Fodelianakis olijfolie     
Landen op een Griekse luchthaven
#1
Landen in Rhodos gezien vanuit de cockpit van een Airbus A330-200.




Mykonos met een Boeing 737-800



Heraklion met een Boeing 737-800



Corfu met een Boeing 737-800

Patrick's signature
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
(13 December 2016, 18:15)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heraklion met een Boeing 737-800


Lijkt wel op thuis komen.   Big Grin
Quote
#3
Wat mij nog altijd verwonderd is dat ze vliegtuigen bouwen die bijna zonder piloot kunnen vliegen maar wel nog altijd de goede oude ruitenwisser erop.
Arthur's signature Almost all old truckers survive cancer, I am fighting again with it.
Quote
#4
En laten we de claxon niet vergeten...!

Een vliegtuig heeft wel een toeter maar piloten gebruiken deze ‘claxon’ niet om ander verkeer te waarschuwen, want de andere piloot zal dit in zijn cockpit toch nooit horen. De ‘claxon’ dient vooral om het grondpersoneel een signaal of waarschuwing te geven als de passagiersbrug al verwijdert is. Met dit signaal geeft de piloot aan dat hij zijn motoren wil gaan starten of dat er iets mis is met de communicatie met de verkeersleiding.
Bart0riste's signature Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#5
Aan die ruitenwisserloze ruit wordt hard gewerkt. Ze beginnen met auto's omdat er daar meer van gebouwd worden. Heeft ook geen prioriteit voor de korte momenten dat een vliegtuig ze echt nodig heeft.
Quote
#6
Quizvraagje:

Hoe komt men aan het nummer van de landingsbaan (Heraklion was RWY(runway) 27)?
Patrick's signature
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Oriëntatie van de baan dacht ik?
RWY 27 is dan 270° ?
Quote
#8
(15 December 2016, 13:06)soundsystem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Oriëntatie van de baan dacht ik?
RWY 27 is dan 270° ?

Inderdaad. Het nummer van de landingsbaan is het dichtste getal dat bij 1/10de van de kompasrichting van de baan ligt. In de omgekeerde richting is de landingsbaan in Heraklion dus RWY 9.
Patrick's signature
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies
Je mag geen discussies starten.
Je mag geen reacties plaatsen.
Je mag geen bijlagen posten.
HTML staat aan.
MyCode staat aan.
Smilies staan aan.
[img]-code staat aan.