Grieksegids nieuws     
Grammatica! Het is de schuld van Alexander de Grote.
#1
Velen vinden grammatica maar niks en soms krijg ik vragen van cursisten of ze niet Grieks kunnen leren zonder grammatica.
Helaas....als je geen grammatica snapt, kun je ook niet zelfstandig doorleren. Dan ga je gekke fouten maken en snap je niet waarom het fout is, of nog erger... waarom de ander je niet begrijpt. En we leren toch Grieks omdat we met de ander willen communiceren.
Het leuke is dat Alexander de Grote de grammatica heeft uitgevonden om het leren van een taal te vergemakkelijken.
Ik schreef er een blogje over.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik vind het leuk als je onder het blog een reactie geeft: Wat vind jij van grammatica?
Karidiès's signatuur Karen Agrafiotis - de Vries
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Quote
#2
mijn relatie met grammatica was altijd slecht,ik was meer van de wiskunde en natuurkunde kant.. maar zeker moet je het kennen.
misschien een beetje off topic maar ik heb best wat gelachen niet zo lang geleden iemand wou in het grieks giamas wensen maar het werd
γαμας! sorry maar daar dacht ik aan toen ik deze topic zag.
Quote
#3
Hi alle, ik ben in het bezit van een Griekse cursus. Het is nieuw, maar ook niet nieuw. Door omstandigheden is er nooit gebruik van gemaakt. Het kost niets. Goedkoper kan gewoon niet.

Gr: Cornelios
Quote
#4
Klinkt goed Cor, dat wordt flink blokken. Alhoewel, toen we elkaar enkele jaren geleden in Perdika ontmoetten bleek dat jij je aardig kon redden wat de Griekse taal betreft Wink . Volgens mij ben je al behoorlijk op weg........
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Handige grammatica overzichten petra mens-omtzigt 0 1.200 28 April 2020, 09:35
Laatste bericht: petra mens-omtzigt
  Vind je de Griekse grammatica ook zo lastig? petra mens-omtzigt 0 1.558 16 January 2017, 10:00
Laatste bericht: petra mens-omtzigt
  Nieuwgriekse Grammatica in het Nederlands Periklis 7 5.711 14 September 2015, 15:18
Laatste bericht: Periklis
  Grammatica Nieuwgrieks Ger 0 2.547 27 April 2015, 20:29
Laatste bericht: Ger
  Handige boekenleggers met grammatica petra mens-omtzigt 5 3.648 09 March 2013, 09:48
Laatste bericht: petra mens-omtzigt

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)