Welke plaats op Corfu?
#1
Wij zijn ons een beetje aan het oriënteren op Corfu. Wij zijn hier zo'n 15 jaar geleden eens geweest en zaten toen in Gouvia. Ik kan me daar niet meer zoveel van herinneren, behalve dat we er in het Nederlands aangesproken werden......zo jammer  Dodgy  ! Nu willen we misschien dan toch terug gaan, maar we zoeken dus iets wat niet te toeristisch is. Is dit nog mogelijk op Corfu? En zo ja, waar vinden we dat dan? We willen er ook gaan wandelen. Zijn er mooie wandelroutes? Ik ben benieuwd of we hier nog kunnen vinden wat we de afgelopen jaren op Lefkada, Paxos en Epirus wel gevonden hebben........ik heb altijd het idee dat Corfu helemaal vol zit met (Engelse) toeristen, maar hopelijk is mijn beeld niet juist Rolleyes ......
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#2
Hier een geweldige vakantie gehad 

 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Toevallig (of niet, we hebben uitstekende ervaringen met prachtige accommodaties) ook Eliza.
Het is de westkant aan de noordelijke kant van Corfu.
Weinig toerisme. Veel zeilers, waaronder Engelsen verblijven aan de oostkant.
En ... ik weet het. Eliza is niet goedkoop. Big Grin
Cor.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
(09 October 2016, 11:50)Cor Nieuw Vennep schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Toevallig (of niet, we hebben uitstekende ervaringen met prachtige accommodaties) ook Eliza.
Het is de westkant aan de noordelijke kant van Corfu.
Weinig toerisme. Veel zeilers, waaronder Engelsen verblijven aan de oostkant.
En ... ik weet het. Eliza is niet goedkoop. Big Grin
Cor.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Musicians round House is ook rechtstreeks te boeken via Airbnb dan  is het vanaf 60 euro per nacht
Quote
#5
Wij zijn er twee keer geweest Angeliki; één keer in Benitses (oostkust) en de laatste keer in Agios Gordis aan de westkust.
Onze voorkeur gaat overduidelijk uit naar de westkust, erg leuke plaatsjes met prachtige natuur. Agios Gordis is een erg leuk plaatsje, het ligt niet aan een doorgaande weg. Mensen die er niet moeten zijn komen er dus ook niet langs, hetgeen een rustige sfeer genereert. Vanuit Agios Gordis kan je bovendien prachtige uitstapjes maken, je zit overal vrij dicht bij. Bijvoorbeeld naar Corfu-stad (Kerkyra), Paleokastritsa met z'n diepblauwe water, Sidari (Canal d'Amour) of de 'Kaisers throne' nabij Pelekas, van waaruit je een 360 graden view hebt over vrijwel het gehele eiland.
De oostkust (Gouvia, Dassia en Lefkimmi) sprak ons persoonlijk wat minder aan, vooral door het flink aanwezige toerisme. We kregen daar een beetje het 'Laganas'-gevoel.
Het noorden (Sidari, Roda en Acharavi) moet je zeker gaan bekijken; ik zou er echter niet gaan boeken i.v.m. de drukte van voornamelijk Engelse toeristen.

Bovenstaande is uiteraard persoonlijke ervaring; anderen kunnen het totaal anders hebben ervaren. Mocht je interesse hebben kijk dan eens naar m'n foto/reisverslag dat ik er toentertijd maakte, wellicht krijg je dan een indruk van wat ik bedoel:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Alvast veel vóórpret en mocht je daadwerkelijk naar Kerkyra gaan: Een fijne vakantie!
Quote
#6
Ook wij zijn in Agios Gordis geweest. Ik vond het een erg leuk plaatsje, misschien wel het leukste van de plaatsen die wij gezien hebben.

Het zuiden en oosten vonden wij ware verschrikkingen (idd vergelijkbaar met Laganas), het noorden ging wel maar ook nog vrij toeristisch.
Dus eigenlijk sluit ik me bij Ger aan Big Grin
Quote
#7
Ik ook Smile helemaal!
Zeker de westkant doen.
Aghios Gordis erg leuk, Pelekas. Zou het zeker in die hoek zoeken.  Er liggen een paar accomodaties boven op de heuvel, flink klimmetje maar ook aan of vlakbij strand heerlijk toeven. 
Oostkant zou ik niet doen.
Quote
#8
Net als de voorgangers hier vinden wij ook Agios Gordis het leukst. Hierbij ons reisverslag van Corfu. Wellicht heb je er wat aan.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Mooi reisverslag Pippelientje. Leuk dat jullie ook in Lido Sofia zaten. Toen wij er waren wemelde het er van de vuurvliegjes 's-avonds. Schitterend gezicht was dat Smile
Quote
#10
Ook wij zaten in Lido Sofia Big Grin
Destijds met de goedkope versie van Olympia: Netto reizen.
Quote
#11
Haha wij ook in Lido Sofia,  hoog op de heuvel. 
Weet niet meer welke touroperator maar zou zo maar Olympia geweest kunnen zijn. Geweldig uitzicht. Romantisch. Mooi gelegen zwembad. Leuke griekse avond toen. Ergens rond 2001 denk ik. Erg warm toen, in etappes met kleine kleuter het bergje op. Gelukkig wel minimarkt er tegenover.  Leuk dorp en mooi strand, van daaruit de westkant ontdekken en de rest!
Mooi verslag Pippeloentje.
Quote
#12
Agios Gordis is ook ons plekje. Prachtige baai, gezellig dorpje. Een echte aanrader!
Quote
#13
Smile 
Dat het Agios Gordis moet gaan worden is me inmiddels duidelijk Wink ! Dank je wel voor jullie tips en reisverslagen! We gaan maar eens verder op onderzoek uit voor een accommodatie. Bedankt voor jullie hulp tot zover..... Smile  !  Iemand ook nog informatie over/ervaringen met wandelen op dit eiland?
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#14
Er loopt een wandelroute van noord naar zuid: de Corfu trail.
Route staat prima aangegeven.
Je kan er een gedeelte van lopen.
Zie :
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ook bestaat er een boekje met wandelroutes op Corfu, in het Nederlands helaas titel vergeten Angry

Maar ook:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Google even op "wandelen op Corfu" en je krijgt diverse mogelijkheden.

Succes
Quote
#15
Twee aanraders, ben op beide plekken geweest in de afgelopen 3 jaar en vond ze fantastisch.
Allebei dicht bij zee en in de buurt van de Corfu Trail.

Paramonas Beach, ongeveer 3 km. van het dorp Agios Mattheos.
Er zijn diverse restaurants, het is er vrij rustig (weliswaar was ik er in oktober).
Lang smal strand, diverse accommodaties.
Ik was helemaal blij met het simpele appartementje + mooie tuin en zwembadje.Vooral de gastvrijheid van de bescheiden Maria was heerlijk. Te boeken bij Jassu Reisen. Zie ook m'n verslagje met enkele foto's.

Yaliskari Beach; keurig appartementje, uitzicht over zee vanaf ruim terras.
Op het strand één prima restaurant, alles wordt gerund door één familie.
Als je de accommodatie van de familie huurt, mag je de strandstoelen gratis gebruiken.
Eigen boekings-site. Er is een filmpje van op YouTube.
Heuvelopwaarts (auto is wel handig!) het gezellige plaatsje Pélekas.
Met een mooi oud dorpsdeel met kronkelige wandelstraatjes, lief kerkje, schitterende uitzicht vanaf de "Kaiser's Throne'.
Restaurants, terrasjes, bakker, 2 supermarktjes (Sofía's!), grote souvenirwinkel (Ana en Dimitri), keramiekwinkeltje ( Catharina, wat prijzig).
Je kunt ook in het dorp zelf accommodatie vinden.
Mocht je naar Yaliskari Beach gaan, doe Nikos (die met bril, er zijn er twee) de groeten van me. En geef laconieke basset hond Matthéo een knuffel van me : )
Pelekas Beach (door de Grieken Kondoyalis Beach genoemd) is ruim, leuke restaurants. Die aan de uiteinden van het strand zijn leuk; de ene ervan verstrekt geen eten, alleen drankjes. Nam zelfs m'n eigen theezakje mee .. De andere heeft o.a. ijs en superlekkere broodjes (Yiorgos, getrouwd met de Zweedse Helen).
Synarades Beach: ook al zo'n groot, ruim strand.
Deze twee stranden hebben allebei een all-in hotel, maar daar heb je geen last van.
Op Corfu mag trouwens niet hoger gebouwd worden dan vier verdiepingen.
Mail ook gerust voor meer info; ik woonde vorig jaar 4 maanden in de buurt van Pélekas. (Zie ook Jaartje Corfu, dame + kat.)
Quote
#16
We denken een leuke plek gevonden te hebben: Pelekas. Iemand ervaring of meer informatie over dit plaatsje? Het ligt wat hoger en dus niet aan de kust. Ik ben benieuwd of het toeristisch is of dat dit wel meevalt. Zijn er taverna's (of één goede  Wink ) en winkeltjes in het dorp?
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#17
(28 November 2016, 19:16)Angeliki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We denken een leuke plek gevonden te hebben: Pelekas. Iemand ervaring of meer informatie over dit plaatsje? Het ligt wat hoger en dus niet aan de kust. Ik ben benieuwd of het toeristisch is of dat dit wel meevalt. Zijn er taverna's (of één goede  Wink ) en winkeltjes in het dorp?

In mei ben ik in Glyfada geweest aan de kust. Van daaruit wandelde ik 's avonds naar boven naar Pelekas, een half uur lopen, mooie weg. In mei was er in Glyfada nog bijna niets open. Je kunt er heen gaan voor het strand en in Pelekas zijn een paar tavernes, ik heb een paar keer goed gegeten in Pelekas cafe. Vanuit Pelekas kun je ook naar andere stranden en langs de kust naar het noorden of zuiden, je zit aan de goede kant van het eiland. Het wandeling naar uitzichtpunt Kaiser Throne begint ook in Pelekas.
In mei was het niet druk, in de zomer wel meer denk ik maar niet toeristisch in de zin dat er niet veel toeristische winkels of bars zijn.
Je kunt er met google street view doorheen lopen
Quote
#18
Ai, in mijn verhaal hiervooor had ik het over Sinarades Beach.
Dat moest zijn: Glyfada Beach...
Sorry..... Blush
Quote
#19
Inmiddels is de accommodatie en vlucht geboekt: we gaan naar  Pelekas! Ook willen we naar Paxos. Heeft er iemand ervaringen met de overtocht vanuit Corfu? Volgens mijn info kunnen we met de Ferry, hydrofiel of taxiboot. Weet iemand waar ik een ticket kan boeken. Of een website voor meer informatie?
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#20
(01 December 2016, 08:47)Angeliki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Inmiddels is de accommodatie en vlucht geboekt: we gaan naar  Pelekas! Ook willen we naar Paxos. Heeft er iemand ervaringen met de overtocht vanuit Corfu? Volgens mijn info kunnen we met de Ferry, hydrofiel of taxiboot. Weet iemand waar ik een ticket kan boeken. Of een website voor meer informatie?

Ik denk dat boeken op voorhand niet echt noodzakelijk is. Gewoon ticketje kopen aan de haven.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)