Nieuwe rubriek: Het voorstelhoekje
#1
Information 
De afgelopen dagen zijn er, mede door de berichtgeving over de branden op Samos, erg veel nieuwe leden op dit forum bijgekomen.
Ik ontving als moderator ook veel vragen over het forum. Een vraag die regelmatig terugkeerde was het gemis van een "voorstelhoekje"; een plekje waar leden zich onderling aan elkaar kunnen voorstellen dus.

Nu was er wel iets dergelijks, in het prille begin stelden de leden zich voor in het virtuele kafeneion van dit forum. Maar inderdaad, die berichten sneeuwden helemaal onder tussen de talloze andere onderwerpen.

Dus op veler verzoek heb ik vanochtend een nieuwe rubriek gelanceerd: "Mag ik me even voorstellen?"
De eerdere voorstelberichten heb ik inmiddels overgeheveld naar deze nieuwe rubriek.

Ik wacht met spanning af.........

Ger
Quote
#2
(04 August 2010, 09:50)wageral schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De afgelopen dagen zijn er, mede door de berichtgeving over de branden op Samos, erg veel nieuwe leden op dit forum bijgekomen.
Ik ontving als moderator ook veel vragen over het forum. Een vraag die regelmatig terugkeerde was het gemis van een "voorstelhoekje"; een plekje waar leden zich onderling aan elkaar kunnen voorstellen dus.

Nu was er wel iets dergelijks, in het prille begin stelden de leden zich voor in het virtuele kafeneion van dit forum. Maar inderdaad, die berichten sneeuwden helemaal onder tussen de talloze andere onderwerpen.

Dus op veler verzoek heb ik vanochtend een nieuwe rubriek gelanceerd: "Mag ik me even voorstellen?"
De eerdere voorstelberichten heb ik inmiddels overgeheveld naar deze nieuwe rubriek.

Ik wacht met spanning af.........

Ger

Hallo Ger,

Dit is een perfect idee van je Ger om nader met onze Samos vrienden kennis te maken en onderlinge vragen te beantwoorden.
Op mijn bericht over de brand in Votsalakia had ik nooit zoveel reacties verwacht. Het is echt fijn om te vernemen hoeveel mensen er mee leven.
Ik hoopen gun jou dan ook de aanwas van nieuwe leden. De manier waarop jij deze site bijhoud is geweldig. Ga zo door.

Mvg. Wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#3
Γειά σας σε όλους!
Ik weet niet of dit de goede plek is, want zag verschillende voorstelrubrieken. Ik ben mij aan het oriënteren om naar Kreta te gaan emigreren en hoop natuurlijk dat vriendlief ook overstag gaat. Over anderhalve maand gaan we op vakantie en zal hij voor de eerste keer de sfeer kunnen proeven op Kreta. Ik heb er 20jaar terug een paar maanden gewoond (seizoen) maar nu ik wil terug en blijven. Ik heb inmiddels al 2 certificaten Grieks behaald (zal doorgaan tot het bittere eind;) en heb besloten mijn hart te volgen. Voor mijn gezondheid, de rust, de natuur, het klimaat. Ιk heb gelezen dat ik mijn wia uitkering mee kan nemen, dus dat is fijn. Wel is mij nog veel niet duidelijk, en hoop ik hier van jullie ook antwoorden te mogen krijgen. Zoals belasting (ik behoud uitkering dus kan ik (alleen) in NL belasting betalen of moet ik dubbel belasting betalen?), zou er werk voor mijn vriend te vinden zijn (de taal wordt een issue, hij is zwaar dyslectisch), en andere zaken als verhuisopties, scooter geel kenteken wel of niet invoeren, hoe zit het met gereedschap invoeren, etc. en hoe zit het met kosten naast je huur, water en elektra (aansprakelijkheidsverzekering bijv.)

Verder hoop ik een Griekse vriend te kunnen spreken op Kreta binnenkort. Via de telefoon werkt niet, want hij antwoordt bijna nooit op berichten (bloedirritant). Maargoed, face to face vind ik prettiger, want het is wel belangrijk om te weten dat iemand je aldaar kan (wil) helpen met belangrijke zaken. Maar jullie als ervaringsdeskundige kunnen mij vast ook veel vertellen!

Ευχαριστώ και τα λέμε!
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)