Autobelasting voor het jaar 2017
#1
Het is weer tijd om de autobelasting voor het nieuwe jaar te gaan betalen.

Op onderstaande link van Newsbomb.gr kun je lezen hoeveel er betaald moet worden, en hoe e.e.a. in gang te zetten.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Succes ermee.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#2
Bedankt voor de herinnering.
Groet, Elena
Quote
#3
Woensdag avond was de site overbelast, kon er NIET in komen. Grrr...
Donderdag morgen om 5 uur geen probleem meer, aangezien het die dag marktdag is, en wij dan in de stad zijn, gelijk maar betaald !
scheelt weer uren wachten aan het einde van de maand, als al de Grieken besluiten om het op de laatste dag(en) het te gaan betalen.
De dame achter het loket vertelde dat wij de 2e waren die dag, en dat om 09.00 uur, of die andere een buitenlander of Griek was, vertelde zij niet ?
Quote
#4
Nou Dik, dan heb jij weer aan je verplichtingen voor het volgende jaar voldaan. Nu ik nog.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#5
(02 December 2016, 19:50)Damiaatje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou Dik, dan heb jij weer aan je verplichtingen voor het volgende jaar voldaan. Nu ik nog.

Geen stress alleen voor de wegenbelasting, er is nog tijd zat.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
Op welke basis wordt je verkeersbelasting berekend, op cc-inhoud en Co2 uitstoot?
Het bedrag van de Co2 moet je dan vermenigvuldigen met je officiële uitstoot-gegevens.
Beiden bedragen worden dan opgeteld?
Lees ik dat nu goed dat voertuigen van vóór 2005 minder moeten betalen?
Quote
#7
Goedemiddag wij willen een rav 4 op benzine meenemen naar Kreta .
Hij heeft een inhoud van 1998 cm3 en 208 Gr CO2 en hij is uit 2005 .
Zou iemand ons uit kunnen leggen hoe wij dit kunnen uit rekenen,wat wij dan moeten betalen per jaar
Quote
#8
Goede avond Lex,
Je zou al kunnen beginnen met de Griekse kranten via internet te gaan lezen, dan had je dit lijstje tegen gekomen Idea
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Als ik het goed leest, ga jij dan € 630,-- wegen belasting betalen.
Er is hier al veel over geschreven, oude auto's,  weg doen, Huh en hier wat kopen er staat genoeg te koop op deze site
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Maar je hebt nog de tijd, hier zijn zulke benzine slurpers ook niet duur, want een Griek kan de wegenbelasting niet meer betalen, Angry
daar in tegen zijn juist kleine zuinige auto's, OOK duur, wat dat aan gaat is het in ieder land het zelfde. Confused
Ga maar eens lekker zitten puzzelen, veel plezier Big Grin
Quote
#9
(03 December 2016, 12:26)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op welke basis wordt je verkeersbelasting berekend, op cc-inhoud en Co2 uitstoot?
Het bedrag van de Co2 moet je dan vermenigvuldigen met je officiële uitstoot-gegevens.
Beiden bedragen worden dan opgeteld?
Lees ik dat nu goed dat voertuigen van vóór 2005 minder moeten betalen?

Nee hoor je hoeft niet op te tellen. De auto's van een bepaald jaar (2 categorieen) worden afgerekend op cc inhoud. Auto's van na 2010 op officiele Co2 uitstoot. Overigens hoef je tegenwoordig niet meer in de rij bij de bank. Je kunt gewoon via internetbankieren betalen. Wel zo handig Wink.
Quote
#10
(03 December 2016, 22:31)Geni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 December 2016, 12:26)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op welke basis wordt je verkeersbelasting berekend, op cc-inhoud en Co2 uitstoot?
Het bedrag van de Co2 moet je dan vermenigvuldigen met je officiële uitstoot-gegevens.
Beiden bedragen worden dan opgeteld?
Lees ik dat nu goed dat voertuigen van vóór 2005 minder moeten betalen?
Nee hoor je hoeft niet op te tellen. De auto's van een bepaald jaar (2 categorieen) worden afgerekend op cc inhoud. Auto's van na 2010 op officiele Co2 uitstoot. Overigens hoef je tegenwoordig niet meer in de rij bij de bank. Je kunt gewoon via internetbankieren betalen. Wel zo handig Wink

Hartelijk dank Geni.
Dus moet je kijken in de tweede tabel, voor een wagen na 2010 met 192gr.Co2 vermenigvuldig je dit met € 2,78 en betaal je € 533,76. 
Andere (verkeers)belastingen zijn er niet?
Quote
#11
(03 December 2016, 16:01)Lex Sengers schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Goedemiddag wij willen een rav 4 op benzine meenemen naar Kreta .
Hij heeft een inhoud van 1998 cm3 en 208 Gr  CO2  en hij is uit 2005 .
Zou iemand ons uit  kunnen leggen hoe wij dit kunnen uit rekenen,wat wij dan moeten betalen per jaar

Ik neem aan dat je die auto als verhuisboedel meeneemt, als niet betaal je een vermogen aan taxen, vaak meer als dat de auto waard is, Griekenland hoort dan wel bij Europa maar wat invoerrechten voor auto's betreft hebben ze hun eigen wetten.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
Goedemorgen allemaal vriendelijk bedankt voor jullie reacties.
Ik ben nog niet in staat om Grieks te lezen of schrijven.
En ben tevens een digibeet,maar in de toekomst wil ik wel Grieks gaan leren.
Ik had de staatjes over de wegen belasting wel al gevonden op het forum.
Maar ik wilde wel zeker weten of ik met bijde iets moest doen of dat een staatje al voldoende was.
En dan is rond vragen de beste manier dacht ik.
De auto komt inderdaad met de verhuisauto mee naar Kreta .

Nog een fijne zondag.
Lex Sengers
Quote
#13
(04 December 2016, 00:47)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 December 2016, 22:31)Geni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 December 2016, 12:26)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op welke basis wordt je verkeersbelasting berekend, op cc-inhoud en Co2 uitstoot?
Het bedrag van de Co2 moet je dan vermenigvuldigen met je officiële uitstoot-gegevens.
Beiden bedragen worden dan opgeteld?
Lees ik dat nu goed dat voertuigen van vóór 2005 minder moeten betalen?
Nee hoor je hoeft niet op te tellen. De auto's van een bepaald jaar (2 categorieen) worden afgerekend op cc inhoud. Auto's van na 2010 op officiele Co2 uitstoot. Overigens hoef je tegenwoordig niet meer in de rij bij de bank. Je kunt gewoon via internetbankieren betalen. Wel zo handig Wink

Hartelijk dank Geni.
Dus moet je kijken in de tweede tabel, voor een wagen na 2010 met 192gr.Co2 vermenigvuldig je dit met € 2,78 en betaal je € 533,76. 
Andere (verkeers)belastingen zijn er niet?

Als resident dien je ook rekening te houden met de luxery tax. Als  niet resident heb je daar niets mee te maken.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)