Pittige Pompoensoep
#1
Het is herfst en ze zijn weer overal verkrijgbaar: Pompoenen! Je houdt ervan of verafschuwt het Smile .
Ik hou er van Tongue
Dit gerecht heb ik in Griekenland nog niet gegeten, maar we hebben het wel bij de Griekse kookclub gemaakt. Thuis eenvoudig te bereiden en heerlijk verwarmend op een gure herfstdag! Je kan de soep zo pittig maken als je wil, door met de hoeveelheden knoflook, komijn en gember te spelen.

JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Leuk, Griekse soep, nu overal verkrijgbaar. Wanneer wij er 40 jaar geleden om vroegen, kregen wij de tegen vraag of een van ons ziek was.
Quote
#3
Ik heb nog altijd t idee dat de soep hier een beetje vergeten wordt.
Op een kippensoep en vissoep,en dan de fassolades en fakes na wordt er in
mijn omgeving weinig soep gegeten. Jammer want er zijn zo veel lekkere dingen
om soep van te maken, zoals de pompoen. Maar ook tomatensoep eet bijna niemand...
In restaurants misschien wel verkrijgbaar, maar ik bedoel meer thuis eigenlijk.
Quote
#4
(24 October 2016, 09:42)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb nog  altijd t idee dat de soep hier een beetje vergeten wordt.
Op een kippensoep en vissoep,en dan de fassolades en fakes na wordt er in
mijn omgeving weinig soep gegeten. Jammer want er zijn zo veel lekkere dingen
om soep van te maken, zoals de pompoen. Maar ook tomatensoep eet bijna niemand...
In restaurants misschien wel verkrijgbaar, maar ik bedoel meer thuis eigenlijk.

Hallo Nanny,

Hier twee andere soepjes om lekker thuis te maken:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Van de drie soepen die ik hier nu gepost heb, blijft hier thuis de tomatensoep wel favoriet! Ikzelf heb graag de pompoensoep als het echt herfstachtig is!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#5
Bedankt Johan, hier vandaag tomatensoep op t menu.
Quote
#6
Johan gisteren je tomatensoep gemaakt. Ik ontvel het niet en ook geen pitjes eruit. Ik snijd het in vieren. Maak het precies volgens jou recept en op het laatst de staafmixer erdoor. Was heerlijk..
Quote
#7
(24 October 2016, 19:50)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Johan gisteren je tomatensoep gemaakt. Ik ontvel het niet en ook geen pitjes eruit. Ik snijd het in vieren. Maak het precies volgens jou recept en op het laatst de staafmixer erdoor. Was heerlijk..

Haha, niet verder vertellen, maar zo doe ik het ook wel als ik haast heb of geen zin in al dat tomatenwerk. Wink . Dan is het net alsof je een gebonden, romige soep hebt. Het is dan wel beter om rijst ipv kritharaki te gebruiken. De kleur trekt dan een beetje op paprikasoep.
Met het recept wat ik gepost heb, blijft hij helder.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)