Fodelianakis olijfolie                 
het verhaal achter de foto van de week
#1
Deze foto is op Skiathos gemaakt. Wij kregen onverwacht gezelschap van deze lieve hond en hij heeft zo'n 14 km gezellig met ons meegelopen naar Kastro en terug. We probeerden hem terug te sturen maar hij bleef ons volgen. Hij hoefde geen koekjes of water maar dronk zo wel eens uit een beekje. Liet zich ook niet aaien. Wel poseren voor het kapelletje Wink ! Op de terugweg ging hij uit zich zelf links af in de stad en wij rechtsaf naar ons appartement. Ik heb geinformeerd bij het hondenasiel van Skiathos. En jawel hoor, "Goofy" was erg bekend. Hij heeft een heel goed thuis(precies in dat straatje waar hij op terugweg in liep), wordt goed verzorgd maar verveelt zich een beetje overdag. Dus loopt hij wel eens met wandelaars mee. Het was voor ons een bijzondere wandeling!!! Smile

[Afbeelding: 2016-42ff.jpg]
Quote
#2
Mooi verhaal!
Quote
#3
Grappig Corrys, ook wij hadden in mei een "meeloper". In Katouna (Lefkada) liep hij op het dorpspleintje rond en wandelde uiteindelijke de hele route met ons mee. Ook hij wilde niets drinken of eten van ons en toen wij stopten voor een picknick zocht hij ook een plekje op in de schaduw, maar hield ons wel in de gaten. Toen we weer verder wandelden, ging hij ook weer met ons mee. Een hele lieve hond, die er verzorgt uitzag en zelfs een halsband om had. Dapper was hij ook: een poes onderweg moest voor hem op de vlucht en tegen een paar koeien ging hij heel hard staan blaffen. Mooi en lief beestje!

[Afbeelding: zj8qjl.jpg]
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#4
Mooi verhaal Corrys!
Zelf heb ik een soort lijm aan me hangen. Of het nou Griekenland of Italië is, ik heb altijd de honden om me heen. Lopen er honden, dan lopen ze een poosje met me mee. Ga ik zitten op een terras en er lopen honden, ploffen ze letterlijk op mijn voeten neer! Geen gebedel, gewoon lekker liggen! Huh  Ik ben een hondengek, of ze dat aanvoelen? Niet altijd prettig overigens, heb al meerdere keren last van vlooien aan die lieverds overgehouden. Ik zou het wel weten, valt de postcodekanjer hier, gebruik ik het voor een shelter om die straatbeestjes nog een goed leven te geven. Maar ja, de duivel s***** altijd op de grote hoop! Big Grin Rolleyes
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#5
Inderdaad een leuk, maar ook herkenbaar verhaal Corry. Zelf heb ik het ook, die vreemde aantrekkingskracht bij dieren in het algemeen, en honden in het bijzonder.
Ook mij lopen de honden regelmatig achterna, waarschijnlijk omdat ze zien dat ik gek op dieren ben en altijd oogcontact met ze maak. Ik speel en communiceer vaak met ze, en vaak hebben we tijdens het wandelen wel iets te eten bij ons (een boterham of zo) die dan altijd goed in de smaakt valt. En inderdaad, ik word dan ook veelvuldig 'achtervolgd'.

Zo ook ooit een keertje in Agios Sostis (Zakynthos). We waren een flink stuk uit de buurt toen we weer eens zo'n kwispelend schoffie tegenkwamen. We hadden er, na wat aaitjes over haar koppie, een lekkere boterham met kaas én een flinke slok water uit de fles, een behoorlijke fan bij. Ze bleef ons maar volgen en week niet van onze zijde, ondanks dat we al duidelijk hadden gemaakt dat onze rugzakken niets lekkers meer bevatten.

Toen moesten we de behoorlijk drukke weg rond Laganas oversteken. Levensgevaarlijk voor onszelf maar zéker ook voor het hondje. Wat nu? Ik bedacht me een list: een stok oprapen en die een flink stuk naar achteren gooien om haar zo af te leiden en terug te laten lopen. Het resultaat was een enorme teleurstelling: een angstige en trieste blik van het arme dier. Zij kroop van angst in elkaar, dacht duidelijk dat ik die stok opraapte om haar te slaan; hetgeen haar duidelijk al één of meerdere keren was overkomen. Met de staart tussen de benen en schichtig achterom kijkend droop het arme beestje af. Wat moet zij teleurgesteld zijn geweest.

Al met al heb ik kunnen voorkomen dat het diertje iets gebeurde tijdens het oversteken van de gevaarlijke weg, maar ook ongewild bevestigd wat voor haar al zo lang duidelijk was; mensen zijn niet te vertrouwen.

Ben de dag erna nog op zoek gegaan naar het hondje (met wat lekkere boterhammen om het toch een beetje goed te maken) maar heb haar helaas niet meer aangetroffen. Gelukkig heb ik nog een mooie foto van haar kunnen maken.......
Quote
#6
(16 October 2016, 09:55)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ben de dag erna nog op zoek gegaan naar het hondje (met wat lekkere boterhammen om het toch een beetje goed te maken) maar heb haar helaas niet meer aangetroffen. Gelukkig heb ik nog een mooie foto van haar kunnen maken.......

ik zou zeggen: post die foto  Smile

wij hebben ook zo'n verhaal van een hond die ons volgde of zelfs beter : de weg toonde , die wist blijkbaar waar wij naartoe gingen  Big Grin  nl. kamari op santorini
Quote
#7
Ook heel speciaal om jullie verhalen te lezen! Afgelopen vakantie waren er andere dieren in de picture..... Een kudde schapen tegenover ons appartement. Elk schaap droeg een bel, wat een gezellige soort windgong effect had!
Quote
#8
Ik hou erg van honden maar ben voorzichtig met zwerfhonden. Vaak zitten ze helaas onder de vlooien en andere parasieten, teken, beten van zandvliegen, ziektes enzovoorts. Ze hebben soms ook territoriumdrang en gaan vechten met andere honden die jou ook als goede fee willen ... Om van loopse of zwangere teefjes maar te zwijgen. Kijk in elk geval goed uit met de hygiëne. Het beste wat je volgens mij kunt doen is ze naar het asiel brengen met een leuke donatie in geld om ze 'op te peppen' .....
Geldt ook voor zwerfkatten trouwens ....
Quote
#9
Wij hebben tijdens een wandeling op Pilion ook een hond als gids gehad. We waren op weg naar ik geloof Makrenitsa en waren een beetje zoekende naar de juiste route over de kalderini. Die zijn soms moeilijk te vinden als je op een weg uitkomt. De hond liep voor ons uit en wat bleek als we hem volgde kwamen we telkens weer in de goede richting. Hij wist precies de wandelpaden te vinden. Ook iets te eten aan nemen deed hij niet, en eenmaal in Makrenitsa bleef hij even in de buurt en sukkelde toen het dorp in, misschien naar huis.......
Tijdens het wandelen hebben we het er soms nog over, die kwispelende gps.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Een vreemd verhaal metaxa 3 1.395 05 December 2022, 12:56
Laatste bericht: Wilma
  Triest verhaal papajani 28 4.546 09 September 2018, 12:17
Laatste bericht: Marianne
  Foto van de week en voorstellen. sagittarius 3 1.857 09 December 2017, 11:30
Laatste bericht: Ger
  Foto van de week Lygia 6 4.761 08 September 2015, 14:18
Laatste bericht: leon10
  Het is weer Griekse week bij Nederlandse Lidl Aleko 36 28.342 03 July 2014, 10:54
Laatste bericht: Margaritha
  Elgin Marbles: Griekenland vist weer achter het net! Erwin 0 1.901 16 April 2014, 15:27
Laatste bericht: Erwin
  Foto van de Week Cor Nieuw Vennep 1 2.796 09 December 2013, 22:48
Laatste bericht: Pippelientje
  Reactie op foto van de week Markos 20 15.613 21 November 2011, 19:08
Laatste bericht: Els Cuijpers

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)