Grieksegids nieuws
Skiathos: Laag, lager, het laagst
#1
Je kunt ze bijna aanraken........

Quote
#2
Ja geweldig! Ben wel eens geland op Skiathos, maar Chios is ook leuk om te kijken Gaat het stoplicht op rood en komt er een vliegtuig langs.
Quote
#3
Ik blijf Skiathos toch het engste vinden om te landen van alle bestemmingen waar ik geweest ben. Dat landingsbaantje is zo kort, je bent altijd bang dat je aan de andere kant weer de zee in vliegt.
Quote
#4
Inderdaad een erg korte landingsbaan, Skiathos is ook absoluut niet onze favoriete luchthaven.
Quote
#5
De landingsbaan op Naxos is slechts 900 m, wat de helft is van de baan in Skiathos. Daardoor kunnen in Naxos enkel vliegtuigen van het type ATR42, DHC7 en DHC8 landen.

Ik herinner mij dat we (lang geleden) eens van Chios vertrokken. De vliegmaatschappij stuurde een vliegtuig dat echter niet volgeladen kon vertrekken wegens de beperkte lengte van de baan. Daarop werden wij naar Lesbos gevlogen waar we dienden uit te stappen, het vliegtuig ging leeg terug naar Chios om de bagage in te laden en kwam dan terug naar Lesbos om ons op te pikken.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Ook op Chios geweest maar daar is me niets van bijgebleven dus dat zal dan wel meegevallen zijn (ik heb nl. vliegangst)
Op Naxos ben ik nog nooit geweest dus ik heb geen idee.
Quote
#7
Luchthaven Chios
International Naam
Chios
IATA Code
(JKH)
Natie
Griekenland
City
Chios
Start-En Landingsbaan
5921 ft ( iets meer dan 1800 meter )
Quote
#8
(17 July 2019, 11:27)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De landingsbaan op Naxos is slechts 900 m, wat de helft is van de baan in Skiathos. Daardoor kunnen in Naxos enkel vliegtuigen van het type ATR42, DHC7 en DHC8 landen.

Ik herinner mij dat we (lang geleden) eens van Chios vertrokken. De vliegmaatschappij stuurde een vliegtuig dat echter niet volgeladen kon vertrekken wegens de beperkte lengte van de baan. Daarop werden wij naar Lesbos gevlogen waar we dienden uit te stappen, het vliegtuig ging leeg terug naar Chios om de bagage in te laden en kwam dan terug naar Lesbos om ons op te pikken.
Dit heb ik nog nooit gehoord. De normale procedure (van Transavia dan) was (vanwege te korte baan op Chios.) opstijgen met kwart brandstof, vliegen naar Lesbos ,of Kos, vliegtuig aanvullen met passagiers en vliegtuig vol tanken en terug naar Nederland.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Skiathos luchthaven Patrick 2 1.442 23 July 2022, 20:03
Laatste bericht: roefke
  Nieuwe video Robert Polasek Skiathos metaxa 6 3.002 23 February 2020, 17:33
Laatste bericht: roefke
  Blogger - Skiathos metaxa 0 4.671 18 November 2016, 15:56
Laatste bericht: metaxa
  Een mooi initiatief op Skiathos ADO 5 9.271 19 April 2013, 10:47
Laatste bericht: Roosmarijn
  Goed initiatief op Skiathos Angeliki 5 9.919 14 March 2012, 19:36
Laatste bericht: Nanny

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)