Grieksegids nieuws     
Pi(l)ion enkele vraagjes
#1
Zojuist ons vliegtuig geboekt Charleroi-Thessaloniki en een leuke accommodatie gereserveerd ergens tussen Koropi en Afissos van 9 tot 21 september 2017. We waren nog nooit in Pil(l)ion, maar ik heb er reeds veel positieve ervaringen over gelezen. Wij houden van wandelen, dus ik denk dat we daar wel onze gading zullen vinden! Indien iemand nog tips heeft over de locatie, laat maar komen. Aangezienn de regio erg groen is, vraag ik me af of we een grote kans hebben op regen in die periode in september? En....wat is de meest gebruikte spelling: Pillion of Pilion of Pelion?
Quote
#2
Leuk Piepa. Wij hebben toevallig ook net geboekt in Kala Nera.
Ger: we hebben net je reisverslag over Pilion gelezen, dus de voorpret is al begonnen Wink
Quote
#3
(17 December 2016, 22:04)Piepa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aangezien de regio erg groen is, vraag ik me af of we een grote kans hebben op regen in die periode in september? 

Regen ? Mwah  Hypocrite, dit was september 2015.....

[Afbeelding: jai93m.jpg]
Quote
#4
Beste Rododafni, hopelijk hadden jullie laarsjes bij☔️
Quote
#5
Wij waren er in 2013, ook in september maar we hebben geen druppel regen gezien. Iedere dag prachtig weer. Maar het klimaat verandert wel.
Quote
#6
Of het klimaat verandert weet ik niet. Merk wel, dat de seizoenen 2-3 weken lijken op te schuiven naar later in het seizoen. Wij waren er in juni 2009 en ook geen druppel gezien. Wel eens wat bewolking.
Quote
#7
Wij waren er in 2010:eind april begin mei,ook geen druppel gezien!Wel aan de Oostkant een woeste zee,in die periode weinig toeristen een "stille"
tijd!Alles werd nog in gereedheid gebracht voor het echte seizoen.
Quote
#8
En in september? Zijn er dan nog toeristen (aan de Westkust?)? Of is er al veel opgesloten en dicht?
Quote
#9
Wij waren er ongeveer in dezelfde periode, alles was nog wel open maar het meeste sloot het weekend erna (rond 25 september) .
Quote
#10
Wilma Hollander is ern Nederlandse schrijfster en woont in Pilion. Zij heeft ook een reisgidsje gemaakt
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#11
Ik heb het boekje ook in mijn bezit, heel informatief.
Het boekje van Angeliki over Zagoria ziet er super mooi uit. Ligt ook in de kast.
Quote
#12
Pilion - de juiste Nederlandse schrijfwijze, Pelion is de Engelse schrijfwijze - is niet groen vanwege de regen, maar omdat het een soort waterreservoir is voor het smeltwater van de Olympus. Of het in september regent hangt van de weergoden af. In onze twaalf jaar hier hebben we regen in alle maanden meegemaakt, maar 'normaal' is wel een beetje dat het pas in oktober echt gaat regenen. De hoosbuien in september zijn meer uitzondering dan regelmaat. Net als sneeuw op het strand in januari Wink

Hoop dat dit een beetje antwoord geeft op je vragen?

Groetjes uit Kato Gatzea,
Wilma
Quote
#13
Dankjewel Wilma!
Prettige eindejaarsfeesten!
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)