Tips bij slecht weer?
#1
Het is volgens mij al de hele zomer mooi weer maar wij hebben de pech dat het weer morgen omslaat op de Ionische eilanden en wanneer reizen wij af? 
Jawel, morgen .... 
Heel fijn als echte zonaanbidders terwijl het hier in Nl prachtig weer blijft  Angry

Nu gaan we voor de derde keer naar Kefalonia dus we hebben best al wat gezien. 
Wie heeft er nog tips voor minder bekende dingen bij regen? 

We gaan sowieso naar Ithaki en mogelijk zelfs ook nog een dagje naar Zakynthos maar zijn er nog tips om dagen met regen te vullen anders dan met lezen en eten?
Quote
#2
Wij hebben ooit een dreigende regenvakantie afgewend door Denemarken te laten voor wat het was en zijn naar Kreta gevlogen. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Quote
#3
Bezoek wijnhuis Gentilini. Leuk, lekker en leerzaam. Maakt mooie Robola. 

Mvg
Martin
Quote
#4
Dank je, Martin.   up Gaan we doen, daar zijn we nog niet geweest. Wel bij de Robola coöperatie.
Ken je ook de Fouvos winery bij Lixouri? Is dat nog de moeite waard?
Quote
#5
Ja ken m wel. Gentilini is hogere kwaliteit. Maar ach als het slecht weer is. ......

Mvg 
Martin
Quote
#6
Heet overigens Foivos. Maken wel mooie dessertwijnen. Die vond ik erg de moeite waard 

Mvg 
Martin
Quote
#7
Hallo Vito,

In Karavomylos wordt Kefalonian beer gebrouwen. Ook kun je de brouwerij bezoeken www.kefalonianbeer.com

Wij gaan binnenkort voor het eerst naar Kefalonia. Wij willen er gaan fietsen. Ik had gelezen dat Assos niet/slecht bereikbaar is? Vanwege de slechte weg ivm de vorige aardbeving. Wij zitten in Agia Efimia. Weet jij hier meer over?
Alsnog een hele  fijne vakantie toegewenst!

Groetjes Corrys
Quote
#8
Jemig! Zag net op de BBC het weerbericht voor de regio Zakynthos. Gelukkig maar 2 dagen. Met de wijnadviezen moet het door te komen zijn. Donderdag naar Thassos. Ook niet best, maar wel warm.
Quote
#9
Corrys, wij zijn verleden jaar nog naar Assos geweest. Dit was gewoon bereikbaar. Voor zover ik weet zijn er afgelopen jaar geen zware aardbevingen geweest.
Quote
#10
(05 September 2016, 21:24)corrys schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Vito,

In Karavomylos wordt Kefalonian beer gebrouwen. Ook kun je de brouwerij bezoeken www.kefalonianbeer.com

Wij gaan binnenkort voor het eerst naar Kefalonia. Wij willen er gaan fietsen. Ik had gelezen dat Assos niet/slecht bereikbaar is? Vanwege de slechte weg ivm de vorige aardbeving. Wij zitten in Agia Efimia. Weet jij hier meer over?
Alsnog een hele  fijne vakantie toegewenst!

Groetjes Corrys


Zijn sinds vorige week terug van agia efimia, assos is bereikbaar via een omleiding door de bergen (een mooie route).
de kust weg tussen mirthos en assos is namelijk afgesloten
Quote
#11
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Vito,geen tip voor slecht weer maar wens jullie desondanks een goede
en leuke vakantie toe!
Quote
#13
Dank je wel, Marianne. Volgens de app op mijn telefoon gaat het er nu al flink los, dus ik hoop dat de vlucht niet al te bumpy wordt vanmiddag.
Quote
#14
@Roefke geldt dit ook voor fietsers?
Quote
#15
Mooie vakantie Vito en Wim! 
Het klaart vast snel weer op.
Quote
#16
Dank je Lucy! Komt helemaal goed. Op Thassos altijd wel kans op een flinke bui. Waarschijnlijk is het daarom zo prachtig groen.
Koffers al voor de helft ingepakt. 03.30 uur staat de taxi voor de deur. Zak oud brood mee voor de Meeuwen die, vanaf Keramothi achter de boot aanvliegen.
Bij de afvaart zie je het eiland al liggen, tocht duurt 40 minuten.
Quote
#17
Op Samos snakt men naar een dagje regen. Sinds mei niks meer gevallen. En dan zijn er nog altijd genoeg musea en kloosters om te bekijken Smile
Quote
#18
Het weer van 6 september  

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
Hier op Amorgos stralend weer, veel zon, gisteren waren er wat wolken. zonneschijn zonneschijn
Quote
#20
Ik lig nu zowaar in het zonnetje op ons terras maar dat had wel wat voeten in de aarde.
We konden niet landen op Kefalonia vanwege een zware onweersbui ter plekke. Eerst een half uur rondgecirkeld daarna moesten we uitwijken. Preveza was al dicht en Zakynthos te druk. We zijn doorgevlogen naar Athene. Na instructies vanuit Nl werd er getankt en gingen we alsnog terug naar Kefalonia om toch weer in een onweersbui terecht te komen. We zijn nu wel geland. Wat een noodweer!
Was blij dat wij met een taxi opgehaald werden en relatief dichtbij het vliegveld zitten want als je nog een transfer naar Sami of Skala had is het echt midden in de nacht geworden.
Quote
#21
O, en misschien vloeken in de kerk maar musea en kloosters doe je ons geen plezier mee.
Quote
#22
(06 September 2016, 20:23)corrys schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Roefke geldt dit ook voor fietsers?


Dat weet ik niet , maar ik denk wel dat je er met de fiets doorgeraakt, mischien een stukje te voet., vanaf myrthos beach kon je de graafmachines zien staan.
Quote
#23
Dank je voor de reakties Vito en Roefke. We gaan het ondervinden of gewoon veilig door het binnenland Smile
Quote
#24
Corrys,

Weet niet welke fiets jullie gebruiken maar in mijn beleving is het wel "bergachtig" daar.Jullie
fietsen dan van Aghia Efimia naar Assos? 800 tot 900 m is het zomaar of gaan jullie door een
dal?
Mooie vakantie alvast!
Quote
#25
(08 September 2016, 11:58)Marianne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Corrys,

Weet niet welke fiets jullie gebruiken maar in mijn beleving is het wel "bergachtig" daar.Jullie
fietsen dan van Aghia Efimia naar Assos? 800 tot 900 m is het zomaar of gaan jullie door een
dal?
Mooie vakantie alvast!

Er zitten inderdaad wel wat klimmetjes in dat traject. Ook als je de omleiding via Patrikata moet volgen. Ik denk overigens niet dat je met de fiets doorgeraakt aan de wegenwerken.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#26
Ah, dan is Assos te hoog gegrepen voor ons als recreanten. Er zullen vast wel andere mooie tochtjes in de omgeving zijn.
Quote
#27
(08 September 2016, 19:11)corrys schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ah, dan is Assos te hoog gegrepen voor ons als recreanten. Er zullen vast wel andere mooie tochtjes in de omgeving zijn.

Route langs de kust tot Sami is mooi. Heen en terug is 18 Km.
Van Agia Efimia tot Myrtos Beach en terug is ongeveer 30Km. Kan je op de heenweg bijvoorbeeld via Makriotika en Loukata naar Divarata en Myrtos Beach en terug vanaf Divarata de grote weg naar Agia Efimia. Of omgekeerd.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#28
Bedankt voor de tips Patrick!
Marianne we gaan op eigen kracht fietsen dus lekker genieten van onverwachte baaitjes, tavernas...

groet Corrys
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)