Kans op gratis reis naar Kythira
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Leuk! Ik ga n's in m'n foto's grasduinen..  Smile
Corry's signatuur OnderwegnaarIthaka.nl 
Quote
#3
Kalo :) Ik doe mee, zou dolgraag naar Kythira willen.
Quote
#4
In de maand juni gaan we een week naar oostelijk Kreta en verblijven in Kissamos. We nemen een huurwagen met toestemming om naar een ander eiland te gaan. Daarna een week Kathyra. Hiervoor willen we met de huurwagen de ferry nemen naar Kathyra. Ik vind daar op het web praktisch niets over, alleen dat de ferry 3-4 maal per week vaart en de overtocht ca. 4 uur duurt. Mogelijk komt dat omdat de uurregeling nog niet gekend is. Om dienaangaande toch reeds enig idee te hebben, heeft iemand uit het verleden kennis van dagen en uren van die overtocht en de waarschijnlijke kostprijs?
Quote
#5
(19 March 2017, 12:20)9930zomergem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In de maand juni gaan we een week naar oostelijk Kreta en verblijven in Kissamos. We nemen een huurwagen met toestemming om naar een ander eiland te gaan. Daarna een week Kathyra. Hiervoor willen we met de huurwagen de ferry nemen naar Kathyra. Ik vind daar op het web praktisch niets over, alleen dat de ferry 3-4 maal per week vaart en de overtocht ca. 4 uur duurt. Mogelijk komt dat omdat de uurregeling nog niet gekend is. Om dienaangaande toch reeds enig idee te hebben, heeft iemand uit het verleden kennis van dagen en uren van die overtocht en de waarschijnlijke kostprijs?

De uurregeling van de ferry van Kissamos naar Kythira kan je hier zien:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Zorg wel dat je schriftelijke toestemming hebt van de verhuurder om de huurwagen mee te nemen naar Kythira. Reden hiervoor is dat de huurwagen normaliter niet verzekerd is bij het op/afrijden van de ferry en tijdens de overtocht. Tweede reden is eventuele pechverhelping en/of recuperatie door de verhuurder van de wagen bij pech/ongeval op een ander eiland.

Mag ik vragen waar je verblijft in Kissamos? Zelf ben ik daar begin oktober en verblijf voor een week in The Olive Tree Apartments in Kaliviani.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
(19 March 2017, 12:20)9930zomergem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In de maand juni gaan we een week naar oostelijk Kreta en verblijven in Kissamos. We nemen een huurwagen met toestemming om naar een ander eiland te gaan. Daarna een week Kathyra. Hiervoor willen we met de huurwagen de ferry nemen naar Kathyra. Ik vind daar op het web praktisch niets over, alleen dat de ferry 3-4 maal per week vaart en de overtocht ca. 4 uur duurt. Mogelijk komt dat omdat de uurregeling nog niet gekend is. Om dienaangaande toch reeds enig idee te hebben, heeft iemand uit het verleden kennis van dagen en uren van die overtocht en de waarschijnlijke kostprijs?

Wij hebben een slechte ervaring met deze ferrymaatschappij.
In 2015 wilden wij ook een combinatie maken van Kreta met Kythira en hadden op beide eilanden accommodaties via Booking.com geregeld.
Toen we echter in de haven van Kissamos aankwamen, kregen we tot onze grote schrik te horen dat de boot niet ging i.v.m. technische problemen!
Er was ook geen vervanging en zo hebben we onze boekingen moeten wijzigen en derhalve onze vakantie alleen op Kreta doorgebracht, wat natuurlijk ook geen straf was, maar desondanks baalden we als een stekker...  Angry
By the way: Het is ons toen niet gelukt om een huurauto te vinden, waarbij we toestemming kregen om naar een ander eiland te gaan...
Quote
#7
Prijzen en data

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Het is toch onbegrijpelijk dat ze die ferry in de maand Mei 3 weken voor
onderhoud stil leggen,kan dat dan niet in de winter zou je zo denken
Quote
#9
Ha, ha ja... oorzaak en gevolg, zijn niet voor iedereen onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Zal ook wel een "kostenplaatje" aan hangen. Blijft allemaal wel vermakelijk.
Quote
#10
(19 March 2017, 17:43)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is toch onbegrijpelijk dat ze die ferry in de maand Mei 3 weken voor
onderhoud stil leggen,kan dat dan niet in de winter zou je zo denken

Het is dikwijls drummen in de winter op de Griekse scheepswerven met de vele ferry's die hun jaarlijks onderhoud krijgen. Misschien was het voorzien voor April maar naar Mei opgeschoven wegens Pasen half april. En tijdens de winterperiode hebben ze ook een tijdje de route (Piraeus - Rhodos via Santorini, Kreta en Karpathos) van de Prevelis overgenomen dacht ik.

Het blijft hoe dan ook vreemd om alsnog in Mei, wanneer de passagiersaantallen toch weer gaan stijgen, de jaarlijkse onderhoudsbeurt te gaan doen.
Benieuwd of er eventueel nog vervanging komt of dat Kythira het 3 volle weken zonder ferryverbinding zal moeten stellen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)