Het duurste watertje ooit
#1
Half augustus op een vroege maandagochtend. Na een avond inpakken en een lange rit vanuit het zuidelijkste puntje Nederland komen we op Schiphol aan voor een lekkere relaxde vakantie in Pilion. Na het inchecken en wat wachten is het zover; om stipt 06.45 uur gaan we de lucht in richting Volos. Nu heb ik nauwelijks last van verslavingen (drink en rook niet) maar zonder een lekker bakkie koffie komt m'n hele systeem (en m'n goede humeur) nauwelijks op dreef. Eindelijk , een half uurtje na de start is het zover, de vriendelijke Transavia-bemann(vrouw)ing komt langs met de vraag of we wellicht iets willen drinken of eten. Nou ja, dat eten hoefde van mij niet zo maar dat drinken was een schot in de roos. Tuurlijk, doe mij maar een lekker bakkie met alleen wat melk. Geen enkel probleem, de vriendelijke stewardess (heet dat eigenlijk nog steeds zo?) haalt een kartonnen bekertje te voorschijn, gooit daar een piepklein zakje oploskoffie in en vult de beker met heet water. Als extra service roerde zij het door haar vers gebrouwen handeltje handig door elkaar en met een zakje poedermelk in een keurige Transavia-verpakking mocht ik het zo fel begeerde en inmiddels hoognodige drankje in ontvangst nemen. Ik kon amper wachten een flinke teug van m'n eerste bakkie van die dag te nemen toen de vriendelijke Transavia-medewerkster (met een wel erg grote beurs in haar hand*) met een grote smile rond haar mond bijna automatisch de woorden "dat is dat twee Euro vijftig" uitsprak. Ik kon m'n oren niet geloven, moest ik de drankjes van m'n achterburen ook betalen? Welnee hoor, een kartonnen beker met doodordinaire oploskoffie met poedermelk kost hoog boven in de lucht bij Transavia inderdaad twee-en-een-halve Euro. Om nog eens in onze oude Gulden-tijd te herrekenen dus bijna FL 5,60. Ik kon het niet laten om mijn partner, die daar heel wat luchtiger mee omgaat, daar toch even op te wijzen. "Komop joh, het is vakantie, dit soort dingen komen we vast wel meer tegen de komende dagen". Eigenlijk had ze wel gelijk, niet druk maken maar eens lekker gaan zitten en vooral genieten van die hoognodige cafeïnebom.

Terwijl ik het bekertje inmiddels al half leeg had gedronken was de nog steeds vriendelijke mevrouw alweer een rij achter ons aangekomen en stelde de bijna automatisch klinkende vraag aan onze achterbuurvrouw: "wilt u misschien iets te drinken of eten bestellen?" Het antwoord van de blijkbaar dorstige dame achter ons was: "doe mij maar een flesje water".
Terwijl het flesje aan haar werd overhandigd klonken wederom de inmiddels legendarische woorden "Da's dan twee Euro vijftig".
Ik kon m'n oren niet geloven, heeft die arme mevrouw achter me zo'n dorst dat ze meteen een hele jerrycan water bestelde? Maar nee hoor, ze kreeg gewoon een klein flesje met een halve liter doodordinair water.
Dus water van 5 Euro per liter.

Sorry hoor, maar zijn we (lees:Transavia) niet een beetje doorgeschoten? Ik ben echt geen muggenzifter en op vakantie mag het allemaal best wat kosten hoor, daar houdt je ook rekening mee. Maar 5 Euro voor een liter water, dat kan er bij mij niet in. Maar wat moet je, je mag immers niets meer meenemen door de douane dus er is helemaal geen andere keuze. Tja, die terroristen ook hè? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Transavia heel handig een graantje (nou ja, tje) meepikt van de enorme terroristendreigingen.

Sorry beste lezers, na een heerlijke relaxde vakantie in Griekenland moest me dit stukje typisch Nederlands beleid toch even van m'n hart........

Ik zou best wel eens willen weten hoe andere vakantiegangers hierover denken.

Ger

*ik weet nu waaróm die beurs zo groot moest zijn Confused


Quote
#2
(31 August 2010, 13:22)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zou best wel eens willen weten hoe andere vakantiegangers hierover denken.
Ger

Ja Ger, volledig mee eens het is schandalig hoeveel geld er op de gemiddelde reiziger wordt verdiend.

Mijn vrouw bvb neemt een pilletje tegen vliegziekte, dit moet ze een half uurtje voor het vertrek innemen, dus zoals je zegt er mag niets mee door de controle, ook geen water (sic) en dat is nu toch gemakkelijk te testen of het water of springstof is, en dan in de vliegtuigterminal kan je dan aan een automaat of een shopje een flesje water kopen aan 2 tot 2,5 euro.

Gelukkig is het op het vliegtuig iets gemakkelijker, bij JetAirflight moet je voor eten betalen en bij Thomas Cook krijg je een standaard menu die wel acceptabel is, frisdrank en koffie zijn gratis en voor een klein flesje wijn betaal ik 3 euro da's toch nog iets beter dan de 2,5 euro voor een kopje oploskoffie.

Maar ja, dit zal wel nooid verbetern zeker......Undecided

Grts,
Choreftis
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#3
De prijzen zijn inderdaad belachelijk en helaas vliegen wij altijd met transavia , maar ook op de vliegvelden is het schrikken hoor , het vliegveld van rhodos is ook zo`n uitschieter , daar red je het niet met 2,50 € voor een bakkie nescafe en een sandwich pakketje (twee sneetjes rommel) ik meen dat mijn vrouw daar 5,20€ voor moest betalen , tja het is vakantie dat dan weer wel , maar dit soort prijzen ???
djdakman's signatuur
Quote
#4
Ger helemaal mee eens.

Voor het water is een (heen) oplossing, neem een leeg water flesje mee en vul dat voor dat je aanboord gaat.
De prijzen zijn veel te hoog, het zou aanvaarbaar zijn als daar een goede zitplaats (Transavia) bijpast.
Echter geen been ruimte en +/- 3 uur stijf naast elkaar zitten.

Christos.

(31 August 2010, 13:22)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Half augustus op een vroege maandagochtend. Na een avond inpakken en een lange rit vanuit het zuidelijkste puntje Nederland komen we op Schiphol aan voor een lekkere relaxde vakantie in Pilion. Na het inchecken en wat wachten is het zover; om stipt 06.45 uur gaan we de lucht in richting Volos. Nu heb ik nauwelijks last van verslavingen (drink en rook niet) maar zonder een lekker bakkie koffie komt m'n hele systeem (en m'n goede humeur) nauwelijks op dreef. Eindelijk , een half uurtje na de start is het zover, de vriendelijke Transavia-bemann(vrouw)ing komt langs met de vraag of we wellicht iets willen drinken of eten. Nou ja, dat eten hoefde van mij niet zo maar dat drinken was een schot in de roos. Tuurlijk, doe mij maar een lekker bakkie met alleen wat melk. Geen enkel probleem, de vriendelijke stewardess (heet dat eigenlijk nog steeds zo?) haalt een kartonnen bekertje te voorschijn, gooit daar een piepklein zakje oploskoffie in en vult de beker met heet water. Als extra service roerde zij het door haar vers gebrouwen handeltje handig door elkaar en met een zakje poedermelk in een keurige Transavia-verpakking mocht ik het zo fel begeerde en inmiddels hoognodige drankje in ontvangst nemen. Ik kon amper wachten een flinke teug van m'n eerste bakkie van die dag te nemen toen de vriendelijke Transavia-medewerkster (met een wel erg grote beurs in haar hand*) met een grote smile rond haar mond bijna automatisch de woorden "dat is dat twee Euro vijftig" uitsprak. Ik kon m'n oren niet geloven, moest ik de drankjes van m'n achterburen ook betalen? Welnee hoor, een kartonnen beker met doodordinaire oploskoffie met poedermelk kost hoog boven in de lucht bij Transavia inderdaad twee-en-een-halve Euro. Om nog eens in onze oude Gulden-tijd te herrekenen dus bijna FL 5,60. Ik kon het niet laten om mijn partner, die daar heel wat luchtiger mee omgaat, daar toch even op te wijzen. "Komop joh, het is vakantie, dit soort dingen komen we vast wel meer tegen de komende dagen". Eigenlijk had ze wel gelijk, niet druk maken maar eens lekker gaan zitten en vooral genieten van die hoognodige cafeïnebom.

Terwijl ik het bekertje inmiddels al half leeg had gedronken was de nog steeds vriendelijke mevrouw alweer een rij achter ons aangekomen en stelde de bijna automatisch klinkende vraag aan onze achterbuurvrouw: "wilt u misschien iets te drinken of eten bestellen?" Het antwoord van de blijkbaar dorstige dame achter ons was: "doe mij maar een flesje water".
Terwijl het flesje aan haar werd overhandigd klonken wederom de inmiddels legendarische woorden "Da's dan twee Euro vijftig".
Ik kon m'n oren niet geloven, heeft die arme mevrouw achter me zo'n dorst dat ze meteen een hele jerrycan water bestelde? Maar nee hoor, ze kreeg gewoon een klein flesje met een halve liter doodordinair water.
Dus water van 5 Euro per liter.

Sorry hoor, maar zijn we (lees:Transavia) niet een beetje doorgeschoten? Ik ben echt geen muggenzifter en op vakantie mag het allemaal best wat kosten hoor, daar houdt je ook rekening mee. Maar 5 Euro voor een liter water, dat kan er bij mij niet in. Maar wat moet je, je mag immers niets meer meenemen door de douane dus er is helemaal geen andere keuze. Tja, die terroristen ook hè? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Transavia heel handig een graantje (nou ja, tje) meepikt van de enorme terroristendreigingen.

Sorry beste lezers, na een heerlijke relaxde vakantie in Griekenland moest me dit stukje typisch Nederlands beleid toch even van m'n hart........

Ik zou best wel eens willen weten hoe andere vakantiegangers hierover denken.

Ger

*ik weet nu waaróm die beurs zo groot moest zijn Confused

Quote
#5
Wij zijn net terug van Corfu en vlogen via Athene met Aegean Airlines.
Daar is alles.... GRATIS, je krijgt er zelfs een warme maaltijd en je kan zoveel drinken vragen als je wil, zelfs wijn is gratis.
Tussendoor komen ze rond met koeken voor de kinderen, zoute nootjes voor de volwassenen en nogmaals gratis drinken.
Service is daar geen ijdel woord, wij moesten ons haasten voor de connectie-vlucht op de terugreis en om tijdig van het vliegtuig te kunnen mochten we op de vlucht Corfu-Athene in business-class zitten (gratis).
Quote
#6
Vrijdag ben ik teruggekomen van een superlastminute weekje Kalamati. En super was het.
Voor de verandering vlogen we met een KLM toestel?! En dat scheelde echt veel met de beenruimte.
Wat de koffie betreft, het moet waarschijnlijk uit de lengte en de breedte komen (woordgrapje Big Grin zie boven), ik reis en vier m'n vakantie zo low budget als maar mogelijk is en koffie sla ik dus gewoon over. Water tank ik op de toiletruimte van Schiphol (klinkt erger dan het is), van dat geld, kan ik zeker 4 superlekkere pitta's kopen.... dat is me de koffie wel waard.
Quote
#7
Net terug uit Corfu en inderdaad, water is prima handel.
Op Schiphol een flesje spa blauw gekocht voor maar liefst 2,90!!
Is dus in het vliegtuig goedkoper. Op de luchthaven van Corfu, ná de douane een flesje water van 750 cc gekocht voor.......0,80 euro.
Volgende keer op Schiphol een leeg flesje door de douane meenemen en dit bij een van de toiletten vullen.
Quote
#8
Hoei, dan is Corfu goedkoper dan Rhodos Airport want daar kost een flesje bruis van 500 cc 3 €, dat is zelfs nog duurder dan op Brussels Airport daar betaal ik "maar" 2,5 €.

Ik moet hierbij wel een possitieve noot geven ten voordele van sommige Grieken. Het is /was ons opgevallen dat in Rhodos de meeste dingen niet duurder geworden zijn/waren met de recente BTW verhogingen, dat zou in België zelfs onmogelijk zijn.
Zelfs in het hotel nog altijd 2,5 € voor een Ouzo net zoals vorig jaar, en in ons vast restaurant "Napoleon" bij Thanasis waren de prijzen ook nog zoals vorig jaar, alleen taxi en zoals hierboven vermeld de luchthaven waren duurder geworden.

Choreftis
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#9
Jullie kunnen allemaal het gezegde, ze vreten me arm maar zuipen me rijk en niet alleen op de airports en in de lucht, zeker in de griekse restaurants in NL waar ze doodleuk voor een halve liter huiswijn (die 1 euro inkoop kost) 7/8 euro vragen Yammas.
nog 5 dagen.
grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
Blijkbaar beginnen we langzaam maar zeker wakker te worden:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Jammer genoeg wordt op de luchthavens geprofiteerd van het feit dat je geen vloeistoffen mag meenemen. Op de luchthaven van Zaventem/Brussel zijn de prijzen schandelijk! Maar je hebt nu éénmaal geen alternatief tijdens het wachten...
Quote
#12
(25 September 2011, 11:04)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jammer genoeg wordt op de luchthavens geprofiteerd van het feit dat je geen vloeistoffen mag meenemen.

Tja, Markos, dat was nu ook juist de strekking van m'n eerdere stelling.
Ik begrijp best dat veiligheid boven alles staat en dat ook best wat mag kosten maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat luchthavens en vliegmaatschappijen deze maatregel daarnaast ook érg goed uitkomt. Wie zou er anders nog € 2,50 voor een ordinair flesje water betalen?

Een literfles alhoholische drank gekocht op de luchthaven daar heeft blijkbaar niemand moeite mee (kan zeker niet ontploffen?!) maar van mensen die zo slim zijn een LEEG flesje mee door de douane te nemen en daarna ergens in een fonteintje te vullen wordt op sommige luchthavens zelfs die lege flesjes afgenomen. Ik blijf hier een nare bijsmaak aan overhouden. Het veilgheidsaspect heeft hier allang plaatsgemaakt voor puur commercieel gewin.


Quote
#13
Ooit in de lucht bij Transavia een portie poffertjes gegeten. Nou dat was de eerste en tevens de laatste keer. Wat smaakte die gebakken deegpoffers ronduit goor. De enigste smaak die daar aan zat was afkomstig van de kartonnen verpakking. Bovendien was de Luchtjuf van de Luchtmaatschappij duidelijk geirriteerd dat ze weer naar haar kookkachel moest (lees magnetron) om de poffertjes dmv straling op te warmen. Volgens mij waren ze zelfs met Tzaziki niet eens te (vr)eten!

Ik weet 1000% zeker dat de door mij gegeten poffertjes afgekeurd door de Vereniging van verbetering van varkensvoer (Vvvvv) worden als die poffertjes als varkensvoer worden gebruikt.

Sow, dat ben ik ff kwijt!
Quote
#14
vliegen is meer een belediging geworden voor de mens. het is maar dat het moet ,anders deed ik het liever niet. wat is de reden dat je flesje water van de lidl a 10-20 cent per fles meenemen en daarna een duurdere verkopen??
zou het raar zijn als je brodjes meeneemt van huis? is brood kaas en worst verboden mee tenemen over de controle?
of zo als vroeger als wij naar het strand gingen tupperbakjes met kebab en dolmades meenemen, tzatziki te bij??
tupperware heeft ook een shaker waar je zelf jou frape kan schudden.
Quote
#15
Op de luchthaven van Rhodos kost een 3/4 liter flesje water 75 cent. Niet echt duur dus. Wil je frisdrank dan moet je daar stevig voor in de buidel tasten. Op Schiphol zijn achter de douane frisdranken te koop die veel geodkoper zijn dan in het vliegtuig. De drankjes mogen gewoon meegenomen worden aan boord en opgedronken worden.
Broodjes van thuis mogen gewoon meegenomen worden en komen door de douane heen.
Quote
#16
Als ik dit zo allemaal lees, wat ben ik dan blij dat ik vlieg met Lufthansa tot Munich en dan verder met Aegan kan ipv Transavia.
Alle snacks en maaltijden inbegrepen....Big Grin


Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#17
Als wij vliegen nemen we altijd broodjes mee van thuis, nog nooit geen problemen gehad.
Is eigenlijk wel gezellig broodjes kaas en worst hoog in de lucht.
Quote
#18
de laaste jaaren ga ik in de winter naar athene en dan naar Drama,zo moet ik via thessaloniki terug,of andersom. ik doe dat via Dusseldorf en Aegean ,die al lange tijd in de samenwerkings group van Lufthansa zit komt het beste uit.
soms vind ik ook een treinkaartje voor minder dan het parkeergeld voor een week, voor heen en weer Hoogeveen -dusseldorf.
dusseldorf is een mooi alternatief, ik kom altijd nederlanders in de vluchten tegen ,zelfs die van of naar het westen van nederland toe gaat.
Quote
#19
Ook wij hebben dat ervaren. Het is toch van de zotte dat je zoveel voor een beetje water moet betalen. Dan is het bij Air Berlin toch beter geregeld hoor. Je krijgt er een broodje GRATIS !!!! Plus een warm drankje en een koud drankje en allemaal GRATIS.
Plus je komt het vliegtuig in er liggen legio kranten en tijdschriften die je zomaar kunt pakken en ook allemaal GRATIS
Dus dat is effe anders dan Transavia.

Dus klantvriendelijk??????????scheld

Groetjes Els en Jac Cuijpersvlaggetje.gif
Quote
#20
(25 September 2011, 19:42)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




de laaste jaaren ga ik in de winter naar athene en dan naar Drama,zo moet ik via thessaloniki terug,of andersom. ik doe dat via Dusseldorf en Aegean ,die al lange tijd in de samenwerkings group van Lufthansa zit komt het beste uit.
soms vind ik ook een treinkaartje voor minder dan het parkeergeld voor een week, voor heen en weer Hoogeveen -dusseldorf.
dusseldorf is een mooi alternatief, ik kom altijd nederlanders in de vluchten tegen ,zelfs die van of naar het westen van nederland toe gaat.

Had ik ook aangedacht om via Dusseldorf (niet te verwarren met Weeze, dat ook onder Dusseldorf valt) te vliegen, maar kwam uiteindelijk duurder en langer onderweg uit. Nu vlieg ik op 24 dec om 13.05uur vanaf Schiphol en kom (inclusief 1 tussenstop met 2.15uur overstaptijd op Munich) aan op Athene om 21.45uur.

Hoe lang doe je er dan eigelijk over om vanaf Dusseldorf via Thessaloniki naar Athene te vliegen?

Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#21
Een teken des tijds zeker: Iets verbieden dat je 50 meter verder opnieuw moet kopen maar dan wel minimum 2 maal zo duur. En dat allemaal onder de noemer "veiligheid - terrorisme". Nu ja, ieder kind heeft een naam.
Maar zoals anderen hiervoor stelden, het is inderdaad schandalig welke prijzen door sommigen gehanteerd worden.

Niet getreurd, morgen vlieg ik terug met Aegean waar je nog steeds (en hopelijk blijft dat duren) met de Griekse 'filoxenia' behandeld wordt. M.a.w. een paar drankjes en een maaltijd zijn nog altijd inbegrepen in de prijs (die niet meer is, zelfs minder soms, dan bij andere vliegmaatschappijen). De vriendelijke behandeling en attenties van het personeel krijg je er zelfs gratis bovenop.
Een voorbeeld voor vele andere maatschappijen.

Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#22
(26 September 2011, 00:54)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een teken des tijds zeker: Iets verbieden dat je 50 meter verder opnieuw moet kopen maar dan wel minimum 2 maal zo duur. En dat allemaal onder de noemer "veiligheid - terrorisme". Nu ja, ieder kind heeft een naam.
Maar zoals anderen hiervoor stelden, het is inderdaad schandalig welke prijzen door sommigen gehanteerd worden.

Niet getreurd, morgen vlieg ik terug met Aegean waar je nog steeds (en hopelijk blijft dat duren) met de Griekse 'filoxenia' behandeld wordt. M.a.w. een paar drankjes en een maaltijd zijn nog altijd inbegrepen in de prijs (die niet meer is, zelfs minder soms, dan bij andere vliegmaatschappijen). De vriendelijke behandeling en attenties van het personeel krijg je er zelfs gratis bovenop.
Een voorbeeld voor vele andere maatschappijen.

Zolang je nog achter de persoonlijke kontrole kan eten en zelfs een mes kan meenemen klopt er iets niet!
Quote
#23
aegean heeft aparte vluchten duss_athene ik denk 3 uurtjes of duss-Thess iets minder dan 3 uurtjes. ik boek losse tickets, en voor tussen athene thes. ook. vaak is het goedkooper met aegean om ath-thes te doen dan met de ktel.als je met de datums vrij kan spelen , vind je genoeg goedkoop tickets.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  ooit van gehoord? Erwin 9 6.848 07 February 2013, 10:23
Laatste bericht: Erwin

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)