Kippenbouten uit Kreta
#1
Vandaag staat er kip op het menu, beter gezegd, kippenbouten Tongue
Ik heb twee recepten met kippenbouten, één uit Karpathos, welke ik afgelopen jaar heb meegenomen en één uit Kreta. Ondanks dat ze overeenkomsten hebben, ben ik met  het recept uit Karpathos nog niet helemaal tevreden, maar deze uit Kreta wel!
Lekker met de bekende aardappelen met knoflook en citroen uit de oven. Extra groente hoeft er niet bij, er zit immers al aubergine en paprika in dit gerecht. Wil je wel extra groentjes doen, dan zou ik kiezen voor de pikante bloemkool of sperziebonen in tomatensaus. Beiden dan met de aardappelen. Bereid je het zonder extra groentjes, dan met het Kritharakirecept wat ik al eerder gepost heb.

Kali Orexi!



JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Klinkt weer erg lekker Johan, dank je wel. Binnenkort eens uitproberen!
Quote
#3
We hebben zo hier en daar kotópoulo op Kreta gegeten, en lekker.
Maar Johan heeft ons verrast met zijn rijk gekruide kippenbout van Kreta. Veel kruiden, maar vooral kaneel en honing geven een geweldige smaak (en násmaak) aan de kip. Heerlijk  en vooral niet droog zoals al snel het geval kan zijn. Toch de knoflook/citroen aardappelen erbij en natuurlijk (nep)marouli salata (sla Romaine, lente-ui en dille).
Niet zuinig zijn met uitstekende olijfolie.
Plomari ouzo en een wijntje zomaar op een woensdagavond: genieten.
Johan, bedankt.
Quote
#4
(01 February 2017, 23:21)Cor Nieuw Vennep schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We hebben zo hier en daar kotópoulo op Kreta gegeten, en lekker.
Maar Johan heeft ons verrast met zijn rijk gekruide kippenbout van Kreta. Veel kruiden, maar vooral kaneel en honing geven een geweldige smaak (en násmaak) aan de kip. Heerlijk  en vooral niet droog zoals al snel het geval kan zijn. Toch de knoflook/citroen aardappelen erbij en natuurlijk (nep)marouli salata (sla Romaine, lente-ui en dille).
Niet zuinig zijn met uitstekende olijfolie.
Plomari ouzo en een wijntje zomaar op een woensdagavond: genieten.
Johan, bedankt.

Dank voor je mooie compliment Cor! Blush
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#5
Je kunt al een aardig kookboek vullen met jouw prachtige recepten!  Perfektbedankt
Quote
#6
Even een snelle update Smile

Ik ben de afgelopen maand continu op beurzen aanwezig geweest, nu nog een weekend, tot volgende week woensdag en dan mag ik weer kijken hoe het er thuis uit ziet Wink  Koken, laat staan Grieks koken, is er al een maand niet van gekomen.
Vandaar dat het even stil is vanuit mijn kant. Over een week gaan we weer vrolijk verder in de keuken! Heb een heerlijk recept voor lamsbout liggen waar ik mee verder wil!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#7
We hebben het uitgeprobeerd. Prima en lekker recept.
Quote
#8
(28 February 2017, 13:43)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Even een snelle update

Ik ben de afgelopen maand continu op beurzen aanwezig geweest, nu nog een weekend, tot volgende week woensdag en dan mag ik weer kijken hoe het er thuis uit ziet Wink  Koken, laat staan Grieks koken, is er al een maand niet van gekomen.
Vandaar dat het even stil is vanuit mijn kant. Over een week gaan we weer vrolijk verder in de keuken! Heb een heerlijk recept voor lamsbout liggen waar ik mee verder wil!

Johan
 Lamsbout!!! banana  Ik kijk er nu al naar uit!!!
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kippenbouten met olijven uit de oven JohanV 1 2.266 05 December 2020, 06:12
Laatste bericht: Goedas

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)