Grieksegids nieuws     
vakantie
#1
we zijn van plan deze zomer met de caravan naar griekenland te gaan ,is dat te doen en zijn er campings onderweg
Quote
#2
Dat is super te doen! In heel Griekenland zijn meer dan voldoende campings zowel op het vasteland als op diverse eilanden (zoals Lefkas: eiland met door middel van een beweegbaar pont continue verbonden met het vasteland). Hoeveel tijd heb je? En wil je met de ferry vanuit Italie komen of over land? Er is veel info te vinden op Oriste! Veel plezier met de voorbereiding.
Quote
#3
we zijn van plan om over het vaste land te gaan naar een camping achter Volos en mag totaal 4 weken duren met reizen,is dat te doen met 3 overnachtingen
Quote
#4
Leuk! Lees deze Oriste topic even: Met de auto naar Griekenland – prima te doen!

Hier kun je veel info vinden. De duur is namelijk heel.persoonlijk
Quote
#5
Mag ik je adviseren om ook informatie te halen op caravanforum.nl.
Quote
#6
Is heel goed te doen wij rijden al sinds 2004, (zie ook eerder berichten hierover) ik weet niet hoeveel kilometer je wilt rijden per dag, maar 3 dagen lijkt me wat kort met een caravan.
Wij rijden via Duitsland-Oostenrijk-Hongarije-Servië-Macedonië, helaas zijn er nog niet zoveel campings in Servie. kijk even op onze website,
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Zelf gaan we dit jaar eind april/mei weer op weg.
Lejo's signatuur Oog om oog maakt enkel de hele wereld blind.
An Eye for an Eye Will Make the Whole World Blind
Mahatma Gandhi
Quote
#7
Rainbow 
Wij zijn afgelopen december, voor een noodgeval, vanaf Ancona via Milaan, door Zwitserland en Duitland naar NL gereden met alleen de auto en dat is prima te doen, dus ook met een caravan.
De zwitserse sticker is niet duur, wordt bij de grens  benzinestations verkocht .Je moet wel vd weg af  in Zwitserl. voor een slaapplek want er is ook, behalve in de tunnels, geen verlichting in de avonden daar.

Goede reis !
Quote
#8
bedankt voor de tips
Quote
#9
@Lejo
Hallo
nav van jullie reactie hierboven jullie site voor het eerst bezocht. Ik was deze nog niet eerder tegengekomen en ook jullie button onderaan niet aangeklikt. (idee voor moderator: misschien handiger als er naar de url verwezen wordt ipv " bezoek gebruikers website" Geeft gelijk en indicatie waar de website over gaat)
Jullie site ziet er fris en uitnodigend uit, dat is ook één van de redenen dat ik ook destijds voor Weebly gekozen heb. 
Ik ben maar eens gestart met het lezen van Griekenland 2010 omdat wij in dat jaar voor het eerst Griekenland met de caravan hebben aangedaan. 
Wij zijn toen 1 dag nadat jullie waren vertrokken op camping Blue Dolphin aangekomen en hebben toen midden tussen de kipjes en de ACSI rally gestaan. Er was ook niet veel plek meer. 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Op eoa manier durf ik het nog niet aan om over land naar GR te reizen, maar voor jullie is het geen probleem lees ik. Wij houden het voorlopig  komende zomer maar weer op de ferry vanaf Ancona en willen ongeveer 4 weken toeren over het vaste land. 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Over toevallige ontmoetingen gesproken: Er kwamen op camping Gythion Bay camperaars tegenover ons staan die 2 jaar er voor naast ons kwamen staan op camping Danica in Slovenië. Heel af en toe mailen we elkaar nog wel eens.
Wij zijn van plan onze fietsen thuis te laten omdat die bij ons op het dak van de auto staan, dat voor een aardige meerprijs op de ferry zorgt. Ik zie dat jullie ook fietsen bij je hebt, is het een gemis in GR of zeg je laat maar lekker thuis er valt te weinig te fietsen daar.
gr Paul
Quote
#10
Mooie trip, sorry had het gisteren niet gezien,ja fietsen meenemen, is iets persoonlijk, wij nemen ze altijd mee. Vooral omdat we sinds 2016 e-bikes hebben en ze bij ons op de Staan. Als je op camping Poseidon Beach bent, is er zoveel te zien en te ontdekken circa (10 Km ) vanaf de camping Dion, de watervallen van Edessa circa (140 Km) en Pella (150 km)de stad van Alexander de Grote en nog veel meer. Ook is het aanraden om Paleo Panteleimonas te bezoeken. Wij verblijven wij op camping Hellas international, deze camping is wat vlakker dan Sikia. Als je meer info wilt hoor ik het graag van jullie mvg Leo en Joanna (lejo)
Lejo's signatuur Oog om oog maakt enkel de hele wereld blind.
An Eye for an Eye Will Make the Whole World Blind
Mahatma Gandhi
Quote
#11
Heb gister zowat de hele dag jullie trips gelezen en ook die van Leen en Suus over Griekenland herlezen.
Wij hebben ook e-bikes met voor mijn vrouw een
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 er op anders kan ze niet fietsen. Ze had tot 3 jaar geleden meer dan 30 jaar niet meer kunnen fietsen.
De fietsen konden niet op de dissel omdat de caravan veel te zwaar werd. Ik heb er alles aangedaan om gewicht te besparen/verdelen maar niets hielp. Uiteindelijk mooie uitschuifbare dakdragers gekocht. Ondanks dat ik de sturen van de fietsen naar beneden draai kom ik bijna 20cm hoger uit dan mijn caravan, dus dat is met tunneltjes wel iets om rekening mee te houden. Het scheelt ook nog eens bijna €100 op de ferry, vandaar mijn overweging ze thuis te laten en de vraag of het de moeite wel waard is ze mee te nemen. Misschien probeer ik er wel 1 in de auto en 1 in de caravan te krijgen voor de overtocht, we hebben toch een binnenhut ipv camping on board. Ik heb nog niet geprobeerd of ik de bocht in de caravan kan nemen om de fiets erin te krijgen.
Bovendien scheelt het een slok op een borrel als ik ze niet meeneem ivm brandstofkosten. Ondanks dat de caravan er al achter hangt schelen die 2 fietsen op het dak ook nog eens aanzienlijk.  
Ik heb van mijn ouders nog een grote vouwfiets uit 1984, ziet er nog als nieuw uit. Misschien neem ik die wel mee. Mijn moeder (91) heeft er nog tot eerverleden jaar boodschapjes mee gedaan, maar pakt nu toch maar de auto hiervoor. 

Camping Hellas stond denk ik vorige zomer niet als CC camping vernoemd vandaar Sikia, maar bedankt voor de tip. Wij zijn niet gebonden aan één of andere camping.
Ik had deze route vorig jaar al gepland maar door een ziekenhuis opname hebben we de ferry en reis moeten annuleren.
Quote
#12
Sikia en Hellas liggen tegen elkaar op, je kunt dus gemakkelijk kijken en een keuze maken:


[Afbeelding: 140ey5e.jpg]

[Afbeelding: 2rlzv2v.jpg]

[Afbeelding: 2enubkp.jpg]
Quote
#13
inderdaad Ger liggen vlak naast elkaar, beide zijn goede campings met uitstekende Gastvrouwen en Gastheren.
Lejo's signatuur Oog om oog maakt enkel de hele wereld blind.
An Eye for an Eye Will Make the Whole World Blind
Mahatma Gandhi
Quote
#14
Aan PMT: wat duurte betreft met meename fietsen op de veerboot; in het algemeen is men zo vroeg aan de kade en moet uren wachten op de boot. Men kann toch tijdens de wachttijd de fietsen van de caravan/auto afhalen; dan eerst de auto aan boord brengen en daarna de fietsen. Vanaf de veerboot omgekeerd dus.
Jaren geleden had ik nog de (gore) moed te gokken: werd in eerste instantie met de fietsen op het dak niet aan boord gelaten; bleef ik demonstratief tamelijk dichtbij aan de landingsklep staan en een half uurtje voor het vertrek werd ik (met de ballast op het dak) toch erop gelaten zonder bijbetaling. Nu zou ik dat niet meer durven/wagen ;8 .
Johannes
Quote
#15
In 2010 wilde vrouw mijn lopend de ferry op, maar werd tegen gehouden.
De oplossing eerst de auto daarna de fietsen lijkt me ook een mijl op zeven, omdat je toch een flink stuk lopend de boot af zou moeten en weer terug. Ze zien je al aan komen, lijkt me niet makkelijk. Als ik ze al mee neem ga ik eerst van te voren proberen of ik de bocht na de deur de caravan kan inkomen met 1 fiets. De andere kan dan wel achter in de auto.
Quote
#16
@Ger
Ik had ook op maps gezien dat ze naast elkaar lagen. Op zoover zijn ook foto's te zien dat de plaatsen op Sikia hoger boven het strand (rotsen) liggen itt die op Hellas. Daar loop je zo het strand op lijkt het.
Sikia krijgt heeft wel een betere beoordeling dan Hellas op veel meer beoordelingen; een 9.7 op 111 reviews tegen een 8,9 op 9 reviews.
Quote
#17
Toch kan je van beide campings gewoon op het strand komen hoor. Wij liepen van Kala Nera via Sikia naar het strand(je) en dan langs Hellas naar Kato Gatzea. Dat liep gewoon door. In mijn belevingen was het strand(je) van Hellas wél iets breder dan die van Sikia.....
Misschien Wilma (Hollander) even vragen, zij woont op een steenworp afstand Wink
Quote
#18
Inderdaad kan je van beide campings op het strand komen alleen bij Sikia zijn de plaatsen dicht bij het strand bezet, dit omdat het stukje aan het strand niet zo groot is. Wij hadden de pech (of geluk) om helemaal achteraan te staan op Sikia prachtig uitzicht maar ver van het strand en het sanitair. Ik denk JohannesGR bedoeld als je op de parkeerplaats bent de fietsen in de caravan zetten, zodat je met caravan en de auto (zonder de fietsen op het dak) zo de ferry op rijdt.
Lejo's signatuur Oog om oog maakt enkel de hele wereld blind.
An Eye for an Eye Will Make the Whole World Blind
Mahatma Gandhi
Quote
#19
hallo weet iemand nog een camping achterZagreb richting het zuiden in de buurt van de E70
Quote
#20
(28 February 2017, 13:36)kucuk14 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hallo weet iemand nog een camping achterZagreb richting het zuiden in de buurt van de E70
Dankzij de ACSI-gids
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Camp Zagreb ****
Jezerska 6
10437  Rakitje/Zagreb (Grad Zagreb)
Kroatië
Tel: +385 (0)1-3324506
N 45° 48' 9,3"   E 15° 49' 34,8" 
E-mail: info@campzagreb.com
Routebeschrijving:
Vanaf de halve ringweg rond Zagreb (A2) afsl. naar Ljubljana (A3) ri Bregana. Eerste afslag rechts naar Rakitje. Na enkele kilometers rechts afslaan bij campingborden.

Camping Autocamp Plitvice
Lucko bb
10250  Zagreb (Grad Zagreb)
Kroatië
N 45° 46' 26,1"   E 15° 52' 40" 
Tel: +385 (0)1-6530444
E-mail:motel@motel-plitvice.hr
Routebeschrijving: Komende van het N op de snelweg A11/E59, voorbij de afslag naar Ljubljana bij het motel Plitvice via de parking naar de camping rechts.

Camping Terme Catez ***** (In de buurt van de A70 en Zagreb)
Topliska cesta 35
8251  Catez ob Savi
Slovenië
N 45° 53' 28"   E 15° 37' 32,7" 
Tel:+386 (0)7-4936700
E-mail:info@terme-catez.si
Internet:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Routebeschrijving: A2 Ljubljana-Zagreb, afslag Brezice/Terme Catez. Hierna de bewegwijzering naar Terme Catez volgen.

SUC6
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#21
ik zoek een camping 200 km achter Zagreb in de richting van Griekenland indien mogeliijk?
Quote
#22
Zover ik weet is de eerste camping Dunav Zemun (Beograd) circa 390 Km vanaf Zagreb, daarom gaan wij via Hongarije.
Lejo's signatuur Oog om oog maakt enkel de hele wereld blind.
An Eye for an Eye Will Make the Whole World Blind
Mahatma Gandhi
Quote
#23
(01 March 2017, 20:18)kucuk14 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik zoek een camping 200 km achter Zagreb in de richting van Griekenland indien mogeliijk?

Enig onderzoek door jezelf kan géén kwaad.  Idea
Zelf initiatief is te waarderen
Ja, kost wat tijd.
Je krijgt daarvoor gelukzaligheid voor terug.  Big Grin

Om je te helpen -heb ik in mijn vorige bijdrage- een link toegevoegd.
Gebruik deze.
Verder is
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




een onafzienbare hoeveelheid aan informatie te vinden.
Gebruik deze.

Verder is veel algemene en specifieke informatie te vinden op dit forum.
Honderden mensen doen hun uiterste best en hebben hun best gedaan om zo goed mogelijk antwoorden en informatie te geven.
Gebruik de handige zoekfunctie van dit forum.
Gebruik deze.

Veel succes toegewenst.
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#24
Dank je wel voor jullie tips.
Quote
#25
Veel info te vinden op  ;Griekenland camperland ;
Quote
#26
Nog een website om over land naar Griekenland te rijden:  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





en dit is de website die Metaxa aanhaalde:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)