auto huren
#1
Hallo allemaal,

We hebben een vakantie gepland dit jaar maar helaas gaat de autoverhuur niet soepel. We hebben een vlucht naar Santirini geboekt.  Willen daar 6 dagen blijven en dan met de boot naar Kreta. Waar kunnen we een auto huren die we mee kunnen nemen naar Kreta voor een schappelijke prijs.  . We willen de auto bij  Heraklion inleveren. 

Graag advies 

Alvast bedankt !
Quote
#2
Weinig verhuurders (en zeker op de eilanden) zullen toelaten om hun huurwagen mee te nemen naar een ander eiland. Bij de meeste staat dat trouwens in hun voorwaarden. komt daar nog bij dat de verzekering niet geldt bij het op- en afrijden van de ferry én gedurende de overtocht.
Het zal veel makkelijker én goedkoper zijn om in Santorini als in Kreta afzonderlijk een wagen te huren.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Wij hebben dat ook uitgezocht, gaan met de boot van Kreta naar Karpathos en wilden auto meenemen. De reden dat autoverhuurders dit niet doen is, mocht je pech of schade krijgen, zij dan geen hulp kunnen verlenen en eventueel veel kosten moeten maken om een auto weer terug te halen naar het oorspronkelijke eiland.
Quote
#4
Persoonlijk zou ik nooit een auto op Santorini huren, het eiland is te klein daarvoor en parkeer plekken moeilijk te vinden. Angry
Je bent veel soepeler met een motor/brommer of quad Idea , neem dat in je achterhoofd mee als je wat wilt huren Huh .
Veel succes ermee Big Grin
Quote
#5
Avis heeft kantoor aan de haven in Heraklion, die kun je zonder extra kosten inleveren op vliegveld in Heraklion. 

Cors
Quote
#6
alles kan. maar kost geld. en dan kan je zelf kiezen . het is wel verstandiger en goedkoper dat je op Kreta een andere auto huurt. je moet ook de auto met boot naar kreta nemen en dat is ook niet goedkoop.
ik heb een auto voor een paar dagen in athene en een andere voor een paar dagen in thessaloniki. athene thessaloniki is vliegen 20 euro. kosten tol bv is het dubbele plus brandstof.
een andere vraag, als je een auto huurt op vliegveld athene bv en je brengt hem daar ook terug, mag je tussen door niet naar de eilanden?
Quote
#7
(11 January 2017, 17:11)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




alles kan. maar kost geld. en dan kan je zelf kiezen . het is wel verstandiger en goedkoper dat je op Kreta een andere auto huurt. je moet ook de auto met boot naar kreta nemen en dat is ook niet goedkoop.
ik heb een auto voor een paar dagen in athene en een andere voor een paar dagen in thessaloniki. athene thessaloniki is vliegen 20 euro. kosten tol bv is het dubbele plus brandstof.
een andere vraag, als je een auto huurt op vliegveld athene bv en je brengt hem daar ook terug, mag je tussen door niet naar de eilanden?

Tzimis,

De meeste verhuurders laten inderdaad niet toe (of geven daar geen toestemming voor) dat je hun voertuig meeneemt naar de eilanden. Zoals hoger aangegeven heeft dit vooral te maken met de verzekering en recuperatie bij pech of een ongeval.
Een autoverhuurder op de luchthaven die dat wel toelaat is ACR (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




) en die geven dat dan ook expliciet aan op hun website. Bij de meeste autoverhuurders staat het trouwens in hun algemene voorwaarden dat het niet toegestaan wordt om hun voertuig mee te nemen naar de eilanden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Een ander punt: als je een auto zoekt en je wilt een all-risk verzekering is het vaak stukken goedkoper
de auto via een niet-Griekse aanbieder te nemen. Voor mijn zoon had ik een (Griekse) aanbieder per
internet als goedkoopste gevonden. Toen ik echter de betere verzekering als toetje af wilde sluiten was de
prijs 120 Euro hoger, de 10 € die de Duitse aanbieder voor auto met basis-verzekering duurder was werd door de
goedkopere verzekering (maar ca. 65 €) duidelijk "opgevangen".
Johannes
P.S. Mijn zoon had al een keer bij een huurauto duidelijk zichtbare sporen aan de deur gezien die duidelijk
het spoor van een autodief aangaven en had echte problemen met de autoverhuurder, gelukkig had hij bij de
Griekse politie aangifte gedaan en had een proces-verbaal, daardoor liep alles met een financiele sisser af.
Quote
#9
Alleen Kefalonia - Ithaca is een uitzondering op de algemene regel dat je een huurauto niet mee mag nemen naar andere eilanden omdat dat dezelfde gemeente betreft.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Auto huren en extra kosten. Martino 25 1.907 10 March 2024, 16:38
Laatste bericht: JohanV
  auto huren op Kreta Els DR 5 875 24 June 2021, 06:40
Laatste bericht: chris
  Auto huren Athene Anoek 0 836 02 August 2019, 13:51
Laatste bericht: Anoek
  Auto huren Athene (14 dagen) Anoek 2 1.551 02 February 2019, 15:35
Laatste bericht: Anoek

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)