Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Een vliegtuig heeft wel een toeter maar piloten gebruiken deze ‘claxon’ niet om ander verkeer te waarschuwen, want de andere piloot zal dit in zijn cockpit toch nooit horen. De ‘claxon’ dient vooral om het grondpersoneel een signaal of waarschuwing te geven als de passagiersbrug al verwijdert is. Met dit signaal geeft de piloot aan dat hij zijn motoren wil gaan starten of dat er iets mis is met de communicatie met de verkeersleiding.
Aan die ruitenwisserloze ruit wordt hard gewerkt. Ze beginnen met auto's omdat er daar meer van gebouwd worden. Heeft ook geen prioriteit voor de korte momenten dat een vliegtuig ze echt nodig heeft.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum. Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Oriëntatie van de baan dacht ik?
RWY 27 is dan 270° ?
Inderdaad. Het nummer van de landingsbaan is het dichtste getal dat bij 1/10de van de kompasrichting van de baan ligt. In de omgekeerde richting is de landingsbaan in Heraklion dus RWY 9.