Huis kopen, bouwen op Kreta
#1
Dag allen, 

Voor de mensen die geinteresseerd zijn in het kopen, bouwen of renoveren van een huis of ruimte op Kreta, neem gerust een kijkje op onze Facebook pagina. 


Voor meer informatie kunt u mij een PB sturen. 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 

Groeten!
Quote
#2
hey hallo

weet er iemand of er doe het zelf zaken zijn op Kreta  regio agios nikolaos   heb alleen de praktiker .gr  gevonden
ik vraag dit omdat ik in het laatste stadium ben om huis te kopen in Kreta   ga zelf  grotendeels renovatie doen
wie heeft er adressen voor me  eventueel ook van architecten ivm bouwvergunning aanvragen
Quote
#3
Praktiker s niks mis mee. Voordat je gaat kopen de mogelijkheden voor een verbouwing bekijken/aanvragen. Anders kom je wellicht van een koude kermis thuis.
Quote
#4
(16 November 2016, 19:23)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Praktiker s niks mis mee. Voordat je gaat kopen de mogelijkheden voor een verbouwing bekijken/aanvragen. Anders kom je wellicht van een koude kermis thuis.

klopt  maar huis ligt in agios nikolaos  en paktiker in heraklion  dus beetje ver uit de buurt verbouwing cq renovatie is momenteel alleen voor het bestaande huis
maar in de zeer nabije toekomst wil ik er een verdieping opbouwen [ met de benodigde vergunningen ]   dus daarom adresjes korter in de buurt
Quote
#5
Kreta heeft weinig dhz zaken, dus misschien toch maar naar heraklion. Ook interne veranderingen moet je aanmelden, er worden geregeld mensen beboet vanwege verplaatsing van een en ander.Denk er niet te licht over.
Quote
#6
In Agios Nikolaos vind je toch genoeg zaken voor de doe-het-zelver. Niet van die grote als een Praktiker uiteraard maar verschillende kleinere zaken die een uitgebreid assortiment hebben. Vind je het daar niet ga je toch gewon naar een andere zaak. Geen zorgen maken, op Kreta vind je (bijna) alles. Wink
Quote
#7
De wat kleinere zaken trekken je het vel over de oren, ongehoord soms die prijzen.
Quote
#8
Je kunt in Agios Nikolaos bij minstens 3 winkels goedkoop terecht, de eerste is Agios binnen komend vanaf het Kritsa kruispunt na 100 meter aan de rechterkant, hij heet
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





ze zitten in het pand van Kotsovolis.
De tweede is een klein winkeltje 300 meter verder aan de rechterkant die ik zelf de kleine Hubo noem die tevens al het lootgieterwerk doet, dan is er nog een  groothandel in allerlei bouw materialen op de weg naar Lakonia ongeveer 300 meter na de afslag.
Er zijn nog andere kleinere die van alles verkopen maar eerst de prijs vragen bij hun en natuurlijk zoals overal in Gr met of zonder bon scheelt toch weer 24% btw, iedereen doet het ook bepaalde personen die altijd moord en brand schreeuwen dat ze zo eerlijk zijn.
Waar in Agios Nikolaos zit je.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
hey hallo bedankt voor de reacties huis waar ik momenteel in onderhandeling met ben ligt in kritsa
als ik nog vragen heb kom ik weer terug hier
Quote
#10
We dachten alles goed geregeld te hebben huis was verkocht en wilden een ander huis kopen op kreta. De verkoper wilde al van te voren 75.000 euro. Goed dat we het niet gedaan hebben! Papieren waren niet ok en misschien wel nooit. De nederlandse eigenaar!! Wad hiervan op de hoogte. Zouden we haast besodemieterd zijn door een landgenoot.!!! Dus pas op als je een huis wilt kopen in de buurt van kissamos!!
kokino17's signatuur    Wish all your dreams are coming true
Quote
#11
Kijk dat is weer zo'n geval hoe het KAN gaan als je zonder makelaar iets gaat doen.
De makelaar kost wel geld, maar zoekt dit van te voren uit, anders neemt een goede makelaar het niet eens in zijn bestand op !
Zo'n 15 jaar geleden werd hier heel veel ilegaal gebouwd, maar dat kon je NIET weten omdat zelfs de heren in het gemeente huis
het spel mee speelde, daarom is een paar jaar geleden een anmestie regeling gekomen, ok, het kost je wéér geld voor iets waarvoor
je al betaald heb, maar het wordt dan WEL LEGAAL !!!!!!!!!!   en kan je het verkopen.
Toen der tijd  speelde de advocaten, makelaars en bouwers plus de mensen van de vergunning verlening onder ÉÉN hoedje.
Hier in de provincie Rethymon betrof het 70 bouw projecten , verdeeld over 22 dorpen.
Het gemene van al die politieke lui hier, dat zij zelf een wet hebben GOED gekeurd, dat zij NIET voor hun fouten gestraft kunnen worden
en ook NIET de bedragen van stiekgeld hoeven terug te betalen.
Kan alleen maar nieuwe mensen waarschuwen...... zorg dat je alles ZELF kan zien, de originele papieren van goedkeuring en dan pas kopen.
Maar pas OOK op, dat je nooit rechtstreeks aan iemand betaald, want het is OOK al voorgekomen bij Hollanders, dat NA overdracht van het
huis, de bank er beslag op legt, omdat de vorige eigenaar het koop bedrag NIET afgelost heeft bij de bank.
Nu is dat NIET meer mogelijk, want de notaris mag een huis NIET overdragen als er GEEN verklaring is van de belasting dienst dat de
verkoper geen schulden heeft, anders gaat AL het geld direct naar de belastingdienst, en andere schuld eisers
Dus een gewaarschuwd mens telt voor 2..
succes verder met het zoeken
Quote
#12
Kopen met makelaar? De makelaar en advocaat van de verkoper waren op de hoogte!! Onze advocaat hoorde daardoor niets en vond dat raar.toen hij zelf er achteraan ging kwam de aap cq klompen uit de mouw. Ook geen deposito gestort gelukkig wat wrl gebeurd toch machinist. Dat waren we nu dus kwijt geweest. Een gewaaeschuwd mens teld voor 10.
kokino17's signatuur    Wish all your dreams are coming true
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ervaringen auto invoeren of auto kopen op Kreta Ellie69 6 2.709 16 June 2023, 08:42
Laatste bericht: Cretenzer
  Bouwen in zuid kreta corinnevancamp 14 3.641 12 April 2023, 12:32
Laatste bericht: El Greco
  huis kopen en verkopen op Kreta kokino17 34 14.152 14 February 2023, 08:53
Laatste bericht: Ellie69
  Bouwen Zuid Kreta Ellie69 13 4.546 06 May 2022, 09:07
Laatste bericht: Ellie69
  XL bed kopen op Kreta 180x210 of 180x220 Albertina 23 4.676 09 August 2021, 13:48
Laatste bericht: Albertina
  Bij de SECOND HOME BEURS 4-5-6 maart in Utrecht staat ons huis Kreta huis te koop Gibsea 1 3.547 28 February 2016, 10:00
Laatste bericht: Computer Boy
  huis kopen in Messinia josenpeet 21 16.742 06 October 2013, 11:00
Laatste bericht: pimstrik

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)