Grieks drama dreigt weer
#1
Met al het "Trump nieuws" van de laatste tijd was het qua Griekenland even rustig. Helaas... het "feest" gaat weer beginnen, zie artikel: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

Met de verkiezingen in aantocht in Nederland, Duitsland en Frankrijk ben ik bang dat het voor Griekeland erg moeilijk gaat worden. Niemand durft vlak voor de verkiezingen impopulaire maatregelen te nemen en al helemaal geen (gedeeltelijke) kwijtschelding van Griekse schulden.
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#2
Eindeloos verhaal alsook een bodemloze put heel die Europese instelling en al wat daar omheen hangt.
Quote
#3
Ik wordt niet goed van de reacties op dit artikel in het AD.
Wat een onbenullen.
Quote
#4
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
(08 February 2017, 13:13)Lyonesse schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik wordt niet goed van de reacties op dit artikel in het AD.
Wat een onbenullen.

tja... vreselijk! Helaas denken veel mensen zo en die gaan straks ook stemmen! Daarom zie ik het ook voor Griekenland somber in!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#6
Weet Dijsselbloem eigenlijk nog wat hij wil?

Eerst noemt hij het recentste IMF rapport over de Griekse crisis als: "oubollig en extreem streng op de koers van de Griekse economie". 24 uren later klinkt het net tegenovergesteld in een rede in de 2de Kamer: "Als het IMF niet aan boord blijft verlenen Nederland en zeer waarschijnlijk ook Duitsland geen verdere steun aan Griekenland."

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dus eerst wil hij het IMF niet meer en 24 uren later doet hij niet meer mee als het IMF niet mee wil. En dan is hij nog verbaasd dat men hem in Griekenland erg sceptisch bekijkt.

En onmiddellijk komt de Duitse havik Schauble natuurlijk ook op de proppen met zijn gekende dreigementen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
In het eerste geval spreekt hij als voorzitter van de Eurogroep en in de 2e kamer als Minister van Financiën.
't Is lastig te begrijpen die 2 petten, maar feitelijk wel juist. De Nederlandse belangen wegen totaal anders dan de Europese.
Ik zie het verschil wel, maar heb er te weinig verstand van om er een mening over te hebben. Het enige dat ik wel begrijp is dat Nederland nooit zijn geld terug krijgt. 
Ik vind het ook niet leuk, dat gedurende het spel de regels veranderd worden e n ik ineens ruim 6 jaar langer moet doorwerken, maar ik begrijp wel dat het niet anders kan wil alles nog betaalbaar blijven.
Quote
#8
Ach het hangt er maar net vanaf hoe er gerekend wordt. Big Grin

Als het IMF rekent met de "belastinginkomsten van Griekenland" dan is het droevig gesteld met het land en kan het IMF vanuit hun grondbeginsel geen geld meer lenen aan Griekenland. Daarvoor moet het namelijk op lange termijn solvabel zijn. Het IMF wil dat Europa daarom schulden kwijtscheldt en wil zelf niks meer doen. Dat is lekker regeren vanuit andermans portemonnee. Dat stuit op weerstand bij ons Dijsselbloempje. Terecht.

Wanneer Europa echter rekent met de handelscijfers van Griekenland dan gaat het een stuk beter met dat zelfde land. En kan er dus wel bijgedragen worden door het IMF.
Tja....dan zou je zeggen dat is simpel. 
Als ze samen de tekorten aan afgedragen belasting gaan opsporen dan is Tsipras in een keer uit de zorgen. 
Maar dan moeten Dijsselbloempje, mevrouw Lagarde en Tsipras volgens mij wel ieder een vangnet kopen om achter deze mannen en vrouwen aan te gaan om hun tegoeden op buitenlandse banken op te halen. De slechte belastingmoraal van de Grieken mag historisch wel verklaarbaar zijn maar houdt dit land ook in de afgrond. En dat hebben ze dan toch aan zichzelf te danken. 

Met alle goede wil...
Quote
#9
En daar is de Duitse gier Schauble ook weer:

German FinMin Says Greece Must Decide Whether it Wants to Stay in Euro Zone 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Drama in Drama Patrick 1 969 17 June 2020, 12:29
Laatste bericht: Margo

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)