Russische boycot ?
#1
Goede morgen

Net dit artikel gezien in de Chania post, hoezo een boycot door Rusland....... Huh
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Nog meer All inclusive complexen????? Angry
Al met al zal er best wel wat aan de strijkstok blijven hangen voor de lokalen, hopelijk Big Grin
Quote
#2
Afschuwelijk ! het is te hopen dat dit niet doorgaat .... zoiets hoort meer thuis in Turkije volgens mij .
Quote
#3
Goeie zaak. Van dit soort luxe (re) vakantie oorden zijn er in Griekenland veel te weinig. Mij zullen ze er niet tegenkomen maar ik vind het een goede zaak als ze er komen. Het trekt een ander / nieuw publiek aan. Griekenland heeft voor veel toeristen een eenzijdig imago. Dat trekt aan maar stoot ook af. 

Mvg 
Martin
Quote
#4
Er staat toch niet in dat stukje dat het hier gaat om all-inclusive hotels?
Ik denk dat Martin wel gelijk heeft dat Griekenland zich ook wat meer moet richten op de mensen die wat meer te besteden hebben.
Toevallig hoorde ik van de week dat een full-pension hotel( dus geen all inclusive!!!) hier op Kos 4500 euro voor een week in een normale kamer( geen vip room of suite of zo) rekent. Hotel heeft geen vrije kamers tot ergens in Oktober. Er is dus blijkbaar wel belangstelling voor dit soort hotels.
Quote
#5
De all in vakanties zijn vooral populair onder de mensen met kleine
kinderen,en wie weet, als de kinderen groot zijn dat ze dan toch naar Griekenland
blijven komen, maar dan in een appartement-studio-of een klein hotel Smile
Quote
#6
Natuurlijk, leven is veranderen. Soms verandert de wereld sneller dan wij (ik) heb ik het gevoel.
Sommige Griekse eilanden/plaatsjes kennen wij nog uit de jaren `70. Dan is het schrikken wanneer je Skala op Kefalonia of Kos-stad en Molivos op Lesbos ziet.
Volgende week naar Thassos, dat is pas 4 jaar geleden. Daar was de sfeer ook veranderd, veel Oost Europeanen. Niets mis mee, maar de communicatie verloopt toch vlotter met mensen die het Engels een beetje beheersen. We doen verslag hier.
Quote
#7
Stilstand is achteruitgang. Het is net als met veel Griekse restaurants in Nederland. Blijven veel te lang hangen in het oude vertrouwde. Daar zijn ze groot mee geworden en hebben ze een vaste klantenkring. Maar nu deze langzaam opdroogt proberen  ze te veranderen. Waarom niet alle klanten proberen te bereiken?  De moderne toerist heeft meer  te besteden. Luxe accommodatie op Santorini,  Kos e.d.. zijn  (nog ) te schaars.  Je hoeft het traditionele niet te verloochenen om het moderne te kunnen aanbieden. 

Voor elk wat wils.  Toen wij 10 jaar geleden begonnen met onze wijn import uit Griekenland wist 3/4 van onze huidige klanten niet veel meer van Griekse wijn dan retsina en imiglykos. 

Hoe anders is het nu. Ik vind het tenenkrommend om te zien hoe dat op bijv de vakantie beurs Griekenland wordt gepromoot. Sirtaki, pita gyros en retsina. Leuk voor al die mensen die al 100 jaar op die manier naar "hun" Griekenland gaan maar daar trek je geen nieuwe klanten mee!  De bestaande klanten gaan toch wel. Kom nou eens met wat nieuws! !!!

Mvg 
Martin
Quote
#8
Denk ook eens aan al het personeel dat ze nodig hebben. Toch gauw weer een paar honderd man/vrouw om zo'n resort draaiende te houden. De Griekse bouwbedrijven die het bouwen, de Griekse toeleveranciers, etc.
Ook goed voor de economie en werkgelegenheid dus.

Ook wordt veel geschreven over de gasten van de resorts die weinig of niets uitgeven in de lokale economie. Ik heb me dit jaar verbaasd over het grote aantal mensen met gekleurde polsbandjes van de diverse resorts die in de restaurants en cafeeftjes zaten en de winkels bevolkten.
Quote
#9
(01 September 2016, 15:06)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Denk ook eens aan al het personeel dat ze nodig hebben. Toch gauw weer een paar honderd man/vrouw om zo'n resort draaiende te houden. De Griekse bouwbedrijven die het bouwen, de Griekse toeleveranciers, etc.
Ook goed voor de economie en werkgelegenheid dus.

Ook wordt veel geschreven over de gasten van de resorts die weinig of niets uitgeven in de lokale economie. Ik heb me dit jaar verbaasd over het grote aantal mensen met gekleurde polsbandjes van de diverse resorts die in de restaurants en cafeeftjes zaten en de winkels bevolkten.

Sorry, maar die grote hotels kopen zelden locaal in en als ze dat wel doen bepalen zij de prijs.
Het personeel komt hoofdzakelijk van buiten Griekenland.
De plaatselijke economie heeft er dus niets aan. Sterker nog, er moeten vaak tavernes sluiten welke in de directe omgeving zitten vanwege gebrek aan klandizie.
Mijn ervaring in deze komt van wat er op Karpathos gebeurde na de komst van twee van dit soort hotels. (Welke ook nog eens van buitenlandse investeerders zijn.)
Quote
#10
Das denk ik niet maatgevend.  Ik weet dat er ook genoeg lokale bevolking werkt bij all inclusive resorts.

Heb daarbij directe contacten en info bij resorts in Lefkas, Kreta en Kos. 

Mvg
Martin
Quote
#11
Er zijn resorts die al jarenlang hetzelfde persoeel hebben en waar lokalen keurig verzekerd zijn
en keurig op tijd hun loon krijgen etc.
Andere resorts gaan echt voor het allergoedkoopste pesoneel, onverzekerd niet of  onderbetaald etc etc 
uiteindelijk wordt dat personeel natuurlijk ook niet vrolijker daardoor gasten ook niet etc.
Maar het stukje waar we het hier over hebben gaat over de betere hotels dus ik zou zeggen normaal betaald personeel etc?
Over het algemeen staat de middenstand niet te juichen over de ( all-in)  resorts,
maar ik heb het idee dat het ene resort het andere niet is en ik heb inderdaad ook genoeg klanten met een bandje om...
Quote
#12
Misschien is er ook wel teveel lokale horeca. ......

Mvg 
Martin
Quote
#13
Hier op Kassandra in de plaats Palouri is dit jaar een nieuw resort geopend heel lux en in het betere segment waar van de omliggende dorpen veel mensen werken.
Als je op hun site kijkt komen daar toch echt de mensen die meer te besteden hebben en op het moment dat wij daar even gingen kijken diverse Griekse bevoorradings auto's gezien met Grieks kenteken. Dit zijn echt geen hotels die je kan vergelijken met de doorsnee all inclusive waar je voor een dubbeltje op de eerste rij zit. Personeel heeft ook meer maanden werk dan bij de plaatselijke restaurants.
Quote
#14
volgens mij gaan de huidige griekenland toeristen die momenteel eten/logeren bij locals niet opeens massaal naar een resort gaan, deze resorts zullen eerder een ander soort toeristen aantrekken , mensen die voorheen naar turkye/spanje gingen.
Dus extra inkomsten, ook voor de locals want er zijn ook mensen die hun hotel verlaten voor een terrasje, winkelen of eens iets anders willen eten.
ik hoor toch dikwijls de reactie bij kennissen dat ze het aanbod van dit soort vakantie maar mager vinden in griekenland en dus liever naar andere landen gaan.
Quote
#15
(02 September 2016, 09:08)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik hoor toch dikwijls de reactie bij kennissen dat ze het aanbod van dit soort vakantie maar mager vinden in griekenland en dus liever naar andere landen gaan.

En dat snap ik niet. Als ik jaarlijks de brochures van de Belgische reisorganisaties eens bekijk, zie ik dat de bestemming Griekenland voor 90% vol staat met AI hotels.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
op een van de mooiste plekjes van Naxos  zijn ze ooit begonnen aan zo'n resort
te bouwen,het is half afgebouwd en staat helemaal te verpauperen, er gebeurd
hellemaal niks mee ,en dat is   al vele jaren zo ,overigens heb ik op Naxos nog nooit
van die  mooi gekleurde polsbandjes gezien, en ook  geen al in resort
Quote
#17
(02 September 2016, 10:49)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 September 2016, 09:08)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik hoor toch dikwijls de reactie bij kennissen dat ze het aanbod van dit soort vakantie maar mager vinden in griekenland en dus liever naar andere landen gaan.

En dat snap ik niet. Als ik jaarlijks de brochures van de Belgische reisorganisaties eens bekijk, zie ik dat de bestemming Griekenland voor 90% vol staat met AI hotels.

Staan die brochures vol met All in resorts  of met superdeluxe resorts? Ik denk dat daar het verschil zit?
Quote
#18
Nanny de resorts waar ik over schreef zijn inderdaad super de luxe en de mensen komen echt wel buiten het hek. Het probleem is dat men hier denkt dat alleen een kamer bij de locals goed is voor Greece.
De kamers en de goedkope appartementen worden hier doorgaans aan de Servische toeristen verhuurd die totaal geen geld uitgeven in de horeca.
Laat er voor iedere portemonnee aanbod zijn
Quote
#19
Juist dat bedoel ik nou.  Als iemand geniet van zijn appartement bij de locals en 's avonds van zijn/haar menu van  € 10,- met een karaf huiswijn of ouzootje,  prima. 

Maar biedt ook voor de rijke toerist die veel geld uit kan en wil geven voldoende keuze. Daar kan Griekenland nog veel winst behalen. 

Mvg 
Martin
Quote
#20
(02 September 2016, 14:00)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar biedt ook voor de rijke toerist die veel geld uit kan en wil geven voldoende keuze. Daar kan Griekenland nog veel winst behalen. 

Mvg 
Martin

Die zijn er hoor.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
Ik weet het.

Mvg 
Martin
Quote
#22
Rijke toeristen huren meestal een luxe villa met een motor of zeiljacht,
die gaan echt niet in zo,n resort zitten
Quote
#23
Wil jij dan zeggen Metaxa dat mensen die een vakantie boeken uit dat lijstje van Patrick en
3700 euro neertellen voor de laatste week van september een week in dat hotel dat die niet veel te besteden hebben.
Quote
#24
Metaxa waar baseer je dat op de resorts waar ik over schreef zijn rond de 300 euro per nacht en zitten echt vol. Kijk eens op Pomegranata in Nea Portedia waar dit alleen ontbijt bij inzit.
In Paliouri Hotel Miraggio waar je als buitenstaander om een dag aan hun strand en gebruik van het zwembad 60 euro betaald. Dit laatste hotel geeft heel veel werkgelegenheid voor de bevolking waar ik eerder over schreef.
Voor alle duidelijkheid deze zijn boven mijn budget. Maar zitten wel vol en blijkt voor ieder wat wils
Quote
#25
(02 September 2016, 18:03)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Rijke toeristen huren meestal een luxe villa met een motor of zeiljacht,
die gaan echt niet in zo,n resort zitten

Je zal maar last hebben van zeeziekte. Je zal maar geen vaarbewijzen hebben. Dan vallen er weinig motor- of zeiljachten te huren, tenzij met bemanning uiteraard.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#26
(02 September 2016, 18:38)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 September 2016, 18:03)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Rijke toeristen huren meestal een luxe villa met een motor of zeiljacht,
die gaan echt niet in zo,n resort zitten

Je zal maar last hebben van zeeziekte. Je zal maar geen vaarbewijzen hebben. Dan vallen er weinig motor- of zeiljachten te huren, tenzij met bemanning uiteraard.

Die mensen varen meestal niet zelf met een yacht van 30, 40 meter of langer. Daar zijn bemanningen voor.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#27
Robinson Club zit hier op Kos ook vol tot Oktober, 4700 voor een week hoogseizoen.
Full pension, dus je biertje aan de bar en de Kaffee mit Kuchen die rond de middag geserveerd worden betaal je extra bij.
Voor het grootste deel duitssprekende gasten ik zal niet zeggen de allerrijkste duitsers maar veschillende mensen uit de politiek,
eigenaar van de grote kranten, een bekende voetballer zitten toch wel in de categorie goedbedeelden zou ik zeggen.
Sommigen zijn ook echt trots om bij de Robinson familie te horen, trots met je tshirt van Robinson Zwitserland rondlopen enzo.
Allemaal totaal niet mijn ding, maar prima dat het er is.
Quote
#28
Prima die luxe gelegenheden. Wie het betalen kan en wil moet er zeker heen gaan. Jammer dat voor de gewone man in de omgeving meestal ook alles duurder wordt. Een aantal jaren geleden in Zuid Afrika eens gek gedaan in een 5* toko. N`Kaya Game Lodge Echt over the top. Wel alles gezien en er van genoten. Vind een Grieks dorpje en een tentje met ma in de keuken helemaal geweldig.
Quote
#29
Alles op z'n tijd en voor elk wat wils Wim. Zoals bekend zijn de meeste bezoekers van dit forum hier fervente aanhangers van het door jouw geschetste tentje. Ik vind dat soms ook wel leuk hoor begrijp me goed maarwil alleen maar aangeven dat er ook genoeg mensen zijn die dat niet zoeken maar wel graag naar Griekenland komen. En ik maak de koppeling met de Griekse horeca in Nederland. Ik heb het hier al vaker aangegeven, je wilt niet weten hoe vaak wij de vraag krijgen of wij ook een goed Grieks restaurant weten in Nederland omdat zij er geen kennen. Daarbij aangevend dat ze de regionale Griekse horeca niks vinden. Onder de maat. Nu kan een ieder  (hier ) daarvan vinden wat hij/zij wilt maar dit is een serieuze doelgroep van potentiële klanten die men laat liggen.  En dat vind ik jammer. Want je hoeft het één niet uit te sluiten om het ander te doen. Een beetje meer begrip hiervoor zou, zeker hier op dit forum,  niet misstaan.  We dragen allemaal Griekenland en de Griekse horeca een warm hart toe. Of je nu van de Kreta schotel houdt of van het tentje van oma in een verlaten dorpje, of van een luxe resort en een Michelinsterren restaurant,  voor elk wat wils. 

 Ik zou er nog aan toe willen voegen dat je/we /men moet oppassen om een eenmalige eigen ervaring als algemeen feit te willen bestempelen. 

Mvg 
Martin
Quote
#30
Kleine bedrijven hebben het moeilijk door o.a. de (oneerlijke) concurrentie van de All-in resorts

   
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#31
Kleinere bedrijven moeten nooit willen concurreren met grote. Winnen ze toch niet. Je moet als kleine speler je eigen niche creëren. Iets toevoegen wat de grote jongens niet hebben. Als je daarin slaagt heb je bestaansrecht. Zo niet dan wordt het erg moeilijk. 

Mvg 
Martin
Quote
#32
dan doen de kleintjes het op Naxos wonderbaarlijk goed daar is  een Al IN
iniedergeval nooit van de grond gekomen, Wink
Quote
#33
Naxos resort beach hotel
Kavuras Village
Naxos imperial
Quote
#34
(04 September 2016, 14:21)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Naxos resort beach hotel?

88 kamers en niet enkel AI. Je kan er al gewoon een kamer + ontbijt krijgen voor 80 Euro.
En met *** volstaat het toch niet aan de norm van de exclusieve AI's waarvan sprake in deze topic.

Met grootschalige AI's denk ik eerder aan bijvoorbeeld Mitsis Village nabij Kardamena op Kos. 4 AI hotels in 1 complex. Kan je kiezen naargelang je beurs. 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Of ook nog Aegean Village nabij Kardamena.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






[Afbeelding: 16arwp3.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#35
Het lijkt me toch wat te ver gaan als we in deze topic ook nog de definitie van een all incl  of luxe hotel moeten gaan bepalen. 

Ik heb vorig jaar in Porto Carras geslapen ivm onze wijnreis naar het gelijknamige wijnhuis. Dat is groot,  all inclusive en luxe. Al is het ook een beetje vergane glorie. 
Daar werkten overigens heel veel locals. 

Mvg
Martin
Quote
#36
Martin, het mag toch duidelijk zijn, dat een 3-sterren resort geen luxe hotel is. Dan had het wel 5 sterren gehad. Daar hoef je niet over te discussiëren maar is gewoon een feit.
Als ik AI wil kies ik minimaal 4 sterren, 3 is mij echt te weinig. En dan ben ik nog niet eens de luxe rijke toerist waar hier in het topic sprake van is.
Quote
#37
Volgens mij is het een 4* hotel maar dat terzijde. 

Mvg 
Martin
Quote
#38
De vraag bij mij doemt op hoe die sterrenaanduiding tot stand komt. Ken een 3* hotel, dat veel mooier, tuin, ligging, zwembad is , dan het 4* hotel van afgelopen voorjaar.

Zal man en paard noemen.
Aethria          Thassos 3*
Diamantides Limnos   4*
Quote
#39
naxos resort beach hotel dat weet ik wel te staan,maar is begin juni of eind
september in ieder geval niet open,misschien in juli en augustus dat zou kunnen
die andere ken ik niet,die liggen bij agios prokopios daar komen wij nooit,dat is
voor ons iets te toeristisch
Quote
#40
Merkwaardig topic. Waar gaat dit over.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)