Verbinding luchthaven-Piraeus
#1
Vanaf komende zomer zou men met de trein van de luchthaven tot Piraeus kunnen. Einde dit jaar zouden de electrificatiewerken aan Larissis station klaar zijn en na het afwerken van de infrastructuur zou men dus met de 'Prostiakos' rechtstreeks van de luchthaven tot Piraeus kunnen. Vanuit het centrum van Athene (Larissis station) zou men dan ook tot Kiato op de Peloponnesos kunnen zonder te moeten overstappen in SKA.

Bron: GTP.gr nieuwsbrief
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Da's goed nieuws, Patrick!   Smile

De trein luchthaven - Piraeus lijkt me heel handig.
Waarschijnlijk ga ik in mei naar Kythira, in de herfstvakantie weer naar Corfu.
De accommodatie op Corfu - weer (Maria) Abelaki, Paramonas - is al geboekt; was een paar tientjes goedkoper bij vroeg-boeking..

Anyway, het lijkt me leuk om eindelijk weer eens een paar dagen in Athene door te brengen.
Zowel naar Kythira als naar Corfu, zullen we waarschijnlijk via Athene vliegen.
Een hotelletje in Piraeus lijkt me best een goed idee.
Met die trein wordt het vervoer dan een stuk makkelijker.
En gaat er niet een metro van Piraeus naar centrum Athene?
Het is echt heel lang geleden dat ik in Athene was.....   Rolleyes
Quote
#3
Veel (tijds)winst tussen luchthaven en Piraeus gaat dat toch niet zijn lijkt me. Het is niet dat je nu tientallen minuten verliest met een overstap. De frequenties zouden alleen wat mogen ingekort worden van/naar Venizelos vind ik.
Via Rafina is trouwens een uitstekend alternatief als je schip daar toekomt. Op net geen 30' sta je op de luchthaven met de bus.
Quote
#4
(13 December 2016, 16:53)coby schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Da's goed nieuws, Patrick!   Smile

De trein luchthaven - Piraeus lijkt me heel handig.
Waarschijnlijk ga ik in mei naar Kythira, in de herfstvakantie weer naar Corfu.
De accommodatie op Corfu - weer (Maria) Abelaki, Paramonas - is al geboekt; was een paar tientjes goedkoper bij vroeg-boeking..

Anyway, het lijkt me leuk om eindelijk weer eens een paar dagen in Athene door te brengen.
Zowel naar Kythira als naar Corfu, zullen we waarschijnlijk via Athene vliegen.
Een hotelletje in Piraeus lijkt me best een goed idee.
Met die trein wordt het vervoer dan een stuk makkelijker.
En gaat er niet een metro van Piraeus naar centrum Athene?
Het is echt heel lang geleden dat ik in Athene was.....   Rolleyes

Er is inderdaad de metro van Piraeus naar het centrum.
Als hotel in Piraeus durf ik best dit aan te bevelen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  Gelegen nabij de Zia jachthaven. Ophalen en afzetten aan metrostation, bushalte (als je met de X96 bus van de luchthaven komt) of aan de ferry is in de kamerprijs inbegrepen.

El Greco schreef:Veel (tijds)winst tussen luchthaven en Piraeus gaat dat toch niet zijn lijkt me. Het is niet dat je nu tientallen minuten verliest met een overstap. De frequenties zouden alleen wat mogen ingekort worden van/naar Venizelos vind ik.

Via Rafina is trouwens een uitstekend alternatief als je schip daar toekomt. Op net geen 30' sta je op de luchthaven met de bus.

Met de trein vanaf de luchthaven is het nu toch nog redelijk ingewikkeld/moeilijk om in Piraeus te komen. Ofwel overstappen op de metro in Plakentas of naar Larissis station en daar de metro nemen (met nog eens overstappen in Monastiraki). Ofwel de metro tot Neratziotissa en daar overstappen. Beste vind ik nog altijd de X96 bus van de luchthaven naar Piraeus.
Rafina is inderdaad een goed alternatief als je van/naar Evia, Andros, Tinos, Mykonos komt/gaat.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Om vanaf het vliegveld naar Pireaus te komen is niet zo heel moeilijk. Je neemt vanaf het vliegveld de metro naar Monastiraki. Daar stap je over op de metro (deze wordt ook wel elektriko genoemd, de oude metro is dat) die als eindhalte Pireaus heeft.
Quote
#6
Grootste probleem op de metro vanaf de luchthaven is niet het overstappen of de tijdsduur maar zijn de gauwdieven.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
(13 December 2016, 17:38)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




El Greco schreef:Veel (tijds)winst tussen luchthaven en Piraeus gaat dat toch niet zijn lijkt me. Het is niet dat je nu tientallen minuten verliest met een overstap. De frequenties zouden alleen wat mogen ingekort worden van/naar Venizelos vind ik.

Via Rafina is trouwens een uitstekend alternatief als je schip daar toekomt. Op net geen 30' sta je op de luchthaven met de bus.

Met de trein vanaf de luchthaven is het nu toch nog redelijk ingewikkeld/moeilijk om in Piraeus te komen. Ofwel overstappen op de metro in Plakentas of naar Larissis station en daar de metro nemen (met nog eens overstappen in Monastiraki). Ofwel de metro tot Neratziotissa en daar overstappen. Beste vind ik nog altijd de X96 bus van de luchthaven naar Piraeus.
Rafina is inderdaad een goed alternatief als je van/naar Evia, Andros, Tinos, Mykonos komt/gaat.

Eénmaal overgestapt in september, kind kan de was doen.  Big Grin 

Doe er nog maar Naxos bij ook.  Wink
Quote
#8
(13 December 2016, 18:27)suzan schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Om vanaf het vliegveld naar Pireaus te komen is niet zo heel moeilijk. Je neemt vanaf het vliegveld de metro naar Monastiraki. Daar stap je over op de metro (deze wordt ook wel elektriko genoemd, de oude metro is dat) die als eindhalte Pireaus heeft.

Inderdaad! 

[Afbeelding: 27xl46w.jpg]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Metro luchthaven-Piraeus Patrick 4 1.685 10 October 2022, 22:19
Laatste bericht: cors
  Trein luchthaven -> Piraeus Patrick 9 3.274 23 February 2018, 23:56
Laatste bericht: IngridAmsterdam
  Op zoek naar een passende ferry-verbinding? Ger 1 1.576 07 May 2017, 17:39
Laatste bericht: kokino17
  Snelle verbinding ATH-Piraeus juni klaar JohannesGR 2 1.878 11 February 2017, 00:48
Laatste bericht: El Greco
  Boot verbinding Samos Town- Karlovasi siepke 0 1.713 11 June 2015, 09:14
Laatste bericht: siepke
  Nieuwe ferry verbinding odeprinsjes 13 8.178 18 February 2015, 13:09
Laatste bericht: Beems

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)