Ouzo als medicijn
#1
.... dat wisten wij natuurlijk al lang Big Grin

 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
ja wij noemen het farmako want als je zegt tegen je vrouw ik ga ouzo drinken met de jongens komt gegarandeerd problemen mee. dus wij zeggen gewoon wij gaan op zoek naar medicijnen .in iedere geval sinds jaren mijn huisarts had gezegd dat hoestdrank helpt niet ,gebruik ik Metaxa als hoestdrank.
Quote
#3
In het dorp bij ons noemen ze Ouzo chémic. Ondertussen worden de glaasjes verder bijgevuld met Raki.  Big Grin
Quote
#4
Wij gebruiken al jaren zelfgemaakte rakomelo, nu is het wel zo dat de Kretenzers raki of de echte naam tsikoudia voor alle kwaaltjes gebruiken  
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Ik houd het ook op rakomolo, helpt tegen veel kwaaltjes zegt men. Bewezen is het niet, maar wel lekker Wink
Quote
#6
(19 November 2016, 21:13)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik houd het ook op rakomolo, helpt tegen veel kwaaltjes zegt men. Bewezen is het niet, maar wel lekker Wink

Baat het niet dan schaadt het niet, toch Big Grin Tongue Wink
Quote
#7
ik ken iemand die gebruikt tsipouro als after- shave, werkt prima -zegt hij- als je een gevoelige huid hebt.
Quote
#8
Is tsipouro t zelfde als tsikoudia? Of vraag ik iets heel doms nu?
Quote
#9
Tsikoudia is het zelfde als de Kretenzer Raki, niet te verwarren met de turkse raki, dat is een anijs drank die weer op ouzo lijkt, tsipouro wordt meestal op het vaste land gemaakt ze doen er ook vaak kruiden in.
@Nanny domme vragen bestaan niet.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
Nou Johan, persoonlijk vind ik het de beste van de maand. Toch denk ik, toen ik nog werkte, snel bij de bedrijfsarts gezeten had. We houden hem er in.
Quote
#11
Bedankt voor de info Arthur! Als je zoals ik zelf niet drinkt, gaat die info een beetje langs je heen.
Quote
#12
(10 July 2017, 12:44)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt voor de info Arthur! Als je zoals ik zelf niet drinkt, gaat die info een beetje langs je heen.

Ik drink het allang niet meer Nanny, hou me nu bij een glaasje wijn of een pilsje.  
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
" tsipouro wordt meestal op het vaste land gemaakt ze doen er ook vaak kruiden in" .Een Griek drinkt het echt zonder toevoegingen Arthur, zeker in Pilion waar het " het" drankje is voor dagelijks gebruik, geen kruiden en zeker geen anijs.

Wim M, goed gestookte tsipouro is beter voor je huid als aftershave minder chemisch en toevoegingen en zeker zachter , als je het kan drinken kan het niet slecht voor je huid zijn toch?
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  REWE Ouzo Plomari JohanV 21 8.542 29 December 2020, 13:16
Laatste bericht: Arthur
  Hoezo? Ouzo uit Rotterdam Ger 6 2.535 02 January 2018, 20:57
Laatste bericht: Rododafni

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)