Grootste kaasfabriek ter wereld (feta)?
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Dacht dat Feta alleen maar in GR mag worden geproduceerd, d.w.z. de naam is beschermd? Wikipedia:
QUOTE . . . . Alleen kaas die op traditionele wijze geproduceerd wordt in bepaalde delen van Griekenland (zie paragraaf Feta-besluit) en die gemaakt wordt van schapenmelk of een mengsel van schapenmelk en maximaal 30% geitenmelk uit hetzelfde gebied mag de naam "feta" dragen. Het proces om feta een Beschermde Oorsprongsbenaming toe te kennen wekte verzet  . . . . . UNQUOTE
Vreemde zaak, Turkse kaasmaker in Nederland. Google translate geeft beyaz peynir als vertaling NL-Türk feta. 
Johannes
Quote
#3
Weet ook niet beter dan dat het een beschermd merk is. Wij kopen het hier in blikken bij de Turkse winkel of in de super onder de naam Peynir.
Dat wordt in Duitsland gemaakt.
Smaakt prima en vraag mij af of in Griekenland wat er over je salade gaat wel allemaal Feta is.
Quote
#4
Er wordt heel vaak het allergoedkoopste ingedaan en vaak is het helemaal geen feta, net als het vlees wat allemaal uit NL komt, een voorbeeld, gehakt van Griekse koeien en varkens is €3 per kilo duurder als Nederlandse, rundvlees en varkensvlees is vaak €3/4 per kilo duurder als de Nederlandse, als je het in de pan doet zie waarom, de Griekse blijft mooi de Nederlandse krimpt tot de helft door dat vocht wat er in gespoten is, ongeveer net als met importvis.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
(28 January 2017, 20:18)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dacht dat Feta alleen maar in GR mag worden geproduceerd, d.w.z. de naam is beschermd? Wikipedia:
QUOTE . . . . Alleen kaas die op traditionele wijze geproduceerd wordt in bepaalde delen van Griekenland (zie paragraaf Feta-besluit) en die gemaakt wordt van schapenmelk of een mengsel van schapenmelk en maximaal 30% geitenmelk uit hetzelfde gebied mag de naam "feta" dragen. Het proces om feta een Beschermde Oorsprongsbenaming toe te kennen wekte verzet  . . . . . UNQUOTE
Vreemde zaak, Turkse kaasmaker in Nederland. Google translate geeft beyaz peynir als vertaling NL-Türk feta. 
Johannes

Klopt, alles wat hier niet aan voldoet is doodgewone "witte kaas".
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#6
Iedereen weet dat de consument graag bedrogen wordt, toch?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Geef mij maar myzithra in de sla.
Quote
#8
(29 January 2017, 10:49)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Iedereen weet dat de consument graag bedrogen wordt, toch?

nee, dat weet ik niet en dat wil ik ook niet. waarom zou ik?
Quote
#9
nou we willen misschien niet belazerd worden maar als het goedkoop is nemen een hoop mensen met de mindere kwaliteit genoegen, want ons bin zuinig toch?
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Dodoni feta (de enige echte) bij AH Bouboulina 19 8.185 16 November 2015, 10:57
Laatste bericht: martin
  Kassa test: feta uit supermarkt Ger 8 5.509 30 April 2013, 00:21
Laatste bericht: WillemP
  Grootste geitenkaas ter wereld Ger 0 1.690 04 January 2011, 10:51
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)