Vakantie 2017
#1
Nog na meimerend van onze vakantie dit jaar, Lefkas en Parga, maken we alweer plannen voor volgend jaar. 
Ons doel is Lesbos en Parga. We hadden eerst Pilion hoog op het lijstje. Dat komt ook nog wel een keer.  
Lesbos omdat de mensen het verdienen en Parga dat is ons stekkie. 
Als er nog vluchtelingen aankwamen op Lesbos dan hadden we daar niet voor gekozen. Je weet natuurlijk niet hoe het volgend jaar is. Heb er alle vertrouwen in. 
We kunnen ons geld maar een keer uitgeven en daarom graag wat informatie over Lesbos. 
Petra of Molyvos is ons doel. We denken sterk aan Petra ivm rugklachten. 
Mijn vraag is, wat is een goed hotel/appartement, waar moeten we om denken. Kan zoveel vragen. Mijn vraag is; vertel wat je over Lesbos kunt vertellen. Tevens als propaganda bedoelt voor meer mensen die nog twijfelen. 
Bedankt vast.
Quote
#2
Goedas, als je last van je rug hebt  (of zwakke enkels) zou ik voor Petra gaan,  en dan weet ik ook nog een onwijs goed appartement voor je  waar wij afgelopen Mei verbleven  ..... direct aan het strand gelegen  met van alles erop en eraan  bv. 2 badkamers+wc ... 1 op de bovenverdieping boven en 1 beneden -2 TV's- afwasmachine- wasmaschine  - een grote oven - magnetron -waterkoker  koffiezet apparaat-  en een  heel goed  bed!! en de inrichting  ziet er gezellig uit.
De eigenaars zijn heel erg  behulpzaam en lief!
het complex(je)  bestaat uit 3 appartementen waarvan 2 met zeezicht en 1 met zijzeezicht.... ik zou dan voor zeezicht kiezen want daar heb je ook een veel groter terras!

[Afbeelding: 23wtjxe.jpg]
Quote
#3
Dat ziet er mooi uit. Voor wat minder doen we het ook. 2 badkamers en tv's is voor ons niet zo nodig, bijna te mooi. Hoe heet het Wilma.
Ik ken Lesbos niet, wel van naam natuurlijk. Misschien zijn er andere plaatsen dan Petra die ook mooi zijn.
Hoe vond je Lesbos.
Quote
#4
(09 October 2016, 21:25)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat ziet er mooi uit. Voor wat minder doen we het ook. 2 badkamers en tv's is voor ons niet zo nodig, bijna te mooi. Hoe heet het Wilma.
Ik ken Lesbos niet, wel van naam natuurlijk. Misschien zijn er andere plaatsen dan Petra die ook mooi zijn.
Hoe vond je Lesbos.

Hihi nee,die 2 badkamers en 2 TV's vonden wij ook overbodig, maar voor de rest waren  al die extra's wel  onverwachts heerlijk Big Grin
bv. op de heenweg   op Schiphol kreeg mijn man een hele lading koffie over hem heen, omdat iemand lekker tegen hem aan botste ...duss drijfnat het vliegtuig in  Grrrr... en Hoppa... e volgende dag  alles lekker in de wasmachine ...
Ik denk wel dat deze acco zeer geliefd is/was!!
Normaal gesproken was deze al  de laatste jaren in  December /Januari al volgeboekt.... maar het afgelopen jaar vanwege die vluchtelingen-kwestie kon je nog volop boeken! 
En natuurlijk zullen er ook nog andere plaatsen op Lesbos zijn, die ook in trek zijn....
Maar wij vonden Petra toch wel het leukst,nadat we per auto vele andere plaatsen bezocht hadden!!Maar smaken verschillen natuurlijk ook  hierin!!

Molivos is ook heel mooi...MAAR dat is vaak een hele klim als je daar het stadje wilt bekijken!! en al zeker als je het in je rug hebt!
Als je in Petra verblijft, kan je het treintje nemen richting  het kasteel bovenop Molivos en vanuit daatuit het stadje afzakken..... dat gaat stukken makkelijker dan omhoog gaan!! Die straatjes met die ongelijke  ,,kindekoppen,, daar breek je normaal al gesproken je nek / Enkels over ....duss naar beneden toe gaat dan makkelijker!!!


[Afbeelding: 2qvywj8.jpg]

[Afbeelding: 2rr8opd.jpg]
Leuk hé'zo'n broodrooster Big Grin  natuurlijk ook niet belangrijk, maar brengt wel een lach in de vroege morgen tevoorschijn ;)
Quote
#5
Goedas zie je pb ;)
Quote
#6
Dank je wel.
Hoop nog wat verhalen te horen van prikborders. Waarom Lesbos? Wat maakt Lesbos bijzonder.
Quote
#7
Ook Anaxos is een mooi alternatief op Lesvos.
Het is er heerlijk rustig, het mooiste (zand) strand van het noorden, leuke en betaalbare goede restaurants.
Vrij vlak, wat gunstig is voor mensen met rug problemen of die moeilijk kunnen lopen.
Op loopafstand, circa 25 min is Petra en wil je naar Molivos dan ben je in circa 1 1/2 uur wandelen daar.
Natuurlijk met bus of taxi gaat het e.e.a. veel sneller.
Dus in Anaxos vindt je de rust en voor vertier ga je naar Petra of Molivos.
Diverse goede appartementen zijn er te vinden.
o.a. Harris, Cristina's Garden, Michelles appartements, Billy's, etc.

Ta leme,
Costas
Quote
#8
De sfeer, de mensen, landschap, de dorpjes, gevarieerde natuur, mooi groot eiland.
Lopen/Rijden zonder iemand tegen te komen.
Heerlijk eten voor weinig. 
Petra is denk ik het vlakste.
Anaxos leiden alle weggetjes vanaf strand naar hoofdweg wat omhoog.
Quote
#9
Afgelopen donderdag zijn wij teruggekomen van Lesbos.
Wij zaten in Porto Petra in Petra. Pal aan het strand.
Zeer ruime en nette studio met zijzeezicht op de begane grond. Wel 6 treden naar onze voordeur.
Wij zaten met ons ruime terras aan de straatkant met bijna de hele dag zon. Zomers zal dat veel te warm zijn om te zitten. Bij de voordeur nog een klein terras wat de hele dag in de schaduw was met uitzicht op zee.
De kamers met zeezicht zaten veel in de schaduw, alleen aan het eind van de middag zon.
Petra is voor ons de beste plek om te verblijven. Vele goede restaurants met terras pal aan zee.
Petra is vlak en heeft alleen in de buurt van het plein kinderkopjes.
Molyvos is erg mooi en gezellig maar bijna allleen maar kinderkopjes dus niet prettig lopen. Veel schuin omhoog lopen en uiteraard ook weer schuin naar beneden. Maar wel hele mooie straatjes!
Bij de haven is het 's avonds erg gezellig en leuk om daar te eten.
Zou ik geen geen problemen met lopen hebben dan zou ik zeker een volgende keer in Molyvos willen verblijven.
Anaxos zijn we niet geweest dus kan daar niks over zeggen.

Met de scooter zijn we door het noorden gereden, Petri, Stipsi, Pelopi, Kapi, Skala Sykaminea, Argenos, Vafios, Molyvos, Eftalou. Prachtige route! Prachtige plaatsjes!
Met de auto naar het zuid westen geweest, leuke havenplaatsjes, ruig en rotsachtig.
Ook naar het zuid oosten gereden. Deze route vonden wij veel mooier.
Erg groen, bijna bovenop de berg Olympos geweest. Schitterend uitzicht daar.
In Agiassos geweest, erg leuk om even doorheen te slenteren. In Thermi bij de haven geluncht, wat een heerlijke rust daar! Toen langs de kust weer omhoog. Prachtige route.

Al met al hebben we daar een hele mooie vakantie gehad.
Volgend jaar toch weer naar Samos......
Maar we willen ooit wel weer voor een week naar Lesbos toe
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#10
Bedankt voor het leuke verslag Harma. Ik print alle informatie uit. Denk dat Petra een goede keus is. Ik kan wel lopen, zaterdag doe ik ook een tocht van 15km, alleen het altijd moeten klimmen is mijn rug niet blij mee. Ik heb porto Petra bekeken en ook het appartement van Wilma. Mooi hoor. Bij zoover stond wel bij Porto Petra; te weinig handdoeken en douche water ballet. Heb jij die ervaring ook?
Lesbos trok mij nooit zo. We gaan eigenlijk uit solidariteit voor de bewoners. Misschien vind ik het wel prachtig. Jij houdt volgens mij van Samos Harma, daar zijn wij ook 3 x geweest. Schitterend. Zo heeft iedereen zijn plekje, voor ons is dat Parga.
Quote
#11
Klopt Goedas, wij zijn begin aug voor de 9de keer naar Samos, Kokkari geweest.
Parga ben ik nog nooit geweest, wie weet voor een volgende keer....

Bij Porto Petra heb je 2 grote en 2 kleine handdoeken. Daar moet je 3 dagen mee doen. Wij hebben ons daar wel mee gered.
Badkamer is behoorlijk groot met een grote douchebak. Maar geen gordijn of deur er voor.
Als je de kraan niet al te ver open draait viel het waterballet wel mee.
Zelf een kleine trekker mee nemen en de boel ff droog maken. Was erg goed te doen.

Wij wilden altijd al een keer naar Lesbos maar ik zou er zelf geen 2 weken voor mijn hoofdvakantie heen willen.
Voor een week is het voor ons een prima plek.

Trouwens, we zijn nog met Dolf van Sunweb in Molyvos naar de burcht geweest.
Dit was erg leuk en interessant. Dolf weet heel veel te vertellen en laat je dan de leukste plekjes zien.

Succes met het maken van een keuze! Fijne wandeling gewenst, hopen dat het weer je mee zit.....
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#12
We zijn dit jaar ook weer naar Molyvos geweest.
Wederom zeer goed bevallen.
Onder andere met de bus naar Petra en met een taxi naar Ampelia beach.
Net voor de tweede taverna waterschildpadjes gezien.
Waarschijnlijk worden ze gevoerd want alle kopjes kwamen boven en naar ons toe gegleden.
Leuke wandeling naar Petra. Naar het strand, in het begin van Anaxos 40 minuten.
Andere weg volgend een uurtje tot Acapulco bar, bijna aan het einde van Anaxos.
Mijn website is beëindigd maar foto's zijn nog wel onder de link onder aan dit stukje.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#13
We zijn dit jaar ook weer naar Molyvos geweest.
Wederom zeer goed bevallen.
Onder andere met de bus naar Petra en met een taxi naar Ampelia beach.
Net voor de tweede taverna waterschildpadjes gezien.
Waarschijnlijk worden ze gevoerd want alle kopjes kwamen boven en naar ons toe gegleden.
Leuke wandeling naar Petra. Naar het strand, in het begin van Anaxos 40 minuten.
Andere weg volgend een uurtje tot Acapulco bar, bijna aan het einde van Anaxos.
Mijn website is beëindigd maar foto's zijn nog wel onder de link onder aan dit stukje.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#14
Ik heb je foto's bekeken. Heel veel en heel mooi.
Waar zat je in Molyvos Yiannakis?
Quote
#15
Als inwoner van Lesvos, kan ik jullie alvast meedelen dat het eiland heel wat te bieden heeft. Hiervoor moet je wel iets verder durven gaan dan enkel de toeristische plekjes en afstappen van de geleide trips door de touroperators en zelf wat initiatief nemen. Bij de "locals" is de kennis van het Grieks wel een must vermits ze niets anders spreken. Maar het geeft een enorme voldoening om samen met de bevolking te vertoeven.
Quote
#16
Het eerste vintage winkeltje op Lesvos wordt geopend in Petra, Spiral Petra, volgens mij met Nederlandse roots?
Ziet er leuk uit in ieder geval.
Quote
#17
(11 October 2016, 12:28)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt voor het leuke verslag Harma. Ik print alle informatie uit. Denk dat Petra een goede keus is. Ik kan wel lopen, zaterdag doe ik ook een tocht van 15km, alleen het altijd moeten klimmen is mijn rug niet blij mee. Ik heb porto Petra bekeken en ook het appartement van Wilma. Mooi hoor. Bij zoover stond wel bij Porto Petra; te weinig handdoeken en douche water ballet. Heb jij die ervaring ook?
Lesbos trok mij nooit zo. We gaan eigenlijk uit solidariteit voor de bewoners. Misschien vind ik het wel prachtig. Jij houdt volgens mij van Samos Harma, daar zijn wij ook 3 x geweest. Schitterend. Zo heeft iedereen zijn plekje, voor ons is dat Parga.

Sunset in Petra is ook een aanrader. Ligt ietsje verder lopen dan Porto Petra en ligt een stukje van de hoofdweg af.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#18
Onze zoon en schoondochter zaten begin september in Sunset.
Is hun erg goed bevallen!
Alleen wel een behoorlijk stukje lopen naar het centrum.
Voor hun was dat geen probleem.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#19
Volgend voorjaar willen we naar een eiland wat het dit jaar moeilijk heeft gehad. Denk aan Samos of Lesbos.
Bij de prijzen van Sunweb valt mij op dat in kokkari Samos tov Petra Lesbos de accomodaties een stuk goedkoper zijn.
Waar ligt dat aan denken jullie..
Quote
#20
Van oudsher is Lesbos, ook Petra eigenlijk voordeliger is mijn ervaring.
Ff gekeken (niet alles hoor), nu zijn de verschillen vlgs mij niet zo groot. Complexen  pal aan zee Kokkari wel wat duurder.
Quote
#21
De planning was om in het voorjaar opnieuw naar enkele van de eilanden te gaan waar net van terug zijn. Maar na een grondige bestudering van de vliegschema's van Aegean en Olympic is de planning gewijzigd. Omdat onze geprefereerde vlucht vanuit Brussel op zondag op de middag is was het niet meer mogelijk om dezelfde dag (zoals dit jaar) een aansluitende vlucht te nemen.
Dus wordt het nu 2 weken Korinthia en Argolis met een huurwagen waarbij we een vriendin van mijn vrouw meenemen. En daarna neemt zij een vlucht terug en hebben wij 10 minuten later een vlucht naar Naxos, waarna we na 2 weken vanuit Paros terugvliegen.

Vliegprijzen vallen best mee: Brussel-Athene 199€ retour pp - Brussel-Naxos kunnen we gebruik maken van onze 'Miles & Bonus', dus gratis en Paros - Athene kost 19 (!!!) Euro pp.
Voor de eerste 2 weken is het verblijf al geregeld: een villa in Korfos

Iemand die aanbevelingen heeft voor verblijven (apt/studio) in Naxos en Paros?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#22
Maistrali plaka beach mooi strand niet toeristisch,prima service  om het half uur  bus verbinding
naar naxos stad en goede prijzen en niet te vergeten prachtig uitzicht Wink
Quote
#23
(28 October 2016, 14:14)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maistrali plaka beach mooi strand niet toeristisch,prima service  om het half uur  bus verbinding
naar naxos stad en goede prijzen en niet te vergeten prachtig uitzicht Wink

in Paros verbleven wij bij George,s beach appartementen in Aliki leukste dorpje van Paros
Quote
#24
(28 October 2016, 13:47)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vliegprijzen vallen best mee: Brussel-Athene 199€ retour pp - Brussel-Naxos kunnen we gebruik maken van onze 'Miles & Bonus', dus gratis en Paros - Athene kost 19 (!!!) Euro pp.
Voor de eerste 2 weken is het verblijf al geregeld: een villa in Korfos

Moet natuurlijk Athene-Naxos zijn. Blush
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)