In de spotlights november 2016: Samos
#1
[Afbeelding: indespotlights.jpg]


De uitgave van 'In de spotlights' van november 2016 wil ik graag als eerbetoon opdragen aan de onlangs overleden ElsR.
Zij wist als geen ander 'haar' eiland op zo'n uitdagende en aantrekkelijke manier te promoten, dat je bijna niets anders kon dan er naar toe te gaan om een e.e.a. zelf te gaan bekijken en beleven.
Het was 'haar' eiland en ze wist er zo ontzettend veel moois over te vertellen.

Het moge duidelijk zijn om welk eiland het deze maand gaat:
Inderdaad, Samos staat een maand lang extra in de spotlights.

Ben je er zelf ook al eens geweest en wil je je ervaringen hier delen? Of misschien sta je wel op het punt om erheen te gaan maar twijfel je nog?
Alle tips, anekdotes, foto's, filmpjes en andere info zijn welkom in deze topic!

Klik
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




voor alle eerdere "in de spotlights".
Quote
#2
Ter ere van ElsR enkele foto's van haar geliefde Samos.

[Afbeelding: 1zx9i7n.jpg]  [Afbeelding: 29vf760.jpg]
                                                            
[Afbeelding: id5cfb.jpg]  [Afbeelding: t54m4n.jpg]

[Afbeelding: 256csxv.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Mooi eerbetoon aan ELsR Ger.

Ik ben 2 keer naar Samos geweest en heb daar een heerlijke tijd gehad. Wij zaten in een accomodatie (Villa Themos in Kokkari) met een hele leuke gastvrouw waar het erg gezellig was. Normaal ben ik best op mezelf maar hier vond ik het leuk om 's avonds even aan de bar te hangen en 1 x per week met de gastvrouw en een aantal andere gasten te gaan eten in het restaurant aan de overkant. Verder is het een mooi groen eiland met genoeg te zien. Hier een impressie van mijn foto's van Samos.

[Afbeelding: jsk3ef.jpg][Afbeelding: erh1j8.jpg][Afbeelding: 291g61d.jpg][Afbeelding: 28mfss6.jpg][Afbeelding: 14dgjs0.jpg][Afbeelding: 2wpic2d.jpg][Afbeelding: 2zss8xh.jpg][Afbeelding: 2dhif0h.jpg][Afbeelding: a4tw8m.jpg][Afbeelding: mica46.jpg]
Quote
#4
Mooi Ger!
Prachtig eiland Samos.
Ook wij waren hier 2x, de eerste keer lang geleden in '93 ff buiten Pythagorion, studio Elektra en de 2e keer in 2010 in het schattige dorpje Ireon, appartementen Zeus. Waar zoonlief voor het eerst verliefd werd, 15 Jr. 
Mooie herinneringen hebben wij aan de 1e vakantie, nog kinderloos, 3 wkn op oude brommertjes heel Samos verkennend. Angstige momenten in het zuiden nabij Ormos toen daar de grote brand was en we in de rook reden.
De mooie kuststreek bij het idyllische en gezellige Kokkari, als het erg warm was daar de wind en golven opzoeken; de mooie berg dorpen in het groen, Vourliotes, Manolates, Aghios Konstantinos pal langs de zee. De toen nog onverharde prachtige weg naar het eind van Samos, Drakei! 
De watervallen even voorbij Karlovassi, door het water tas boven je hoofd, klauteren aan touwen op de rotsen omhoog en later de steile laddertrap recht omhoog ontdekken.
Ten noordwesten van Samos stad, verlaten weggetjes met kapelletjes, vergezichten en veel nestjes poesjes.
Heerlijke terrasjes en taverne in Pythagorion, het standbeeld Pythagorion natuurlijk.
Op Potokaki beach liggen pal onder de landende vliegtuigen ...
Mooie herinneringen aan een prachtig groen eiland!
Quote
#5
[Afbeelding: 28hhdn4.jpg][Afbeelding: 2vdjk15.jpg][Afbeelding: 23mt1t2.jpg][Afbeelding: ev8lk1.jpg][Afbeelding: qqrdxz.jpg]
Quote
#6
Voor Els en haar nabestaanden, een herinnering aan een vakantie op Samos

Jaren geleden, eind jaren tachtig (?), was ik een week met een vriendin op Samos.
Het was haar eerste Griekenland-ervaring.
We vertrokken in de nacht voor Koninginnedag, om een uur of vijf 's ochtends met de trein naar Schiphol.
De trein zat stampvol met Haagse mensen, die al een nachtje aan het feesten geweest waren in Amsterdam,
nu op de terugweg naar Den Haag om daar verder te feesten.
We moesten staan in een tussencoupé,met onze bagage.

Enkele dagen voor vertrek zag ik op de kaart dat de kamer die we geboekt hadden, niet ver van het vliegveld lag.
Een beetje benauwd naar het boekingsbureau gebeld of er niet erg veel geluidsoverlast zou zijn op die plek.
Ze stelden me gerust, en het bleek ook erg mee te vallen. Er gingen nog niet zoveel vliegtuigen toen.

We zijn in die week een paar maal naar het strand geweest; ik kan me niet herinneren of we ook nog in zee gezwommen hebben.
Wel dat dat het de hele week mooi weer was, maar nog fris. Goed weer om te wandelen, dat zullen we ook wel gedaan hebben,
we maakten in Nederland ook geregeld lange-afstandswandelingen.
Het was nog vrij rustig qua toeristen.Als we ze tegenkwamen, waren het vaak Nederlanders, vooral mensen uit het onderwijs.
Enkele dagen hebben we een brommer gehuurd. Zij bij mij achterop. Ik herinner me dat we op een dag, zoveel mogelijk over kustwegen, helemaal rond het eiland zijn gereden.
Waarschijnlijk heb ik die vakantie de wijsheid opgedaan dat je dat het best kan doen al langs de kant van de berg rijdend, niet andersom rond een eiland, aan de zeekant, waar soms enge afgronden zijn.
We zijn die dag in Vathi geweest, Kokkari en ik herinner me een dorpje aan de westkust met witte huisjes en kronkelstraatjes, verstild in de middaghitte.
Een mooi groen eiland, ik kan me voorstellen dat je er verliefd op wordt en zou willen wonen.

Dag Els, ik vind het jammer dat ik je niet meer kan bedanken voor de vele informatieve en opbouwende reacties die je op dit forum hebt gegeven, ook aan mij persoonlijk. Ik bedank je toch maar, in gedachten.
Quote
#7
Voor Els
[Afbeelding: 2m5kx89.jpg]
Samos-Stad (2008)
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  In de spotlights dec 2016: December op z'n Grieks Ger 7 6.706 10 December 2016, 16:19
Laatste bericht: Patrick
  In de spotlights oktober 2016: de leukste souvenirs Ger 32 16.933 10 November 2016, 21:16
Laatste bericht: Leo
  In de spotlights september 2016: Karpathos Ger 20 12.411 11 September 2016, 22:00
Laatste bericht: jjohn
  In de spotlights juli/aug 2016: De Griekse taal leren Ger 15 10.464 29 July 2016, 22:28
Laatste bericht: rohanbouman
  In de spotlights juni 2016: Gezondheidszorg in Griekenland Ger 18 15.665 14 June 2016, 12:03
Laatste bericht: cors
  In de spotlights mei 2016: Postkantoren en banken Ger 17 11.170 21 May 2016, 20:34
Laatste bericht: Patrick
  In de spotlights april 2016: Griekse markten Ger 13 9.637 28 April 2016, 19:25
Laatste bericht: TreinopStad
  In de spotlights maart 2016: Webcams Ger 31 17.570 21 March 2016, 17:32
Laatste bericht: Wim M
  In de spotlights februari 2016: Symi Ger 7 5.851 05 February 2016, 00:39
Laatste bericht: JohanV
  In de spotlights jan 2016: Foto v/h jaar verkiezing Ger 0 3.074 04 January 2016, 11:29
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)