Griekse boekenlijst uitgebreid + 2 boeken gezocht
#1
De Griekse boekenlijst op de site
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




is flink uitgebreid, er staan nu ruim 600 titels in. Met veel dank aan diverse inzenders van titels. En, er waren ook enkele mensen die me mailden dat ze een bepaald boek zoeken, soms compleet met auteur en titel, soms alleen een beschrijving van het verhaal. Van de volgende twee boeken heb ik de titel en auteur niet kunnen achterhalen. Misschien weet iemand anders het?

Boek 1 is een pocket, gelezen rond het jaar 2000. Waarschijnlijk geschreven door een vrouwelijke Engelstalige auteur, eerder Brits dan Amerikaans. Het is een hedendaagse roman: een liefdesgeschiedenis tussen een (Engelse?) toeriste die op de boot naar een eiland verliefd wordt op een Griek uit de makelaarswereld. Ze komt ook zijn grote vijand tegen: burgemeester van dit eiland. Deze laatste probeert een achterbaks project te verhinderen, waardoor er op het eiland veel natuur teloor zou gaan - maar dat kom je pas later te weten. Wie is de boosdoener? Heel spannend verhaal.
De kaft: een vage herinnering naar veel (donker)blauw, maar kan een vergissing zijn.

Boek 2 is ook een pocket, gekocht rond 1986. Onbekend of de auteur Grieks was en het boek in het Engels is vertaald, of een Engelstalige auteur die goed op de hoogte was van de geschiedenis van het kolonelsbewind. Het verhaal (thriller? Roman?) speelt zich dus af onder dit bewind: hoofdpersoon wordt gearresteerd. Spannend en zeer geloofwaardig. De kaft: weer een vage herinnering aan een witte achtergrond en een blauwe tekening van een stoel in een cel.

Iemand enig idee? Volgens de inzender staan de bedoelde boeken nog niet in de Griekse boekenlijst, daar heeft ze al in gezocht.
Quote
#2
Tjee dat is een hele lijst.

Ken je deze?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Ja, staan ook aardig wat titels op. Leuk dat ze verdeling hebben in regio's.
Quote
#4
Ik hoop dat het je gaat lukken Corry maar ik vrees dat het moeilijk gaat worden met alleen deze informatie. Ik zal eens vragen aan een Ierse kennis die veel Engelstalige boeken leest. Misschien dat het haar iets zegt.

Succes.

(28 August 2010, 23:26)Corry schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Iemand enig idee? Volgens de inzender staan de bedoelde boeken nog niet in de Griekse boekenlijst, daar heeft ze al in gezocht.

Quote
#5
3.000 pagina's zoekplezier
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&keyisbn=greece&page=4&sid=61789971 ;)
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Tags boekenlijst - aanvullingen? Corry 0 2.055 08 January 2011, 16:35
Laatste bericht: Corry
  Titels 'Griekse' boeken gezocht Corry 3 4.144 17 November 2010, 09:21
Laatste bericht: oriste
  Griekse boekenlijst op nieuwe website Corry 8 8.071 14 April 2010, 13:43
Laatste bericht: Ger
Information Complete Griekse boekenlijst KarenAnna 1 3.551 31 December 2009, 16:25
Laatste bericht: Eleni

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)