Hoi Vito, sorry voor de late reactie. Ik kom niet zo vaak op het forum, en krijg geen melding als er reactie zijn op een bericht van mezelf. Vandaar! Heb ik nu aangepast :-(
Is het zonder auto te doen in Pilion? Wij doen het al twaalf jaar zonder, dus ja, het kan wel. Maar het ligt heel erg aan waar je zit. Wij wonen in Kato Gatzea, naast Kala Nera, en er is een min of meer regelmatige busverbinding naar Volos (een kleine twintig minuten) en naar het zuiden richting Argalasti, Milina en Trikeri. Boodschappen en inkopen doet manlief in Volos op de brommer, een oude Yamaha met zo'n ' Grieks kratje' achterop. Je wilt niet weten wat hij op dat brommerding allemaal vervoerd heeft, tot aan een tv en een ladder toe

In de zomer wil ik ook nog wel eens gezellig over het schiereiland toeren op mijn scooter, 's winters verplaats ik me per bus. Ik hoef niet zo vaak in Volos te zijn, ik werk vanuit huis, dus daarvoor hebben we ook geen auto nodig. In noodgevallen (denk aan dokter, ziekenhuis) bellen we een taxi of is een van onze vrienden zo lief ons te brengen. En soms huren we gewoon voor een paar dagen of een weekje een autootje, als we dat makkelijker vinden. Voor ons werkt het prima zo, maar kom je hier op vakantie, dan raad ik zeker aan om op zijn minst een aantal dagen een auto te huren. Je ziet dan veel meer, omdat de bussen niet overal komen, en de busregeling ook lastig is als je 'vreemd' bent. Bovendien ben je heel veel tijd kwijt met wachten, want ze komen zelden op tijd: meestal te laat, maar ook wel te vroeg...
De skipiste: hierbij een foto van de skipiste met sneeuw. Niet door mij gemaakt, ik ben er nog niet geweest, maar... de moonboots zijn inmiddels aangeschaft, dus de eerste stap is gezet