Vakantie naar Griekenland duurder!
#1
Beste mede Griekofielen,

Wij gaan al wel meer dan 25 jaar naar Griekenland op vakantie. Het land waar een beetje ons hart ligt. Een beetje erg veel eigenlijk! Zeker 20 jaar gaan wij al met Ross-holidays. Wij waren nu aan het kijken voor weer een vakantie bij Ross te boeken voor dit jaar maar wij zijn ons rot geschrokken. En ik bedoel daarmee de prijzen voor de vakantie. Wij hebben nog niet echt bij anderen gekeken( gaan dit wel doen nu ) maar hebben de volgende vragen.

Is Ross aan het veranderen en wil die alleen nog maar klanten in het hogere segment? Zal ze waarschijnlijk opbreken als de markt weer instort. Voor ons zat hij in het midden segment en wij zijn/waren bijzonder tevreden klanten en wilde dat ook blijven!
Weet er iemand of bij andere reisorganisaties de prijzen ook de pan uitreizen? Is het dus een tendens aan het worden op de prijzen op te schroeven?
Zijn de belastingen en andere zaken omhoog geschroeft die nu door worden berekend naar de toeristen?
Of wat anders .........?
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#2
in 2016 ben ik met het kleine griekse reisbureau: ''Prinos reizen'' naar Evia geweest.

ik vond het heel fijn om met hen te reizen en ga dit jaar weer met het mee, nu naar Mirtos op zuid-kreta.

zij hebben heel veel reizen in hun programma.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






robienne
Quote
#3
Ik heb bij Sunweb nog geen verhogingen gezien.
Maar is het niet altijd al zo dat bij Ross alleen de last-minutes betaalbaar zijn?
Quote
#4
Het hoeft allemaal niet zo duur te zijn...
Wij gaan in juni 2,5 week naar Kreta en zijn voor de vlucht en accommodaties met zijn tweetjes slechts € 867,-- kwijt.
Een kwestie van zelf regelen en niet via een touroperator...
Quote
#5
Ik heb Ross persoonlijk altijd al belachelijk duur gevonden t.o.v. andere touroperators.
Wij regelen ook alles zelf, voor ons is dat altijd goedkoper.
Quote
#6
Ik begrijp best dat er mensen zijn die geen zin of geen tijd hebben om alles zelf te regelen. Maar als ik de brochures van de touroperators bekijk stel ik vast dat ik, prijsgewijze, dan niet 2 x 4-5 weken per jaar zou kunnen gaan. Komt daar ook bij dat het blijkbaar zelfs niet mogelijk lijkt om een pakketreis van 4-5 weken te boeken. En bij de Belgische touroperators vind ik ook niet echt mijn gading qua verblijven. Het aanbod studio's/appartementen is niet alleen quasi nihil, maar ook de (weinige) bestemmingen zijn constant dezelfde met (heel) dikwijls dezelfde grootschalige hotels.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Ook wij hebben inmiddels alweer 2 vakanties geboekt meivakantie Lefkas en zomervakantie Aegina.
En dat allebei bij de SUNWEB en moet zeggen het waren normale prijzen want ook wij waren klanten van Ross maar vinden gewoon de prijzen zo ontzettend hoog bij Ross en sunweb is kwa service net zo goed of zelfs nog beter.
Het zal best als je wacht tot er aanbiedingen komen dat je dan weg kunt voor een vriendenprijsje maar dan voel je je als je de volle prijs hebt betaald toch beet genomen.
En moet zeggen dat wij erg tevreden zijn bij de Sunweb.
We kijken er alweer naar uit vooral nu het hier zo koud is
Quote
#8
Even over alles zelf regelen. Degenen welke zelf hun reis geregeld hadden kwamen afgelopen najaar tijdens de stakingen behoorlijk in de problemen. Daar waar Sunweb er keurig voor zorgde dat wij thuis comfortabel thuis kwamen zaten degenen welke zelf de vlucht en hotel geregeld hadden vast. De vliegmaatschappijen deden niets om ze te helpen, hoefden ze ook niet. Ze hebben enkele dagen extra voor hun verblijf moeten betalen en bizarre bedragen om daarna per vliegtuig via een omweg thuis te komen. Dit is het risico als je alles zelf regelt.
Quote
#9
Dat laatste is niet waar, JJohn. Luchtvaartmaatschappijen hebben de verplichting om met alternatieven te komen om je van A naar B te brengen, ook bij stakingen. Dus wat je nu zegt is onzin.
Wel moet je zelf je accommodatie verlengen en dat is logisch.
Quote
#10
(05 January 2017, 21:29)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat laatste is niet waar, JJohn. Luchtvaartmaatschappijen hebben de verplichting om met alternatieven te komen om je van A naar B te brengen, ook bij stakingen. Dus wat je nu zegt is onzin.
Wel moet je zelf je accommodatie verlengen en dat is logisch.

Helaas is het vaak zo dat de luchtvaartmaatschappij zich in zo'n geval beroept op overmacht. Dan mag je achteraan in de rij aansluiten, nadat de charters weer vol zitten en vertrokken zijn. Je kan zelf weer een ticket kopen en dan thuis de schadevergoeding gaan aanvragen. (schadevergoeding en kosten nieuwe ticket). Praktijkvoorbeeldje, gelukkig niet van mezelf.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#11
(05 January 2017, 21:29)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat laatste is niet waar, JJohn. Luchtvaartmaatschappijen hebben de verplichting om met alternatieven te komen om je van A naar B te brengen, ook bij stakingen. Dus wat je nu zegt is onzin.
Wel moet je zelf je accommodatie verlengen en dat is logisch.
Onzin? Dat moet je de mensen vertellen welke met Air Berlin gevlogen hadden en vast zaten op Karpathos! 
En moet een luchtvaartmaatschappij dan een boot inzetten zoals nu Sunweb deed? (Want gevlogen werd er niet.)
Quote
#12
(05 January 2017, 23:12)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(05 January 2017, 21:29)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat laatste is niet waar, JJohn. Luchtvaartmaatschappijen hebben de verplichting om met alternatieven te komen om je van A naar B te brengen, ook bij stakingen. Dus wat je nu zegt is onzin.
Wel moet je zelf je accommodatie verlengen en dat is logisch.
Onzin? Dat moet je de mensen vertellen welke met Air Berlin gevlogen hadden en vast zaten op Karpathos! 
En moet een luchtvaartmaatschappij dan een boot inzetten zoals nu Sunweb deed? (Want gevlogen werd er niet.)

Ik denk dat het met Air Berlin meer te maken had met een sociaal conflict en een financieel probleem. Want er waren niet alleen problemen met hen in Griekenland op dat ogenblik. En op die andere bestemmingen waren geen stakingen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Zelfde accommodatie in Nidri in september.
Vorig jaar geboekt 575
Nu 738 ja halooooo
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#14
Op de Cycladen was het vorig al goed te merken door dat het BTW voordeel al weg was
gevallen,uiteraard werd er ook misbruik van gemaakt,maar  gemiddeld was toch alles wel
vijftien a twintig procent duurder geworden, maar voor ons geen reden om niet meer naar
Griekenland te gaan
Quote
#15
De prijzen op Eliza was here zijn nog steeds aantrekkelijk. Pakketreizen met vlucht, verblijf en auto.
Quote
#16
Wij zijn 8 jaar op vakantie geweest met Ross. Prima organisatie en altijd goede service echter totdat de nieuwe brochures verschijnen Wat zijn zij een andere koers gaan varen waar ik mij niet meer bij thuis voelt. Ik heb het Ross kenbaar gemaakt over de verandering. Zij delen niet mijn mening erg jammer. Ik ben daarom blij dat andere bij Oriste wel mijn mening delen.
Quote
#17
(05 January 2017, 19:41)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het hoeft allemaal niet zo duur te zijn...
Wij gaan in juni 2,5 week naar Kreta en zijn voor de vlucht en accommodaties met zijn tweetjes slechts € 867,-- kwijt.
Een kwestie van zelf regelen en niet via een touroperator...

Daar kan ik niet tegen op,   1250 euro pp incl  vlucht  op Rho worden we gehaald en gebracht,  4 weken 107 m2 , living, keuken, 2 slk enz.

Henk
Quote
#18
Goedkoop, goedkoper goedkoopst. Een eerlijke prijs voor het geleverde houdt het langst.
Wij boeken altijd via een reisorganisatie, kan de aardige uitbater die mij na 2 borrels zijn vriend noemt het geld ook niet onder zijn matras stoppen.
Verder moet iedereen maar doen wat hem/haar goed dunkt.
Quote
#19
met 2 pers 3 weken 3sterretjeshotel in HP met vlucht en transfers en annulatieverzekering en gratis luchthavenvervoer voor 1545 euro. Denk niet dat je dit duur kan noemen.
Quote
#20
(07 January 2017, 19:35)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




met 2 pers 3 weken 3sterretjeshotel in HP met vlucht en transfers en annulatieverzekering en gratis luchthavenvervoer voor 1545 euro.  Denk niet dat je dit duur kan noemen.

Is dat in het laag-midden-of hoogseizoen
toeristisch of afgelegen
zelf alles geregeld of met reisorganisatie

welke vliegtuig maatschappij en  waar vandaan en waarnaar toe
Quote
#21
altijd dat geneuzel over prijzen die gevraagd worden door toeroperators.
jaren met Ross op vakantie geweest, prima organisatie mooie appartementen ,nooit problemen maar daar betaal je ook voor.
nu ik allen ga regel ik het zelf anders is het onbetaalbaar en dat gaat ook goed, direct contact met de verhuurder en makkelijk te regelen online.
het is maar net wat je wilt, makkelijk een ander het laten regelen of zelf doen.en niet zo zeuren over het geld wat alles kost.je hoeft niet, wees blij dat je kunt gaan!
Quote
#22
(08 January 2017, 09:20)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(07 January 2017, 19:35)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




met 2 pers 3 weken 3sterretjeshotel in HP met vlucht en transfers en annulatieverzekering en gratis luchthavenvervoer voor 1545 euro.  Denk niet dat je dit duur kan noemen.

Is dat in het laag-midden-of hoogseizoen
toeristisch of afgelegen
zelf alles geregeld of met reisorganisatie

welke vliegtuig maatschappij en  waar vandaan en waarnaar toe

Mei
12 km van Rethymnon
Neckermann  Thomas Cook vanuit Brussel naar Chania
Quote
#23
(06 January 2017, 14:12)Albert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij zijn 8 jaar op vakantie geweest met Ross. Prima organisatie en altijd goede service echter totdat de nieuwe brochures verschijnen Wat zijn zij een andere koers gaan varen waar ik mij niet meer bij thuis voelt. Ik heb het Ross kenbaar gemaakt over de verandering. Zij delen niet mijn mening erg jammer. Ik ben daarom blij dat andere bij Oriste wel mijn mening delen.

Bedoel je met een andere koers de prijsverhoging of zijn er ook andere veranderingen?
Quote
#24
Smile 
Weer een weekje Corfu in de herfstvakantie geboekt, het wordt een traditie : )

21/10 tot 28/10:

Het huisje bij Maria Abelaki, geboekt bij Jassu Reisen: E 210 voor 7 nachten

Voor 2 personen retourvlucht Eindhoven-Corfu met Ryan Air: E 400

[14/10 tot 21/10 is de vlucht nog goedkoper, momenteel vraagt Ryan Air 320..]

Op de heenreis komt daar vanwege de aankomsttijd in de avond de taxi bij, ca. E 40;
op de terugreisdag kunnen we met de bus.
Quote
#25
Het ligt er vaak aan, waar je heen gaat en wat je wil.
Wij gaan naar de Cycladen. Wij boeken zelf een vlucht via Transavia of KLM, hoe eerder geboekt hoe goedkoper.
Via Booking.com boeken wij de hotels (ook in Athene).

Als wij wel eens een pakketreis boeken (meestal 's winters naar de Canarische Eilanden of verder weg) dan zoek ik op Zoover.nl een leuk hotel uit en kijk dan via welke reisorganisatie de reis het gunstigst is (niet alleen qua prijs, maar ook bijv. de vluchttijden).
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Sterven in Athene wordt duurder Patrick 22 2.891 11 February 2021, 20:05
Laatste bericht: vlagreco
  Groen op vakantie naar Griekenland Ger 0 1.440 10 April 2017, 19:50
Laatste bericht: Ger
  Ikea Griekenland duurder jansas 8 3.821 13 February 2017, 20:59
Laatste bericht: jerichrome
  Griekenland fors duurder. Aleko 1 2.091 17 October 2015, 22:42
Laatste bericht: messara
  Naar Griekenland op vakantie? Natuurlijk! Ger 99 57.681 30 July 2015, 18:38
Laatste bericht: TreinopStad
  Griekse vis wordt duurder betaald...! Bart0riste 32 17.333 21 July 2015, 13:35
Laatste bericht: chris
Shocked wordt nu de benzine nog duurder cornelius 4 4.229 26 February 2012, 19:07
Laatste bericht: Jef Dockx
  Griekenland duurder geworden door de crisis? Ger 14 19.244 23 August 2011, 20:27
Laatste bericht: Marcel
  'Vakantie wordt duurder door naheffing' Yvon 15 14.950 13 April 2011, 22:42
Laatste bericht: Mieke

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)