Wie kan me meer vertellen over Lefkas
#1
Hallo griekofielen.

De september vakantie nog vers in het geheugen zijn we uit aan het kijken naar vakantie 2017
We willen graag naar Lefkas en wel naar Ligia....
Hebben iets gezien App Alkyon....
Maar mischien heeft iemand van jullie er toevallig gezeten of mischien andere tips.
Het is de bedoeling om 20 mei te gaan is het weer dan betrouwbaar en is er dan toch wel wat open????
Laat maar komen die tips ........alvast bedankt

Groeten Els..... vlaggetje.gif
Quote
#2
Lefkas is prachtig. Wij zaten destijds ook Ligia (Villa Kazazis) en dat was een mooie locatie.
Mooi groen eiland met prachtige pijnboombossen, mooie stranden onderaan diepte kliffen en leuke plaatsjes.
Qua weer kan ik je niet helpen want wij zaten er in juni.
Wij hebben destijds overigens ook nog een week in Vasilliki gezeten tussen de surfers. Ook heel leuk.
Quote
#3
Lefkada is absoluut een heel mooi eiland waar we graag komen.

Mijn foto's van 2013 en 2014 kan je hier vinden:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  (2013)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  (2014)

Beide keren verbleven we in Perigiali in Thalassa apartments 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  en
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  Ook terug te vinden op booking.com

In 2013 waren we er 2de helft van mei en hadden absoluut prachtig weer. Niet alles was al open maar wel al heel veel omdat er ook al veel Britse toeristen zijn vanaf eind april. Het valt wel op dat deze Britse toeristen absoluut niet het prototype zijn van hun landgenoten die je aantreft in plaatsen zoals Laganas.
In 2014 was het in september en toen waren er wel een paar dagen met (een beetje) regen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
In juni 2002 hebben wij onze vakantie op Lefkas doorgebracht, niet in Ligia, maar op 10 minuten fietsen van Lefkas Stad, in Villa Marina.
Wij waren bijzonder teleurgesteld dat de naburige restaurantjes op het strand nog niet geopend waren en moesten dan ook elke dag uitwijken naar Lefkas Stad.
Aan het eind van onze vakantie (rond de 20e) werd alles pas gereed gemaakt voor het zomerseizoen.
Hoe het er nu aan toegaat, geen idee...
Quote
#5
Bedankt al vast voor jullie reacties..
En Patrick wat een mooie fotos....ja zo wordt het toch gemakkelijker om toch voor Lefkas te gaan boeken..
Quote
#6
Kom er al 17 jaar. Wat wil je weten. 

Mvg 
Martin
Quote
#7
Oke Martin. Een mooie autorondrit vanaf Nidri.
Quote
#8
Diverse mogelijkheden. Naar het zuiden richting Sivota en Vassiliki. Via Agios Petros, eventueel naar Porto Katsiki en bij Kathisma of Agios Nikitas terug over de bergen via Karya naar Nidri. 

Andere kant op via Lygia,  Lefkas stad, eventueel Agios Ioannis en dan de bergen in richting het Faneromeni klooster en via Tsoukalades aan de westkust richting Agios Nikitas en Kathisma. Van daaruit naar Nidri via Karya. 

Even in vogelvlucht. 

Mvg 
Martin
Quote
#9
Dank je wel Martin. Als we dit rijden dan hebben we bijna het hele eiland gehad? Ga mij nog even in verdiepen de plaatsen die jij aangeeft. Bedankt
Quote
#10
(19 October 2016, 07:49)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dank je wel Martin. Als we dit rijden dan hebben we bijna het hele eiland gehad? Ga mij nog even in verdiepen de plaatsen die jij aangeeft. Bedankt

Met de 2 routes die Martin aangegeven heeft heb je inderdaad zowat het hele eiland rondgereden.

Bijkomend kan je ook, wanneer je van Nidri richting Vassiliki rijdt de afslagen nemen naar Mikros Gialos en Sivota, 2 leuke plaatjes aan zee. En een alternatieve route naar Vassiliki is de hoofdweg volgen tot je voorbij de afslag naar Mikros Gialos bent. Dan rechts nemen richting Vournikas en Sivros en van daaruit naar Vassiliki.

Andere mooie ritten zijn vanuit Nidri vanaf de rondweg de richting Rachni/Vavkeri nemen en dan via Egklouvide bergen over. Of je kan ook even de oversteek maken naar het vasteland en dan de eerste weg rechts nemen om zo via Plagia en Pogonia op de grote weg te komen die van Vonitsa komt. Dan rechts en je kunt langs de kust naar het haventje van Mitikas (of eventueel nog verder naar Astakos).
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
En niet vergeten een dagtripje naar Meganisi te doen. Erg leuk!

Zelf waren we er alweer een behoorlijke poos geleden. Prachtig eiland met veel bezienswaardigheden. We zaten, net als Patrick, in Perigiali; nét buiten de drukte van Nidri.
Heb er toentertijd ook een kort reis/fotoverslag van gemaakt:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Nou daar kunnen we weer wat mee.....ga de plekjes eens even opzoeken op internet maar lijken me mooie tochtjes...
En Ger ja dich bis al euveral gewaes he waal sjoene fotos......
Quote
#13
lefkas stad met de kleurige huisjes en als je van oude griekse muziek houd het grammafoon museum, inkom gratis, maar je word wel beleefd gevraagd om een zelfopgenomen cd te kopen.

 Met unieke opnames van 78 toeren platen: je hoort de naald letterlijk door de groef krassen  Big Grin

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
Ik zou zeker ook de moeite nemen om naar Geni te gaan. Prachtig uitzicht op Lefkas en Nidri. Ga vooral eten bij Taverna Dimitris. 

Een oase van rust en alles wordt dagvers bereid. De locatie is een paradijs. 


Mvg
Martin [Afbeelding: qnwo6f.jpg]
Quote
#15
[Afbeelding: n1duo0.jpg]
Quote
#16
[Afbeelding: 2likdax.jpg]
Quote
#17
[Afbeelding: 1zbgjyp.jpg]
Quote
#18
WAUWWWWW dat ziet er wel heel erg uitnodigend uit......
Quote
#19
(19 October 2016, 12:16)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[Afbeelding: 2likdax.jpg]
Mooi, ik hoop wel dat ze er ook Kreta- en Ipiros schotels verkopen, anders ga ik er niet naar toe  Tongue Hypocrite
Quote
#20
Nee Bas, dat verkopen ze daar niet! !!! Groenten uit eigen tuin achter de taverna. Verse vis en kip van oma.

Mvg
Martin
Quote
#21
Wow, prachtig.
Quote
#22
Ik denk dat wij ook maar weer eens naar Lefkas moeten gaan. Ik krijg er spontaan weer zin in door deze topic.
Quote
#23
Wij hebben net geboekt. 12 dagen Nidri
Quote
#24
Heerlijk eiland om naar toe te gaan! Prachtige stranden (aan de westkust), mooie wandelroutes en een gastvrije bevolking. Wij komen er al voor vele jaren in combinatie met Zagoria, Paxos en Meganisi. Meer informatie is ook te vinden op mijn
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 Facebook pagina. Ik zeg dat het verslavend is, dus let maar op Tongue !
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#25
Leuk hoor! Mooi groen. Welke periode?
Door je post ook de foto`s er bij gepakt. Toen viel toch het woord Parga, wel toeristisch maar mooie omgeving.
Quote
#26
Wij vinden mei/juni heel mooi in verband met de vele wilde bloemen die er bloeien, maar ook september/oktober is het er nog goed vertoeven en de temperatuur van het water natuurlijk nog prima!
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#27
Jaaaaaaa jullie hebben ons overtuigd.....we hebben geboekt mei 2017 Lygia .....
We hebben er zin in.....
En gelijk jouw facebookpagina geliked Angeliki........

WEER IETS MOOIS OM NAAR UIT TE KIJKEN...... Perfektbedankt
Quote
#28
Hoe lang gaan jullie Els? Is het appartement Alkyon geworden? Ziet er mooi uit. Geniet van de voorpret.
Quote
#29
(21 October 2016, 18:22)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoe lang gaan jullie Els? Is het appartement Alkyon geworden? Ziet er mooi uit. Geniet van de voorpret.

Hallo Goedas.....ja het is app Alkyon geworden ......het heeft goede recencies en zo te zien ziet het er heel gezellig uit.
We doen graag fietsen en denk dat het daar wel inzit.....
We gaan 14 dagen .....vanaf 20 mei.....
Quote
#30
Jaaaaaaa jullie hebben ons overtuigd.....we hebben geboekt mei 2017 Lygia .....
We hebben er zin in.....
En gelijk jouw facebookpagina geliked Angeliki........

WEER IETS MOOIS OM NAAR UIT TE KIJKEN...... Perfektbedankt
Quote
#31
Weet iemand misschien wat ongeveer de taxikosten zijn van het vliegveld in Preveza naar (net buiten) Lefkas-stad?
Quote
#32
(24 October 2016, 11:38)Jaantje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Weet iemand misschien wat ongeveer de taxikosten zijn van het vliegveld in Preveza naar (net buiten) Lefkas-stad?

44 euro enkele reis
Quote
#33
Je kunt ook een auto voor een dag huren welke op het vliegveld klaarstaat en je een dag later in Lefkas aflevert. Dat kost soms minder. Google er maar eens op.
Quote
#34
Dank. Ga ik doen.
Quote
#35
Ooo lefkas zo mooi. Ben erheen geweest toen we ons hadden verloofd. Met de auto van Thessaloniki naar lefkada !
Zaten bij appartementen Christiana in Nikiana echt super.
Quote
#36
Bedankt voor jullie reacties zo krijgen we steeds meer zin om te gaan....
Quote
#37
(19 October 2016, 12:13)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zou zeker ook de moeite nemen om naar Geni te gaan. Prachtig uitzicht op Lefkas en Nidri. Ga vooral eten bij Taverna Dimitris. 

Een oase van rust en alles wordt dagvers bereid. De locatie is een paradijs. 


Mvg
Martin [Afbeelding: qnwo6f.jpg]

Dit heeft ons dusdanig enthousiast gemaakt dat we 2 weken bij buurvrouw Stella van deze taverne geboekt hebben.  Big Grin Big Grin Big Grin
Quote
#38
@Jjohn dan zou ik zeker ook eens bij Gialos gaan eten. De buurtaverna van Dimitris! Superlieve griekse familie met heerlijke griekse keuken. En er zijn nog meer heerlijke restaurantjes in Geni!
Quote
#39
(02 November 2016, 18:54)Geni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Jjohn dan zou ik zeker ook eens bij Gialos gaan eten. De buurtaverna van Dimitris! Superlieve griekse familie met heerlijke griekse keuken. En er zijn nog meer heerlijke restaurantjes in Geni!

We gaan ze allemaal proberen. Tongue
Bedankt!
Quote
#40
Minstens zo leuk is om een bootje te huren in Nidri of Nikiana en dan o.a. te varen naar Taverna Dimitris. 

Mvg 
Martin
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Huize Alisachni, Nikiana - Lefkas roefke 5 1.679 15 December 2021, 22:33
Laatste bericht: Harma
Question Lefkas, Perigiali - Nydri | Fiets, auto of te lopen? Loontjah 9 7.084 10 October 2018, 23:26
Laatste bericht: Yiannakis
  Lefkas janos54 13 17.454 12 April 2016, 10:37
Laatste bericht: metaxa
  Nieuwe website informatie Lefkas / Lefkada Geni 13 16.122 24 October 2015, 12:26
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)