Grieksegids nieuws     
Staking luchtverkeersleiders
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Oeps, wij zouden op 29 moeten terugkeren...
Quote
#3
Alle dergelijke stakingen zijn de afgelopen jaren door een rechtbank verboden geworden. Misschien gebeurt dit nu ook wel.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Ik weet niet wat je onder afgelopen jaren verstaat maar ik kan me nog goed herinneren dat wij eerder moesten vertrekken van Kalamata vanwege een staking van de luchtverkeersleiders waardoor we voor 12 uur het Griekse luchtruim verlaten moesten hebben. Paar jaar geleden was dit.
Quote
#5
(25 September 2016, 14:04)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Oeps, wij zouden op 29 moeten terugkeren...

Als je op Kreta zit maakt het weinig uit, kun je nooit genoeg van krijgen. Big Grin  Big Grin  Big Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
Wij gaan de 29ste naar Lesbos.....hoop ik....... Blush
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#7
(25 September 2016, 16:06)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 September 2016, 14:04)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Oeps, wij zouden op 29 moeten terugkeren...

Als je op Kreta zit maakt het weinig uit, kun je nooit genoeg van krijgen. Big Grin  Big Grin  Big Grin

Zitten voor een keer elders. Big Grin Moeten de dag ervoor ook nog eerst varen om donderdag op tijd op de luchthaven te arriveren. Vreemd genoeg zouden we al kunnen inchecken en nergens wordt er op de website van de luchtvaartmaatschappij melding gemaakt van een eventuele staking.
Quote
#8
Is er iemand die weet of de 24uurs staking van vandaag en morgen door gaan?
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#9
Wanneer is die staking? Ik moet vrijdag vanaf Samos naar Schiphol vliegen?
Moet ik mij zorgen gaan maken?  Huh Dodgy
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#10
@Martino. Ik sprak zojuist Griekse kennissen die werken op Samos airport. De staking raakt alleen de vluchten van Olympic Air en Aegan die binnenlandse vluchten verzorgen van Athene naar Samos en andersom. Dus vlieg je met TUI of Transavia vrijdag dan is er niets aan de hand
Quote
#11
Thanx  Wink Big Grin
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#12
Heb net vernomen van kennissen in Athene dat de staking afgeblazen is en alle (ook die van Olympic) doorgaan als voorzien.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Dank voor de info.
Gaan zo ri Schiphol....
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#14
Vandaag naar Lesbos gevlogen.
Zonder problemen, zonder vertraging......
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#15
Bofkont! Fijne vakantie, geniet ervan!
Dan was je zeker niet met Transvertragia ;)
Wij hadden dit jaar zowel heen als terug vertraging.
Quote
#16
(28 September 2016, 13:26)Harma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Is er iemand die weet of de 24uurs staking van vandaag en morgen door gaan?

Wij zijn zonder problemen op 29 september om 06:15h kunnen vertrekken vanuit Athene richting Brussels. Er was helemaal niets te bespeuren op de luchthaven van staking. Van werkzaamheden des te meer...
Quote
#17
@Vito, dank je wel.
We waren toch met Transavia......
Begin aug met hun naar Samos hadden we wel vertraging, alleen op de heenreis.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#18
Er zijn op dit moment stakingen bezig op Karpathos waardoor er geen vluchten zijn. Blijkbaar kan dit zich gaan uitbreiden naar Rhodos en zelfs naar de veerverbindingen. Check even je reis als je naar deze regio gaat op korte termijn. Tot nu toe zijn in ieder geval Transavia en Air Berlin getroffen.
Vandaag zijn de gasten van Sunweb per boot naar Rhodos gebracht in de hoop dat ze van daar uit met het vliegtuig verder kunnen.
Quote
#19
jjhon bedankt voor de waarschuwing. Vlieg morgen naar Rhodos met TUI. Van het weekend wel bericht gehad, dat onze vlucht 2 uur vroeger is en dat de gereserveerde stoelen niet ......bla bla bla en dat we het geld voor de stoelen terug krijgen enz. enz.
Wij doen verslag.
Quote
#20
Wim,  veel plezier op Rhodos!
Heerlijk zo 3x per jaar naar de eilanden, doe je goed Smile
Quote
#21
Dank je Lucy, we slaan ons er doorheen. Lijkt ons leuk 10 dagen Rhodos, hotelletje in het centrum. We zijn er ooit in 1973 eens op huwelijksreis geweest.
ha ha, denk, dat de oude stad minder veranderd is dan wij.
Quote
#22
Vast! 
Leuk na zo'n tijd.
En erg mooi vond ik de oude stad, rest van Rhodos wat minder.
Wij waren er in  1997, ook al weer bija 20 Jr geleden
Benieuwd hoe jullie het ervaren.
Quote
#23
Wim zou zeggen een leuke vakantie op Rhodos en jullie weten van te voren dat je geen "vertraging" hebt.
Beter dat dan wanneer je het op Schiphol? hoort.Ben zeer benieuwd wat jullie er van vinden!
Maar is het zo'n straf dan? Dit vanwege de zin:we slaan er ons doorheen!!
Quote
#24
Luchtverkeersleiders dreigen met volgende staking vanaf zondag 9 oktober tot
en met 13 oktober
Quote
#25
Tjongejonge, begint het toerisme eindelijk weer aan te trekken, verschijnen dit soort berichten:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Nou kunnen we met z'n allen nog zóveel aan 'Griekenland-promotie' doen; dit soort berichten blijven héél lang hangen bij aspirant-Griekenlangangers en hebben een enorme negatieve impact. Bovendien maken ze véél meer stuk dan dat de schitterendste foto's en prachtigste verhalen goed kunnen maken vrees ik Confused

Hoeveel begrip ik ook heb voor de redenen van deze ingrijpende stakingen, zouden de Grieken het gezegde "Eigen ruiten ingooien" misschien niet kennen? Blush
Quote
#26
Ik begrijp dit ook niet. De boekingen beginnen weer voor 2017 en nu dit. De werkgevers zitten hier ook niet op te wachten dat de werknemers nog niet thuis komen. Jammer.
Quote
#27
Vervelend ja, mijn man heeft ook een ticket voor 14 okt kos-athene. Ik heb me niet echt verdiept in de precieze redenen van de stakingen,
maar het gaat toch om verantwoordelijk werk wat die mensen doen. Dus ik zie graag dat die mensen goed betaald worden, niet te veel overwerken etc.
Als het dan nodig is om te staken om je gelijk te krijgen, tja dan moet dat maar, hoe vervelend dat in sommige gevallen ook is.
Maar dit soort dingen komt niet alleen voor in Griekenland, bij Air Berlin loopt t momenteel ook allemaal niet zo lekker, las ik net, vluchten zijn gewoon gecanceled. Er zitten dan ook vele Duitsers hier op t eiland te "wachten" tot ze naar huis kunnen.
Quote
#28
Allemaal vervelend Nanny. Ben het met je eens dat ze een behoorlijk loon moeten krijgen. De achtergrond weet ik niet, wel dat dit een behoorlijk impact heeft.
Quote
#29
Grieken hebben een traditie van staken. Kijk voor de grap eens op de stakingskalender. De vakbonden hadden en hebben veel macht. Is niet altijd voordelig.
Quote
#30
Het is ook niet zo handig , 15 oktober beginnen de herfstvakanties in Nederland
ik denk toch dat veel mensen die van plan waren om naar Griekenland  te gaan
nu voor een ander vakantieland kiezen of die geboekt hebben proberen over
te boeken naar iets anders
Quote
#31
Wij worden vanavond door Sunweb van Karpathos opgehaald met een catamaran. Eén nachtje hotel Rhodos en dan met de reguliere vlucht, welke in Rhodos land ipv op Karpathos, terug.
Goed geregeld door Sunweb. Maar het ziet er inderdaad naar uit dat er vanaf zondag overal gestaakt wordt.
Quote
#32
Dan is het mooi John dat je via een reisorganisatie hebt geboekt. Goede reis terug en ik hoop dat je van jou geliefde Karpathos hebt genoten.
Quote
#33
(06 October 2016, 15:46)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dan is het mooi John dat je via een reisorganisatie hebt geboekt. Goede reis terug en ik hoop dat je van jou geliefde Karpathos hebt genoten.

Dat hebben we zeker.
Overigens zitten hier ook Nederlanders welke afgelopen dinsdag terug zouden gaan met Air Berlin. Air Berlin stuurde een annulering per mail, is niet meer bereikbaar en doet helemaal niets.
Zij proberen nu zelf iets te regelen waarbij de prijzen ineens skyhigh zijn gegaan. Gelukkig helpen veel Grieken en komt het daarom wel ooit goed voor hen. Maar niet via Air Berlin.
Quote
#34
Geannuleerde vluchten van Olympic morgen en zaterdag door de staking van de Civil Aviation Services:

Morgen
ΟΑ 030 athens-leros
ΟΑ 031 leros-athens
ΟΑ 056 athens-kythira
ΟΑ 057 kythira-athens
ΟΑ 062 athens-paros
ΟΑ 063 paros-athens
ΟΑ 064 athens-paros
ΟΑ 065 paros-athens
ΟΑ 096 rhodes-kastelorizo
ΟΑ 097 kastelorizo-rhodes

Zaterdag
ΟΑ 018 athens-ikaria
ΟΑ 019 ikaria-athens
ΟΑ 062 athens-paros
ΟΑ 063 paros-athens
ΟΑ 064 athens -paros
ΟΑ 065 paros-athens
ΟΑ 092 kos-kalymnos-leros-astypalaia
ΟΑ 093 astypalaia-leros-kalymnos-kos
ΟΑ 098 athens-karpathos
ΟΑ 099 karpathos-athens
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#35
Klinkt veelbelovend, wij vliegen volgend voorjaar met AirBerlin. Overigens niet naar Griekenland.
Ik vraag me trouwens af of dit zomaar kan. Een luchtvaartmaatschappij heeft de verplichting om je van A naar B te brengen en met alternatieven te komen.
Quote
#36
Geen idee wat er allemaal aan de hand is maar ik kreeg net ook ergens een bericht van Tui fly onder de ogen dat er opeens
heel veel personeel ziek is geworden en er vluchten gecancelled worden...Liebe Kunden,
aufgrund anhaltender zahlreicher Krankmeldungen unseres Cockpit- und Kabinenpersonals kommt es heute zu weiteren Verspätungen und Ausfällen im TUI fly Flugbetrieb. Wir setzen alles daran, möglichst viele Gäste an ihr Ziel zu bringen, was in der aktuellen Situation jedoch leider nicht immer möglich ist. Wir haben zusätzliche Flugzeuge anderer Airlines im Einsatz, dennoch müssen wir Flüge ersatzlos streichen. Die extrem kurzfristigen Krankmeldungen machen es uns l...
Meer weergeven
Komt van de facebook pagina TUI fly.
Quote
#37
(06 October 2016, 18:57)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Klinkt veelbelovend, wij vliegen volgend voorjaar met AirBerlin. Overigens niet naar Griekenland.
Ik vraag me trouwens af of dit zomaar kan. Een luchtvaartmaatschappij heeft de verplichting om je van A naar B te brengen en met alternatieven te komen.

Maakt AirBerlin geen deel uit van Etihad???
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#38
Staking is een verworven recht.
Maar, het middel moet wel een doel dienen. In dit geval is het een schot in eigen voet.

Een kleine groep krijgt dan wellicht een loonsverhoging en betere arbeidsvoorwaarden, maar de maatschappij moet daar wel de prijs voor betalen. Naar de toekomst blijft een dergelijke actie lang hangen en zal ongetwijfeld tot economische schade leiden. Het nationaal verkoopproduct, aanbieden van zonvakanties, loopt hierdoor schade op en heeft daar weer lange tijd voor nodig om dat weer te boven te komen.

Jammer dat vakbonden nog steeds een dergelijk brevet van onvermogen afgeven. Natuurlijk begrijpt een ieder dat verkeersleiders een verantwoordelijke taak hebben binnen de luchtvaart, maar gebruik dan diezelfde verantwoordelijkheid om je zaak te beslechten door niet te gaan staken.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#39
(07 October 2016, 09:42)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 October 2016, 18:57)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Klinkt veelbelovend, wij vliegen volgend voorjaar met AirBerlin. Overigens niet naar Griekenland.
Ik vraag me trouwens af of dit zomaar kan. Een luchtvaartmaatschappij heeft de verplichting om je van A naar B te brengen en met alternatieven te komen.

Maakt AirBerlin geen deel uit van Etihad???
Air Berlin en TUI gaan blijkbaar samenwerken las ik.
Quote
#40
Wat ik niet kan geloven is dat dat TUIpersoneel allemaal opeens "ziek" kan zijn. Het gaat om 45 heen en 45 terug vluchten,
ze hebben het over cockpitpersoneel dat is dan 3 pesonen (?), dus 150 personen die allemaal een papiertje van de dokter kregen om thuis te blijven?
En dat in Duitsland?

Ja TUI en AirBerlin willen samengaan en daardoor komen er veel banen op de tocht te staan, en dus t personeel in opstand.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Werkonderbreking Griekse luchtverkeersleiders 17 mei Patrick 1 3.565 16 May 2017, 19:24
Laatste bericht: Arthur
  Werkonderbrekingen luchtverkeersleiders Patrick 0 3.210 04 August 2015, 16:25
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)