Staking luchtverkeersleiders
#41
Dat lijkt me ook sterk, Nanny.

@Patrick, AirBerlin is inderdaad het zorgenkindje van Etihad.
Quote
#42
(07 October 2016, 15:39)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat lijkt me ook sterk, Nanny.

@Patrick, AirBerlin is inderdaad het zorgenkindje van Etihad.

Ik dacht het al. Ben een aantal keren naar Azië gevlogen met Etihad en is 1 van de beste maatschappijen waar ik mee gevlogen heb (intercontinentaal).
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#43
De gasten die morgen (zondag) vanaf Rhodos vertrekken hebben een briefje onder deur gekregen dat ze moeteñ rekenen op een dag extra.
Quote
#44
De Griekse luchtverkeersleiding heeft op 9 en 10 oktober 2016 een staking aangekondigd. Zo laat ook Transavia weten. Op social media laat de luchtvaartmaatschappij weten dat ze hun passagiers op de hoogte houden via hun website en waar mogelijk ook per SMS en e-mail. Passagiers die via een reisorganisatie of tussenpersoon hebben geboekt, worden door hen op de hoogte gehouden. Transavia raadt passagiers aan om de vluchtstatus-informatie op de website, teletekst en de website van de luchthaven van je vertrek in de gaten te houden voor de laatste informatie.

Mogelijk staakt de Griekse luchtverkeersleiding ook 12 en 13 oktober 2016. Meer informatie hierover volgt begin volgende week.
Quote
#45
Gevonden op Lesvos News vanochtend



In het bijzonder, hebben de luchtverkeersleiders een 24-uurs stakingen aangekondigd op zondag 9 oktober maandag 10 oktober woensdag 12 oktober en donderdag 13 oktober van 00:01 tot 23:59.

Deze dagen zullen niet worden uitgevoerd een vlucht van en naar de Griekse luchthavens
Quote
#46
Reizigers die bij Neckermann hebben geboekt voor Kos en Rodos krijgen uit voorzorg de keus om zaterdagmorgen vroeg te vertrekken ipv zondag vanuit Nederland.
Quote
#47
CANCELLED Flight(s)
From Athens to Naxos - Wed 19 Oct 2016
From Naxos to Athens - Fri 28 Oct 2016

Wij kregen op 30 september bericht van Olympic Airways dat onze vluct was gecancelled zonder verder commentaar.

Ik heb 3 x gevraagd aan Pympic en Agean om mijn reeds betaalde reissom terug te betalen maar ik heb na een week nog geen antwoord gekregen.

Ik ben het met velen op dit forum eens dat dit Griekenland veel inkomsten gaat kosten terwijl het land dat zo hard nodig heeft.
Onverantwoord !!
Quote
#48
Wisten ze bij OA al op 30 september dat er op 19 okt een staking is?
Quote
#49
(08 October 2016, 10:45)Hans1702 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




CANCELLED Flight(s)
From Athens to Naxos - Wed 19 Oct 2016
From Naxos to Athens - Fri 28 Oct 2016

Wij kregen op 30 september bericht van Olympic Airways dat onze vluct was gecancelled zonder verder commentaar.

Ik heb 3 x gevraagd aan Pympic en Agean om mijn reeds betaalde reissom terug te betalen maar ik heb na een week nog geen antwoord gekregen.

Ik ben het met velen op dit forum eens dat dit Griekenland veel inkomsten gaat kosten terwijl het land dat zo hard nodig heeft.
Onverantwoord !!

Het cancelen van vluchten heeft niet alleen te maken met de staking(en). Wij kregen eind augustus ook bericht van Aegean dat onze vlucht op 18 oktober van Leros naar Athene afgelast werd. heb toen een mail gestuurd naar de Aegean customer Care met de vraag welke opties zij aanboden en kreeg onmiddellijk antwoord dat ze het zouden regelen. Goed 3 weken later kregen we een herboeking voor een vlucht op 17 oktober.
Ik hoorde vorige week wel van iemand (Britse) dat zij haar gecancelde vlucht terugbetaald kreeg maar dat dit tot 2 maanden kan duren.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#50
Balen, ik vlieg donderdagmiddag naar Athene met Transavia. Er is nog geen "plan B." van Transavia voor het geval de staking doorgaat
Quote
#51
Ik denk trouwens dat er wat verwarring is omtrent deze staking. Voor ik hier vernomen heb zijn het niet de luchtverkeersleiders maar de Civil Aviation Services. M.a.w. het grondpersoneel op de tarmac.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#52
(08 October 2016, 13:29)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk trouwens dat er wat verwarring is omtrent deze staking. Voor ik hier vernomen heb zijn het niet de luchtverkeersleiders maar de Civil Aviation Services. M.a.w. het grondpersoneel op de tarmac.

Quote van de Transavia site;  
Aangekondigde staking Griekenland
 
De Griekse luchtverkeersleiding heeft voor 9 en 10 oktober 2016  een staking aangekondigd.
Quote
#53
Aegean geeft op de site wel een aangepast schema voor de eerste dagen
Quote
#54
Staking toch weer afgeblazen??
Vliegen morgenochtend, 9-10-2016 naar Cyprus, anders maar naar Turkye......

brr.
Jasper's signatuur Links rijden was nooit een probleem, maar dat rechts schakelen...... Huh
Quote
#55
Hoor op Rhodos dat de staking is afgeblazen.
Net een paar mensen gesproken die echt balen en al plannen hadden voor een langer verblijf.
Quote
#56
Op de Griekse TV verschenen zojuist inderdaad berichten dat de stakingen zijn afgeblazen na overleg met de verantwoordelijke minister.

Ook hier wordt dat bevestigd:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#57
Griekse luchtverkeersleiders gaan toch niet staken
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(via @NUnl)
Quote
#58
(08 October 2016, 19:36)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Griekse luchtverkeersleiders gaan toch niet staken
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(via @NUnl)

Jjohn bedankt. Weer een zorg minder. Kunnen we donderdag gewoon terug vliegen van Samos Angel
Quote
#59
(08 October 2016, 19:46)coko55 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 October 2016, 19:36)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Griekse luchtverkeersleiders gaan toch niet staken
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(via @NUnl)

Jjohn bedankt. Weer een zorg minder. Kunnen we donderdag gewoon terug vliegen van Samos Angel

En ik "gewoon "naar" Athene   Big Grin
Quote
#60
Dear Member,

We are aware of the inconvenience and the upheaval that was caused to many of you, due to the strikes previously announced by the Greek Air Traffic Controllers Association and the subsequent cancelation of flights.

The Strike had been announced for the 9th, 10th and 12th, 13th of October. On Friday 9th evening, once we were forced to proceed in the cancellation of flights for the first two days, we had to find a proper solution for the 40,000 passengers affected in the first 2 days of the strike, whereas the other 35,000 passengers of the second 48hour, were upset as well. Regrettably, despite our efforts to reinforce our Call Center with more manpower during a 24hour operation and despite the valuable assistance we had from the Travel Agencies, there was a significantly increased waiting time on the incoming phone calls since all customers were simultaneously contacting us for booking modifications.

As soon as the Strike was called off, late on Saturday evening, just few hours before its initiation, we put the best of our efforts in order to immediately reinstate all our flights for Sunday and Monday and of course, to offer them to our customers so as to be able to re-book again. Inevitably, there were still difficulties on the communication due to the significant volume of incoming requests. All this time, we provided continuous updates through our website and via all social media channels.

The sole purpose of this communication is, once again, to sincerely thank you for choosing us and for the kind patience of those who faced difficulties in contacting us. During circumstances which are out of our control (strikes, adverse weather conditions, etc.), we do make every effort, knowing however that sometimes this might not be enough.

Within the next hours, having served the greater volume of the incoming contacts, we will return to our usual response levels.

Thank you very much for your kind understanding.

Sincerely,
Dimitrios Gerogiannis
Managing Director
Quote
#61
@coko55: is het zo'n ramp om een paar dagen langer op Samos te blijven? ("Sorry baas, overmacht"). Smile
Quote
#62
(10 October 2016, 07:35)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@coko55: is het zo'n ramp om een paar dagen langer op Samos te blijven? ("Sorry baas, overmacht"). Smile

Haha!
Nou, om heel eerlijk te zijn, hopen wij er iedere keer op, dat het vliegtuig om de een of andere reden niet vertrekt...
Helaas is dat nog nooit voorgekomen...
Quote
#63
(10 October 2016, 07:35)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@coko55: is het zo'n ramp om een paar dagen langer op Samos te blijven? ("Sorry baas, overmacht"). Smile

Beste ElsR een ramp is een beetje overdreven, maar vervelend is het wel.
De baas is nog mijn minste zorg, maar met andere gemaakte afspraken heb ik meer moeite.
Terugvliegen naar Nederland is niet het grootste probleem; wat dacht je van al de toeristen die via Turkije, later of helemaal niet zouden kunnen vertrekken.
Veel touroperators zijn hierdoor onnodig op kosten gejaagd en zullen uiteindelijk deze strop verhalen op de toerist
Denk dat Griekenland zich weer eens van zijn slechtste kant heeft laten zien, net nu het weer wat beter lijkt te gaan.
Quote
#64
(07 October 2016, 09:49)Computer Boy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Staking is een verworven recht.
Maar, het middel moet wel een doel dienen. In dit geval is het een schot in eigen voet.

Een kleine groep krijgt dan wellicht een loonsverhoging en betere arbeidsvoorwaarden, maar de maatschappij moet daar wel de prijs voor betalen. Naar de toekomst blijft een dergelijke actie lang hangen en zal ongetwijfeld tot economische schade leiden. Het nationaal verkoopproduct, aanbieden van zonvakanties, loopt hierdoor schade op en heeft daar weer lange tijd voor nodig om dat weer te boven te komen.

Jammer dat vakbonden nog steeds een dergelijk brevet van onvermogen afgeven. Natuurlijk begrijpt een ieder dat verkeersleiders een verantwoordelijke taak hebben binnen de luchtvaart, maar gebruik dan diezelfde verantwoordelijkheid om je zaak te beslechten door niet te gaan staken.

Volgens mij ging het niet om loonsverhogingen maar over het feit dat er vliegvelden aan Chinezen verkocht gingen worden. 
Daarom werd er in ieder geval op Karpathos gestaakt.
Quote
#65
(10 October 2016, 19:23)coko55 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 October 2016, 07:35)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@coko55: is het zo'n ramp om een paar dagen langer op Samos te blijven? ("Sorry baas, overmacht"). Smile

Beste ElsR een ramp is een beetje overdreven, maar vervelend is het wel.
De baas is nog mijn minste zorg, maar met andere gemaakte afspraken heb ik meer moeite.
Terugvliegen naar Nederland is niet het grootste probleem; wat dacht je van al de toeristen die via Turkije, later of helemaal niet zouden kunnen vertrekken.
Veel touroperators zijn hierdoor onnodig op kosten gejaagd en zullen uiteindelijk deze strop verhalen op de toerist
Denk dat Griekenland zich weer eens van zijn slechtste kant heeft laten zien, net nu het weer wat beter lijkt te gaan.

"Griekenland heeft zich weer eens van zijn slechtste kant laten zien."

Precies wat velen de media verwijten. Een (klein) probleem veralgemenen op een volledig land. Korter kan je niet door de bocht gaan. Precies of er geen stakingen van bepaalde beroepstakken voorkomen  in Nederland/België.

Veel touroperators zijn hierdoor onnodig op kosten gejaagd en zullen uiteindelijk deze strop verhalen op de toerist

Die extra kost is waarschijnlijk de minste zorg voor de touroperator en daar liggen ze waarschijnlijk ook niet wakker van.

@ElsR: Mag ik mij als vrijwilliger melden om een paar dagen langer te blijven? Smile
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#66
Hoi Patrick.

Hoezo kort door de bocht. De eerste 2 dagen betrof het 40.000 reizigers en de laatste 2 dagen 35.000.
Als de staking was doorgegaan zouden velen van hen zich een volgend jaar zich wel tweemaal bedenken
om weer voor Griekenland te kiezen. Dit is inderdaad koren op de molen van de media. Griekenland dreigt een heus imago probleem te krijgen. Mensen klagen hier op Samos steen en been over het wegblijven van de toeristen. Het hotel waar we nu zitten zat normaal van mei tot oktober vol, maar had nu in het hoogseizoen een bezettingsgraad van nog geen 50%. Ook bij de taverna's hetzelfde geluid. En dan moet je er nog niet aandenken dat de vluchtelingenkraan in Turkije weer wordt opengezet. Touroperators zijn geen filantropische instellingen en zullen rechts of links om de gemaakte kosten echt wel verhalen.
Het is gewoon niet handig om dit nu te doen, net nu de eerste reisgidsen voor 2017 de deur uit zijn.
Wij zelf reizen sinds 2002 tweemaal per jaar naar Griekenland en de teller staat nu op 30 en zullen ook wel blijven komen. Zie echter om ons heen dat anderen steeds vaker voor andere bestemmingen kiezen.
Patrick je kunt het wel bagatelliseren; het grote publiek denkt er blijkbaar toch anders over. De cijfers liegen niet. Blijf erbij dat het gewoon geen slimme aktie was.
Quote
#67
@coco55 super mooi verwoord. Helemaal mee eens.
@ElsR zou je ditzelfde ook roepen als je vakantie wordt ingekort. Koffers thuis klaar en je mag nog niet vertrekken!
Quote
#68
Ik snap wel dat het niet "slim' is met het oog in het algemeen op de positie van Griekenland,
het toerisme dat we moeten pushen om weer in de positieve picture te komen etc.
Ik ben ook niet "blij" met stakingen. Aan de andere kant wat zouden jullie doen als jullie in de schoenen stonden van die mensen die wel staken.
Kans dat je je baan kwijt raakt of ik weet niet hoeveel gekort op je loon of weet ik veel wat,
en je ziet geen andere mogelijkheid om misschien toch nog "je gelijk" te krijgen?
Volgens mij denk je dan niet meer aan de algemene belangen van het land.
Quote
#69
Zo heeft een verhaal altijd 2 kanten Nanny. Jou argument is ook weer wat voor te zeggen. Denk wel dat de actie op langere termijn doorwerkt. Hoor het toch echt om mij heen. Griekenland wordt soms in een adem met Turkije genoemd. Het beïnvloed ons niet, maar wij zijn een handje vol.
Quote
#70
Ik bagatelliseer het niet, maar wil enkel benadrukken dat een staking van 1 bepaalde beroepstak genoemd wordt als "Griekenland weer op zijn slechtste kant".  Het is niet omdat 1 beroepstak een staking overweegt (ze is trouwens niet doorgegaan wat de meesten blijkbaar al rap vergeten zijn) dat dit een heel land van zijn slechtste kant laat zien.

Dat bedoel ik dus met kort door de bocht gaan: een volledig land stigmatiseren door een stakingsdreiging van 1 bepaalde beroepsgroepering. Bij de volgende staking van de postbezorgers in Nederland of de buschauffeurs in België laten beide landen zich dus van hun slechtste kant zien?

Ik ben ook niet pro-staken, ben er zelfs altijd volledig tegen geweest. Maar het is een ultiem rechtsgeldig drukkingsmiddel. Je wil niet weten hoeveel malen ik 's avonds niet meer thuis raakte vanuit Brussel omdat de treinbestuurders / -begeleiders in België het weer nodig vonden om te staken (Zo'n 10 maal de afgelopen 2 jaren). Als je dat vergelijkt met een 'dreiging' voor een staking van 48 uren is dat laatste slechts klein bier vergeleken met het overige.

En wat betreft de touroperatoren: gewoon eens hun jaarverslagen doornemen. Zie je onmiddellijk hoeveel winst ze maken. Neen, het zijn geen filantropische instellingen. Ben ik volledig met je eens. En de reiziger die van hun diensten gebruik maakt is inderdaad altijd de dupe. Meedelen of profiteren van hun winsten zal hij nooit doen. En als het eens minder gaat of er er een probleem is, is het diezelfde reiziger die er moet voor opdraaien.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#71
Ik denk inderdaad dat de doorsnee-toerist niet zo veel meekrijgt van de luchtvaartstakingen in Griekenland. Het is niet erg uitgebreid in het nieuws hier.
Het vluchtelingenprobleem zal waarschijnlijk wel nog bij veel mensen op het netvlies zitten, neem ik aan.
En vaak wordt een vakantieplek toch uitgekozen vanwege de verwachting van zon, zee en plezier.
En heeft men niet zo'n zin om geconfronteerd te worden met moeilijke of nare toestanden.

Van mij mag er gestaakt worden, meestal wordt dat niet voor niets gedaan.

Desondanks een vraag:
Weet iemand of er voor de komende dagen nog weer stakingen aangekondigd zijn?
Ik vertrek a.s. vrijdag, A'dam-Athene-Corfu.
Quote
#72
@Patrick en daarom gaan wij dus niet in Belgie op vakantie Big Grin
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Werkonderbreking Griekse luchtverkeersleiders 17 mei Patrick 1 3.564 16 May 2017, 19:24
Laatste bericht: Arthur
  Werkonderbrekingen luchtverkeersleiders Patrick 0 3.210 04 August 2015, 16:25
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)