Sneeuw.
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Afgelopen nacht is de eerste sneeuw op Kreta gevallen. Bijgaande link geeft een beeld van de hoeveelheid bij Omalos.
Quote
#2
Wat een ón-Griekse plaatjes...
Quote
#3
On-Grieks?  Nee hoor. Er valt In Griekenland vaker en meer sneeuw dan in Nederland . Afgelopen dagen ook in Noord West Griekenland flink wat sneeuw en temperaturen tot - 10 graden. 

Mvg 
Martin
Quote
#4
Confused Zo beter (Vanuit onze woonkamer)[Afbeelding: iz9m3k.jpg]
Quote
#5
En wat denk je van een ritje in de sneeuw, wel knap, zouden zij vanaf het begin de weg schoongehouden hebben Huh
want in de landen waar het altijd sneeuwt staan speciaal palen langs de weg zodat je weet waar je rijden moet, Idea hier NIET Blush
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Tongue 
(02 December 2016, 02:18)coby schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat een ón-Griekse plaatjes...

Het is dan ook een Kretenzer plaatje , een wereld van verschil !!  Big Grin
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Helemaal gelijk Jef !
Quote
#8
(02 December 2016, 18:48)de machinist schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En wat denk je van een ritje in de sneeuw, wel knap, zouden zij vanaf het begin de weg schoongehouden hebben Huh
want in de landen waar het altijd sneeuwt staan speciaal palen langs de weg zodat je weet waar je rijden moet, Idea  hier NIET Blush
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Wat moeten ze op Kreta met speciale palen Dik, ze kunnen met en zonder palen niet rijden of het nu zomer of winter is, heb je al gelezen hoeveel doden er al gevallen zijn dit jaar, vooral aan de westkant.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Klopt Arthur, rampzalig. Al die stompzinnig grote ego's die zich te pletter rijden.
Quote
#10
Die sneeuw valt in de bergen, daar wonen weinig mensen, vooral in de winter. Die verkeersdoden komen doordat ze met veel tsikoudia op toch zonodig in hun fortigo stappen. Of ze allemaal stompzinnig grote ego's hebben weet ik niet. Ik weet wel dat die belachelijke kafenion cultuur waar elke avond weer heel veel gezopen wordt verantwoordelijk is voor veel ellende. Behalve die verkeersdoden overlijden veel mannen op relatief jonge leeftijd omdat hun lichaam kapot gaat aan de alcohol. Maar ja, dat is de gewoonte he, zo authentiek Kretenzisch ook...
Quote
#11
(03 December 2016, 10:54)suzan schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Die sneeuw valt in de bergen, daar wonen weinig mensen, vooral in de winter. Die verkeersdoden komen doordat ze met veel tsikoudia op toch zonodig in hun fortigo stappen. Of ze allemaal stompzinnig grote ego's hebben weet ik niet.  Ik weet wel dat die belachelijke kafenion cultuur waar elke avond weer heel veel gezopen wordt verantwoordelijk is voor veel ellende. Behalve die verkeersdoden overlijden veel mannen op relatief jonge leeftijd omdat hun lichaam kapot gaat aan de alcohol. Maar ja, dat is de gewoonte he, zo authentiek Kretenzisch ook...
de gemiddelde leeftijd van mannen die overleiden , op Kreta is 82 in  Nederland is die 76
Quote
#12
Dat geldt voor een oud onderzoek in Zutphen ja. De gemiddelde levensverwachting voor de Nederlandse man bedraagt volgens het CBS 79,9 jaar. 

Mvg
Martin
Quote
#13
Ioannina slechts enkele dagen geleden. [Afbeelding: a3jwr6.jpg]
Quote
#14
Waar is dit dan Martin ergens in de dorpen rond Ioannina of zo?
Quote
#15
Weet ik niet. Ik heb de foto niet zelf gemaakt. 


Mvg 
Martin
Quote
#16
Ok, onze dochters studeren in Ioannina en hebben namelijk nog geen vlok sneeuw gezien, vandaar mijn vraag.
Quote
#17
Das apart.  Het zou op 2 december geweest zijn. 

Mvg 
Martin
Quote
#18
Even gechecked. De foto is genomen door Greek Gateway op 4 december. In Ioannina-stad. 

Mvg 
Martin
Quote
#19
Ik ga van de week persoonlijk checken hoe het er in Ioannina en omstreken voorstaat,
zal ik zorgen voor een up date...
Quote
#20
Noudoe geen moeite hoor. Zo belangrijk is het niet. 


Mvg 
Martin
Quote
#21
Zat al helemaal in de planning om daar naar toe te gaan hoor!
Ik ben alleen niet zo 'n sneeuwfan, en werd niet echt happy van die foto.
Quote
#22
Heb veel sneeuwfoto's ontvangen van wijnproducenten uit vrnl Noord Griekenland. Maar ja dat was in de periode 30 november tm 4 december 
 Dat zal inmiddels al wel weer zijn gesmolten. 

Mvg
Martin
Quote
#23
Als je op de foto klikt bij "eigenschappen" lees je dat hij gemaakt is op 12-08-2016...... Undecided
Waarschijnlijk is dat 8-12-2016, vandaag dus?
Quote
#24
Knap speurwerk Karel. Martin heeft de foto geplaatst op 7 december!
Doe mij een lol en stuur ff een lijstje hoe de AEX vanmiddag sluit. Ha, ha, ha!
Quote
#25
Uiteindelijk leuk raadplaatje die foto van Martin....
Greek gateway had de foto al op 3 december op facebook staan met als bijschrift Ioannina ( stad!
Quote
#26
Niets is meer wat het lijkt blijkbaar. 

Mvg
Martin
Quote
#27
Blijkbaar zet Greek Gateway wel meer mensen op het verkeerde been. Op hun FBpagina stond ook een foto van Syntagma waarbij iemand als commentaar gezet heeft dat die foto minstens 2 jaar oud was gezien de artificiële kerstboom die erop te zien is al 2 jaar niet meer gebruikt werd.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#28
Goede morgen...... nou ja..... Confused
Deze foto is WEL echt, van heden morgen 07.00 uur en het was toen - 4 graden  Huh
[Afbeelding: 360.jpg]
En dat maar hemelsbreed 1 km van de kust  Huh
Gaat het dus echt een strenge winter worden.... Angry
Quote
#29
Oeps, vergeten het bewijs toe te voegen Blush
[Afbeelding: 20qf4vk.jpg]
Quote
#30
Hier ook nachtvorst en wat meer sneeuw op de bertoppen.
Quote
#31
Aan deze kant waar het natuurlijk altijd wat warmer is was het 8 graden vannacht en nu zo rond de 15 graden, de sneeuw op de Dikti is al aan het smelten.  
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#32
Inmiddels ben ik al een paar dagen in Ioannina, ook al wat noordelijker geweest,
maar nergens sneeuw ook vrijwel niks op de bergtoppen.
Mensen die kamers verhuren klagen omdat ze hoopten op veel gasten rond de feestdagen,
en ook de landbouwers zijn niet blij met dit weer.
Quote
#33
Witte kerst op Kreta? 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#34
Ja Metaxa,
Er wordt nog meer sneeuw voorspelt op het eiland  Angry   
Maar misschien ben ik voor mij beurt,..... dit is eigenlijk iets voor Arthur Blush ,  mooi plaatje hé,  kan alleen zijn boot niet terug vinden Huh
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Maar wij zullen zeker wel uitleg krijgen waar ....... het bootje WEL is Big Grin
Quote
#35
[Afbeelding: 6ftkc3.jpg]
. Samos 29/12/2016 nabij Pyhagorion (Chora)
Quote
#36
Prachtig hoor Dimitris. Je moet er alleen niet aan denken dat je auto in de slip gaat in die bocht Blush
Quote
#37
(28 December 2016, 23:19)de machinist schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja Metaxa,
Er wordt nog meer sneeuw voorspelt op het eiland  Angry   
Maar misschien ben ik voor mij beurt,..... dit is eigenlijk iets voor Arthur Blush ,  mooi plaatje hé,  kan alleen zijn boot niet terug vinden Huh
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Maar wij zullen zeker wel uitleg krijgen waar ....... het bootje WEL is Big Grin

Een dubbele regenboog zie je hier regelmatig, deze is gemaakt van uit Rousa Limni vlak bij Ag Nik.
[Afbeelding: 2wgu7uo.jpg]
Mijn kaik ligt aan de overkant@Dik, de middelste van de vijf, rood, wit en blauw maar niet in die volgorde.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#38
(29 December 2016, 17:11)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Prachtig hoor Dimitris. Je moet er alleen niet aan denken dat je auto in de slip gaat in die bocht Blush

@Ger de meeste Grieken hebben geen sneeuw nodig om uit de bocht te vliegen, midden in de zomer vliegen ze her en der van de weg af, meestal door te hoge snelheid of een flinke slok op.
Kijk maar eens naar de statistieken vooral op Kreta.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#39
Inderdaad Ger. Autorijden is tot kunst verheven nu op Samos. Een echt levendige handel in winterbanden kent het eiland niet?
Quote
#40
ondertussen op het Omalos plateau!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Openbare leven in Griekenland stilgelegd door hevige sneeuw iakovos 14 2.383 29 January 2022, 13:53
Laatste bericht: metaxa
  Sneeuw in Griekenland Arthur 15 2.973 17 February 2021, 11:51
Laatste bericht: Jef Dockx
  Sneeuw in April Patrick 5 1.708 06 April 2020, 19:43
Laatste bericht: odeprinsjes
  Koud, storm en veel sneeuw in Griekenland Ger 40 10.507 05 February 2020, 13:23
Laatste bericht: Jef Dockx
  sneeuw odeprinsjes 26 6.583 09 January 2019, 15:20
Laatste bericht: Lex Sengers
  Sneeuw in Griekenland Ger 7 3.060 27 February 2018, 00:51
Laatste bericht: messara
  Sneeuw op Samos Wick 6 5.165 20 January 2012, 09:48
Laatste bericht: ElsR

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)