aanhangwagentje voor personen auto.
#1
goedemiddag is er iemand die mij kan vertellen of een aanhangwagen een eigen kenteken krijgt in Griekenland .
En of een aanhangwagen altijd geremd moet zijn .
In Nederland  moet een aanhangwagen geremd zijn bij een gezamenlijk gewicht van boven de zevenhonderdvijftig kilo 
Als iemand iets weet of waar ik dat kan vinden hoor ik het graag . Huh
Quote
#2
Beste Lex,

Voor zover ik weet is Nederland het enige land waar men tot 750kg geen eigen kenteken nodig heeft. In Griekenland heeft de aanhanger officieel een eigen kenteken, dat niet iedereen zich daaraan houd is eigenlijk typisch Grieks. Tot 750 Kg niet geremd daarboven geremd.

Als je een aanhanger zoekt zou je kunnen proberen bij de Boedelbak in Hoofddorp die hebben soms tweede hands die uit de roulatie gaan. Zelf heb ik daar een zeer goede ervaring mee en deze bak heeft me al heel wat plezier gebracht.

Succes.

Dick
Quote
#3
Dick dankjewel dus als ik het goed begrijp op gezamenlijk gewicht van 750 kg Grieks kenteken aanvragen en ongeremd en boven de 750 kg ook een Grieks kenteken aanvragen weet jij misschien of daar kosten aanzitten en hoeveel.
Alvast bedankt .

Gr lex
Quote
#4
Mijn recente ervaring is dat een aanhangwagen of caravan met welk gewicht dan ook (nog) GEEN eigen kenteken krijgt. Je dient, als je het correct wilt doen, de aanhangwagen te registreren op chassisnr en met het kenteken van de trekauto. Je voert dus hetzelfde kenteken op de aanhangwagen / caravan als op de trekauto. Het is zelfs zo dat je de aanhangwagen dus niet achter een andere trekauto mag hangen dan die waarachter hij is geregistreerd. Er wordt ook wegenbelasting geheven over de aanhangwagen / caravan, hoe vreemd dat dit ook is. De registratie zelf kost niets. Succes.
Quote
#5
Let op: dit betreft dus achter een auto met grieks kenteken ..... !
Quote
#6
(28 January 2017, 18:41)Lex Sengers schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dick dankjewel dus als ik het goed begrijp op gezamenlijk gewicht van 750 kg Grieks kenteken aanvragen en ongeremd en boven de 750 kg ook een Grieks kenteken aanvragen weet jij misschien of daar kosten aanzitten en hoeveel.
Alvast bedankt .

Gr lex

Lex  er zijn kosten aan verbonden maar hoeveel dat kan ik je niet vertellen.



Gr. Dick
Quote
#7
Allemaal vriendelijk bedankt ben weer een stukje verder Big Grin
Quote
#8
Wil jij een aanhanger van NL meenemen of wil je er hier eentje kopen?
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Goedemorgen Arthur ik heb in Nederland een aanhanger gekocht die komt in juli met ons mee naar Kreta
Quote
#10
Goedemorgen Arthur waarom ide je dat weten.
Quote
#11
(31 January 2017, 10:42)Lex Sengers schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Goedemorgen Arthur waarom ide je dat weten.

Ik dacht dat je op Kreta een aanhangwagen wou kopen, die worden regelmatig aangeboden op verschillende sites, vaak veel te duur en slecht onderhouden.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
Oké dankjewel . Dus goed dat ik hem hier heb gekocht bedankt
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)