Zelf kan ik gerust een hele avond gewoon lekker bladeren en ideeën opdoen. (Zoals een ander een goede roman leest Rolleyes ).
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#34
Ik kan ook heerlijk recepten zitten lezen. Op zoek naar wat speciale meze kwam ik pastourmas tegen. Gepekeld en daarna gekruid gedroogd kamelen of rundvlees. Dat ga ik binnenkort maken, mooi winterprojekt.
Quote
#35
Chris, dat is erg lekker. Mijn Turkse buuf nam het wel eens voor mij mee.
Zelf droog ik `s winters vlees (biltong), dan is de lucht goed droog. Wanneer je een droog tip/advies nodig hebt, stuur je maar een PB.
Wim
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  "De griekse keuken" van Rianne Buis en Manousos Daskalogiannis! Martino 151 126.586 26 May 2018, 13:25
Laatste bericht: Nanny

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)