TV-tip: 3 op reis op Kreta
#1
3 op reis zondag 30 oktober op Kreta om 19 uur 49 met Evi Hanssen
Quote
#2
(24 October 2016, 17:05)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




3 op reis zondag 30 oktober op Kreta om 19 uur 49 met Evi Hanssen

Bedankt voor de tip Metaxa; ik heb de tip ook meteen in de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




gezet.
Quote
#3
Het is misschien een rare vraag aan alle Kreta-kenners hier.
Maar ik word geconfronteerd met een uitspraak van echte
Kretenzers, die in Donald Trump zijn gaan geloven(mag van
mij) maar die het zeker weten dat Hillary Clinton kinderbloed
drinkt om van een  haar teisterende ernstige ziekte te genezen.
Iemand ooit van een Kretenzer gehoord die ook zo iets 
krankjorums gelooft.Of is dit een bekend heel oud en primitief
volksgeloof op het eiland? Dit is echt een serieuze vraag.
Quote
#4
Het programma laat twee kanten zien van het eiland, het feestende Chersonissos
maar ook de andere kant vanKreta met zijn prachtige bergen en mooie natuur de oude
dorpjes waar zelden een toerist komt en niet te vergeten de vele stranden Rolleyes
Quote
#5
(24 October 2016, 17:44)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is misschien een rare vraag aan alle Kreta-kenners hier.
Maar ik word geconfronteerd met een uitspraak van echte
Kretenzers, die in Donald Trump zijn gaan geloven(mag van
mij) maar die het zeker weten dat Hillary Clinton kinderbloed
drinkt om van een  haar teisterende ernstige ziekte te genezen.
Iemand ooit van een Kretenzer gehoord die ook zo iets 
krankjorums gelooft.Of is dit een bekend heel oud en primitief
volksgeloof op het eiland? Dit is echt een serieuze vraag.

Nog los van het feit dat dit wel heel erg ver gezocht is, komt wel de volgende vraag bij mij op.

Waarom heeft het Trump kamp deze kaart zelf nog niet uitgespeeld?
In de Amerikaanse presidentsverkiezingen wordt werkelijk alles uit de kast getrokken om de tegenkandidaat onderuit te halen. Dus als dit maar enigszins een waarheid in zich had, dan was dit allang naar buiten gebracht. 
 
Hoe kan het vervolgens dat (enkele) mensen op Kreta dit dan wel stellig beweren. Bronvermelding van hun kennisneming zou dan wel op z'n plaats zijn.
Ik heb hier op Kreta wel meer van dit soort (broodjeaap) verhalen gehoord. Ik weet werkelijk niet waar een groot deel van die verhalen vandaan komen.
Wellicht dat het de personen - die deze verhalen vertellen - een verhoogde status verleent binnen de groep.

Het vertellen van roddels of van iemand anders hebben gehoord die op zijn beurt de oorspronkelijke verteller evenmin kent is kenmerkend. Ook ontbreken exacte data, locaties en namen van personen. Broodjeaapverhalen zijn vaak sensationele of bizarre anekdotes die inspelen op de al dan niet latente angsten en vooroordelen van mensen.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#6
(25 October 2016, 09:45)Computer Boy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 October 2016, 17:44)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is misschien een rare vraag aan alle Kreta-kenners hier.
Maar ik word geconfronteerd met een uitspraak van echte
Kretenzers, die in Donald Trump zijn gaan geloven(mag van
mij) maar die het zeker weten dat Hillary Clinton kinderbloed
drinkt om van een  haar teisterende ernstige ziekte te genezen.
Iemand ooit van een Kretenzer gehoord die ook zo iets 
krankjorums gelooft.Of is dit een bekend heel oud en primitief
volksgeloof op het eiland? Dit is echt een serieuze vraag.

Nog los van het feit dat dit wel heel erg ver gezocht is, komt wel de volgende vraag bij mij op.

Waarom heeft het Trump kamp deze kaart zelf nog niet uitgespeeld?
In de Amerikaanse presidentsverkiezingen wordt werkelijk alles uit de kast getrokken om de tegenkandidaat onderuit te halen. Dus als dit maar enigszins een waarheid in zich had, dan was dit allang naar buiten gebracht. 
 
Hoe kan het vervolgens dat (enkele) mensen op Kreta dit dan wel stellig beweren. Bronvermelding van hun kennisneming zou dan wel op z'n plaats zijn.
Ik heb hier op Kreta wel meer van dit soort (broodjeaap) verhalen gehoord. Ik weet werkelijk niet waar een groot deel van die verhalen vandaan komen.
Wellicht dat het de personen - die deze verhalen vertellen - een verhoogde status verleent binnen de groep.

Het vertellen van roddels of van iemand anders hebben gehoord die op zijn beurt de oorspronkelijke verteller evenmin kent is kenmerkend. Ook ontbreken exacte data, locaties en namen van personen. Broodjeaapverhalen zijn vaak sensationele of bizarre anekdotes die inspelen op de al dan niet latente angsten en vooroordelen van mensen.
Wat heeft dit te maken met 3 op reis ?
Quote
#7
Niks. Maar dat hoeft toch ook niet?  Het onderwerp is Kreta. En daar gaat het volgens mij wel over. 

Mvg 
Martin
Quote
#8
(25 October 2016, 11:14)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Niks. Maar dat hoeft toch ook niet?  Het onderwerp is Kreta. En daar gaat het volgens mij wel over. 

Mvg 
Martin

Volledig juist Martin, een goed lezer had direct gezien dat het een antwoord was op een vraag.
Daad een draadje even off-topic gaat is geen halszaak en geeft wellicht meer inzicht in andere zaken die leven onder de prikkers.

Toch voor iedereen een hele fijne dag.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#9
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





   
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





23 oktober om 17:44
 
Kretenser vrienden, goed geboerd in de toeristenbranche, maar nu beknot in hun financiële doen en laten, de belasting hijgt hen immers in de nek, zitten vol achterdocht. Ze zijn van oorsprong trouwe Passok-aanhangers maar tot onze schrik lopen ze nu weg met Trump. In hun ogen zit achter alle huidige ontwikkelingen in de wereld één groot samenspanningscomplot van de superrijken. En wat dat kinderbloed betreft, zij menen dat Hillary werkelijk kinderbloed drinkt om te genezen van een dodelijke ziekte.

 


   
   
 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op Facebook bekijken
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






 
   
 

 
 
   

   
 
[Afbeelding: email_open_log_pic.php?mid=53f89dbbf5658...65G37Gf0f6]Computer Boy.Ik geef je hierboven een stukje uit een FB-discussie.
Die Thys is iemand die ik persoonlijk ken en zeer serieus neem.Ik
geef toe, het is wel hearsay, maar ik twijfel er niet aan dat echte
mensen van Kreta hem dit braaksel zo verteld hebben.
Er wordt van mij verwacht dat ik een reactie geef, maar weet niet
zo goed wat ik zeggen moet zonder zijn integriteit aan te tasten.
Ik had gehoopt van een Kretakenner hier enig feit te horen, daar
wonende en levende,of deze onzin bij een breder gedragen groep
op het eiland, of dat bloeddrinken bij iets recents of uit het verleden
aansluit.Ik geef later nog een paar stukjes uit voorgaande gedach-
ten uitwisseling.
Quote
#10
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Thys Mij is opgevallen dat tot onlangs weldenkende en meestal redelijk welvarende Grieken tegenwoordig ook alleen maar de mond vol hebben over Illuminata en Cosa nostra van de rest van de wereld tegenover het onschuldige Griekse volk. Hillary Clinton bovenal. Zij drinkt kinderbloed, whatever it means!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Aleko:Het klinkt inderdaad heel duister,Thys.Maar wat bedoel je te zeggen?Kan me eigenlijk niets voorstellen bij deze beeldspraak.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Thys:Kretenser vrienden, goed geboerd in de toeristenbranche, maar nu beknot in hun financiële doen en laten, de belasting hijgt hen immers in de nek, zitten vol achterdocht.
Ze zijn van oorsprong trouwe Passok-aanhangers maar tot onze schrik lopen ze nu weg met Trump.
In hun ogen zit achter alle huidige ontwikkelingen in de wereld één groot samenspanningscomplot van de superrijken. En wat dat kinderbloed betreft, zij menen dat Hillary werkelijk kinderbloed drinkt om te genezen van een dodelijke ziekte.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






[*][url=https://www.facebook.com/bruno.tersago/posts/10211399094600192?comment_id=10211413401717861#]
Quote
#11
Het was mij er alleen maar om te doen   de Oriste leden  ervan op de hoogte
te brengen dat er  a s Zondag een  documentere  over Kreta op  de nl televisie
komt, niet meer en niet  minder, met de rest heb ik niks van doen!

Allemaal veel kijkplezier a s Zondag
Quote
#12
Ga zeker kijken Metaxa, dank je wel.
@Aleko en computer boy, waarom gaan jullie samen niet mailen. Denk dat niemand hierop zit te wachten.
Quote
#13
Goedas, het was mij alleen maar te doen meer info te krijgen.
Maar dank voor de inspanning, ik ben er wel klaar mee nu.
Je bent wel erg snel op je teentjes getrapt.|Zoals Martin terecht
opmerkte, gebeurt het toch wel vaker dat iemand binnen zo'n onderwerp
als bijv. KRETA even naar op iets anders zeer Kretens een sprongetje
maakt. Zo'n doodzonde is dat nu ook weer niet.
Quote
#14
Prima Aleko. Daar heb je gelijk aan. Ik hoef het niet te lezen. .
Quote
#15
Laten we deze discussie beeindigen en weer terug gaan naar het begin over Kreta
Quote
#16
Off topic tip.
Dit kan toch makkelijk onder twee verschillende topics ondergebracht worden?
Overzichtelijker en voorkomt irritatie.
Wel in de kop aangeven wat het precies betreft natuurlijk.
Quote
#17
Wij reisden van Chersonissos naar Agios Nikolaos  naar Irapetra.  Het laatste was het leukste vooral door de de lokale taverna waar we de lekkerste gavros gegeten hebben ooit.  De wijn was k*t maar de sfeer geweldig.  Kom daar graag weer terug. 

Die hippie dorpjes in het zuiden zijn ook leuk. 

Voor goede wijn en eten vonden wij west Kreta erg leuk. Vatolakkos en Chania. 

Mvg
Martin
Quote
#18
Heb je de uitzending vanavond gemist? Dan kan je 'm hier alsnog bekijken:

Kijk eens hier

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






(Evia op Kreta vanaf 08:25)

Deel 2 zondag 20 november 2016 om 19:51 uur op NPO 3
Quote
#19
Na 5 jaar niet op Kreta te zijn geweest , nu plannen aan het maken voor volgend
jaar,nu lijkt het ons wel leuk om met een camper Kreta verder te ontdekken,de vraag is
heeft iemand ervaring met een camper te huren, goede of slechte,het gaat om een
camper voor 2 personen zo rond eind mei begin juni 2017 voor 3 weken
Quote
#20
Campers te huur bij candiacampers. Ned./grieks bedrijf. Via camperforum.nl kun je info vinden over Kreta met de camper en links
naar reisverslagen.
Quote
#21
Bedankt voor de tip Chris ziet er  goed uit, hier kunnen we verder mee
Quote
#22
Ik dacht dat deel 2 vanavond aan bod zou komen, maar helaas...
Quote
#23
Omdat ik me afvroeg wanneer aflevering 2 van 3 op Reis zou worden uitgezonden, heb ik contact opgenomen met BNN.
Ik kreeg het volgende antwoord:
"We zijn even op onderzoek uit geweest en hebben zelf jouw mail even doorgestuurd. We begrepen van de redactie dat Evi komende zondag weer op Kreta is! Er zaten inderdaad een paar weken tussen Evi op Kreta deel één en deel 2".
Quote
#24
Bedankt  Frederique,ze gaan richting Plakias heb ik begrepen, ons favoriet   gebied van Kreta
Quote
#25
Inderdaad, prachtige omgeving!
Hopelijk wordt het deze keer daadwerkelijk uitgezonden...
Quote
#26
Volgens de troskompas gaat het zondag inderdaad   over  Kreta Rolleyes
Quote
#27
Fijn, ik was al bang dat ik het gemist had, kon het niet terug vinden Smile
Quote
#28
Vanavond (20 november 2016) deel 2 van de reportage 'Evi op Kreta' van 3 op reis.
19:51-20:21 uur NPO3


Multiquote:Datum uitzending: Zo 20 nov 2016 19:51

Chris verlaat de Armeense hoofdstad Jerevan om kennis te maken met de rest van het land. Evi maakt een roadtrip op het Griekse eiland Kreta.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Aflevering 1 is hier nog eens terug te zien:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#29
Leuk om te zien, maar ik heb het idee dat deel twee, waarin Plakias aan bod zou komen, is overgeslagen....
???
Quote
#30
Dat idee kreeg ik ook Frederique! Jammer!
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#31
Volgens de afkondiging komt er ook nog een deel 3..........
Quote
#32
Ja, maar dan pakken ze de boot naar het eilandje Gavdos...
Quote
#33
Ik heb nog eens even naar de herhaling gekeken, dacht dat ik gisteren wat gemist had, nou echt niet wat een aanfluiting, mevrouw in het water en op een bootje en een chauffeur die in een gat rijd, het enige imposante was de Aradena brug met de kloof.
Als je al een reis programma maakt laat dan wat meer zien.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#34
(21 November 2016, 12:16)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb nog eens even naar de herhaling gekeken, dacht dat ik gisteren wat gemist had, nou echt niet wat een aanfluiting, mevrouw in het water en op een bootje en een chauffeur die in een gat rijd, het enige imposante was de Aradena brug met de kloof.
Als je al een reis programma maakt laat dan wat meer zien.

volledig mee akkoord, dit leek echt nergens op Angry
Quote
#35
Ik durfde het niet te zeggen, maar dit was inderdaad zwaar waardeloos. Je kan niet eens een bootje privé huren .
Quote
#36
Ik had wel verwacht dat de samaria kloof en de witte bergen in het programma
zouden zitten,en de volgende uitzending op gavdos lijkt mij buiten de stoel op
het zuidelijkste punt van Europa  en de vele stranden niet zo veel te bieden heeft
Quote
#37
Ja en als je weet hoe hier de wegen lopen, zit je wel vreemd te kijken dat zij vanaf Hora Sfakion laten zien hoe zij naar Chania rijden, 
en dan ineens zie je beelden van die oude balie brug... Huh alsof zij die weg nemen.
Dan zal je er NOOIT komen, want die weg is doodlopend, Angry zij doen er WEL bungee jumpen vanaf die brug voor de liefhebbers maar veel verder kom je niet.
Je zal heel die slingerweg weer terug moeten naar Hora Sfakion  om dan naar de noordkust te rijden. Confused

En je heb hier wel terdege een vaarbewijs nodig.....
Quote
#38
(21 November 2016, 16:28)de machinist schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja en als je weet hoe hier de wegen lopen, zit je wel vreemd te kijken dat zij vanaf Hora Sfakion laten zien hoe zij naar Chania rijden, 
en dan ineens zie je beelden van die oude balie brug... Huh  alsof zij die weg nemen.
Dan zal je er NOOIT komen, want die weg is doodlopend, Angry  zij doen er WEL bungee jumpen vanaf die brug voor de liefhebbers maar veel verder kom je niet.
Je zal heel die slingerweg weer terug moeten naar Hora Sfakion  om dan naar de noordkust te rijden. Confused

En je heb hier wel terdege een vaarbewijs nodig.....
Het zal niet chronologisch zijn want van Chania zouden ze weer terug naar het zuiden moeten voor Gavdos. Dat wordt weer schrikken van de blote mensen op de stranden daar...
Van Gavdos kun je geen hele uitzending maken, misschien dat Plakias nog aan bod komt.
Quote
#39
Van Chania is het logisch naar richting Gavdos. Over Paleochora dus. Is ook een mooie route. Je zou nog even een uitstapje kunnen maken naar onze vrienden in Milia. ( milia.gr) En je kan best een programma maken over Gavdos, maar dan wel een beetje meer verdiepen in het eiland.
Quote
#40
(21 November 2016, 20:12)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Van Chania is het logisch naar richting Gavdos. Over Paleochora dus. Is ook een mouw route. Je zou nog even een uitstapje kunnen maken naar onze vrienden in Milia.  ( milia.gr) En je kan best een programma maken over Gavdos, maar dan wel een beetje meer verdiepen in het eiland.

Het kan ook wel maar ik verwacht het niet
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  TV-tip: Zondag 12 mei 19:40 uur: 3 op reis in Meteora Ger 2 1.642 12 May 2019, 22:47
Laatste bericht: JohanV

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)