Russische boycot ?
#41
Ja Chris, zo gaat dat soms in een dorpskroegje. Het begint over de nieuwe wethouder en eindigt bij de vertimmerde schooltjes.
Quote
#42
ja Wim dat is nou wat ze amsterdamse  humor noemen ,geweldig Wink Wink Wink
Quote
#43
In mijn ogen is het gewoon geleuter in de ruimte want geloof niet dat er iemand zaken deskundig is van wat er de revue passeert behalve Martin dan denk ik.
Quote
#44
(04 September 2016, 15:40)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De vraag bij mij doemt op hoe die sterrenaanduiding tot stand komt. Ken een 3* hotel, dat veel mooier, tuin, ligging, zwembad is , dan het 4* hotel van afgelopen voorjaar.

Zal man en paard noemen.
Aethria          Thassos 3*
Diamantides Limnos   4*

De sterrenverdeling werkt als volgt:

Vijf sterren
Een vijfsterrenhotel is luxueus, met de hoogste mate van persoonlijke service. Er is elegantie en stijl in overvloed en de kamers zijn meestal uitgerust met kwaliteitsbeddengoed, een DVD-speler, een CD-stereo en een jacuzzi. Er zijn meerdere restaurants aanwezig met uitgebreide, gastronomische menu’s. De roomservice is 24 uur per dag beschikbaar. Een fitnesscentrum, valet parkeerplaats – tot aan de vertrekhal doorrijden met de auto – en conciërgeservice vervolledigen de ervaring. 

Vier sterren
Viersterrenhotels zijn formeel en groot met voortreffelijke service. In de buurt zullen meestal ook andere hotels van hetzelfde kaliber staan, maar ook winkels, restaurants en entertainment. In het hotel zelf is er een bovengemiddelde service, net ingerichte kamers, restaurants, roomservice, valet parkeerplaats, fitnesscentrum en een conciërge te verwachten. 

Drie sterren
Een driesterrenhotel staat meestal in de buurt van een grote snelweg en een winkelgebied. Deze hotels bieden mooie, ruime kamers en decoratieve lobby’s. De restaurants van het hotel kunnen een gemiddelde omvang hebben, maar bieden wel ontbijt, lunch en diner aan. Een valet parkeerplaats, roomservice, een klein fitnesscentrum en een zwembad zijn ook vaak beschikbaar. 

Twee sterren
De tweesterrenhotels maken over het algemeen deel uit van een keten dat consistente kwaliteit en beperkte faciliteiten biedt. De hotels zijn klein of gemiddeld van grootte en de kamers zullen vast over een telefoon en televisie beschikken. Hoewel je niet de beschikking zult hebben over het gemak van een roomservice, is er vaak wel een klein restaurant in het hotel. 

Eén ster
Bij een hotel met één ster kun je een klein hotel verwachten dat beheerd en geëxploiteerd wordt door de eigenaar. De sfeer zal persoonlijker zijn en de accommodaties zijn zeer basaal. Er is vaak een restaurant op loopafstand, net als openbaar vervoer. 

Criteria
Deze infographic laat zien welke criteria deHotelstars Union heeft opgezet en waar de hotels aan moeten voldoen, willen ze het aantal sterren dat ze nu hebben, behouden. 
Quote
#45
Een stopcontact op de verkeerde plaats kan al een ster minder opleveren weet ik van een bevriende hotelier hier in Nederland.

Dit is het lijstje wat gebruikt wordt.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#46
Dank je jjohn. Hier hebben we wat aan.
Quote
#47
Dit was de aanleiding van de discussie, gestart door de machinist

  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#48
einde discussie het gaat nergens meer over
Quote
#49
in de dorps cafeetjes moeten de leukste discussies op dit uur van de dag nog beginnen Rolleyes
Quote
#50
(04 September 2016, 17:35)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een stopcontact op de verkeerde plaats kan al een ster minder opleveren weet ik van een bevriende hotelier hier in Nederland.

Dit is het lijstje wat gebruikt wordt.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





De sterrenverdeling is in ieder land meestal een ietsje anders. En ook per continent kunnen er nogal wat verschillen zitten. Zelf verbleef ik in februari/maart in een 4* resort in Sri Lanka. In waarschijnlijk elk West-Europees land zou het complex maar 2** gekregen hebben.

Het verschil zit er hem in dat in zowat alle landen de toekenning gebeurt door lokale organisaties en er geen wereldwijd gestandaardiseerd systeem is.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#51
(04 September 2016, 16:30)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja Chris, zo gaat dat soms in een dorpskroegje. Het begint over de nieuwe wethouder en eindigt bij de vertimmerde schooltjes.

En hoe noemt de rubriek weer waarin deze topic geplaatst werd?  Big Grin Big Grin
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#52
Ja Patrick, zo is het maar. Ha, ha.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)