Pikante bloemkool in paprikasaus, nieuwe variant
#1
Zo op de valreep toch nog even een recept. Het origineel hiervan had ik al eens geplaatst:

 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Maar de laatste twee keer dat ik dit het afgelopen jaar maakte stond het een beetje tegen, er was steeds een wat bittere, scherpe smaak die overheerste. Daarom heb ik een en ander aangepast en dat heeft geholpen. De smaak is nu veel zachter en toch pittig!
De groene paprika heb ik vervangen door een rode, ik gebruik nu twee rode puntpaprika's. Geen cayennepoeder meer, maar twee verse pepertjes. De hoeveelheid en de verwerking van de tomatenpuree is ook gewijzigd. De suiker is vervangen door honing, maar, misschien wel het belangrijkste: De bloemkool stoom ik vooraf tot net niet beetgaar en voeg ik toe aan de paprika/tomatensaus. Dan nog heel even zacht doorkoken en klaar! 

Voor diegenen die het origineel wat ik had geplaatst ooit uitgeprobeerd hebben en die eventueel ook de nieuwe variant willen proberen: Ik hoor graag de ervaringen!

JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Johan,
Waar eet je dit bij?
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#3
Gekookte aardappelen en een lekkere brizola, een biteki of een gewone hollandse braadworst er bij, zou ik zo zeggen.
Quote
#4
(29 December 2016, 19:03)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Johan,
Waar eet je dit bij?

Bij een aardappelgerecht inderdaad. Kan gekookt of gebakken zijn. Het vlees het liefst met een wat sterkere smaak, anders valt het weg tov de smaak van de bloemkool. Bv lamsvlees of gegrild vlees wat goed gekruid is. Wij vanavond met een hammetje uit de oven met een honing/mosterd marinade.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#5
ik haat bloemkool. maar goed ik heb mee leren leven ,thuis de nederlandse gedeelde van de familie zijn ze gek op. maar je kan wel ook een heerlijke salade maken, na het koken afkoelen en olijfolie geklopt met citroensap er overheen en is klaar.
Quote
#6
(30 December 2016, 14:40)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik haat bloemkool. maar goed ik heb mee leren leven ,thuis de nederlandse gedeelde van de familie  zijn ze gek op. maar je kan wel ook een heerlijke salade maken, na het koken afkoelen en olijfolie geklopt met citroensap er overheen en is klaar.

Klinkt goed Tzimis, ga ik van de zomer zeker eens proberen!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#7
Ik heb er vorige week wat fotootjes bij gemaakt  Smile


Alle droge ingrediënten in de pan:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Lekker stoven in de saus:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De gestoomde bloemkool erbij:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En het eindresultaat!
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gegratineerde bloemkool met tomatensaus en feta JohanV 6 2.207 11 May 2019, 22:01
Laatste bericht: Els DR
  Pikante bloemkool met paprikasaus JohanV 7 4.106 12 April 2016, 20:28
Laatste bericht: JohanV

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)