vakantie naar Pilion
#1
Goede middag

bij ons is de kogel ook door de kerk. We gaan in september naar Pilion. We vliegen vanaf Brussel tot Volos voor een goede prijs. Nu begint de zoektocht naar een verblijf. Ik heb al heel wat gelezen, maar we zijn er nog niet uit of het west of oost kust gaan worden. Zijn er langs beide kanten zandstrandjes te vinden of alleen aan de oostkust? We hebben het zo niet voor stranden met parasolletjes en daarom zandstranden, ligt wat aangenamer.
Onze voorkeur gaat uit naar Milina aan de westkust of Platanias aan de oostkust of in de buurt van deze dorpen. We zoeken een verblijf tot maximum €40 per nacht, rustig gelegen, hoeft niet luxueus of super groot te zijn, maar wel netjes. Kunnen jullie ons wat tips geven?

Els en Guy
Quote
#2
Kijk, ik ben natuurlijk bevooroordeeld. Want ik woon in Platanias. Maar heb ook in Milina gewoond. De stranden in Platanias zijn wat beter. Helemaal als je het niet erg vind om over een kalderimi, oud voetpad, 15 minuten te lopen naar Mikro beach. Geweldig groot rustig strand met taverna, zonder ligstoelen. September, 40 euro per nacht is geen enkel probleem. Kan goedkoper denk ik. Als je mij de data in een pb stuurt kan ik wel rondvragen voor je. Ik denk bijvoorbeeld aan Villa Katherina, mooie studios bij aardige dame.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nieuwer, ook erg mooi, is Aurora,
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Weet zeker dat Statis en Maria jullie zullen verwennen. Laat maar weten.
Quote
#3
Dag Els
Ook wij gaan in september voor her eerst naar Pilion. Wij vliegen op Thessaloniki en hebben voor 2 weken een auto gehuurd. Wij kozen voor Koroni, na positieve verhalen van vrienden...
Maar we zijn wel van plan om rond te toeren en Pilion wat te verkennen. We willen dit afwisselen met wandelen, lezen aan het strand, een ouzo in een plaatselijke kafeneon en genieten van de regionale keuken...
Quote
#4
Koropi bedoel je denk ik.
Quote
#5
Jan ,hoe lang doe je met de auto van Platanias naar Volos?
Quote
#6
Ja, inderdaad Koropi....te gehaast getypt....
Quote
#7
De rit van Platanias naar Volos is anderhalf uur. Ligt eraan waar je in Volos moet zijn. Ik doe het met liefde. Vanaf morgen weer twee keer per week voor mijn Griekse les. Maar anders ga ik zeker een keer per week. Boodschappen, bank, vrienden, koffie, kapper, enz.,

Overigens ....,als je hier zegt dat je in Koropi logeert, kijken ze je wat wazig aan. En zeggen dan:  ooooo Boufa. Hartnekkig oude term voor wat nu Koropi  is.
Quote
#8
Ook mijn echtgenote en ikzelf gaan einde mei-begin juni naar Pilion, en verblijven eerst een week aan zee in Chorto en daarna een week in de heuvels in Pinakates. We vliegen op Volos. Met onze huurwagen moeten we van de luchthaven (een 17 km van de stad) door of langs Volos zelf om dan zuidwaarts de kustbaan van het eiland Pilion te nemen richting Chorto. De doortocht door of langs Volos lees ik is niet zo evident. Heeft iemand daar ervaring mee en welke zijn de knelpunten waarop dient gelet om niet verkeerd te rijden?
Quote
#9
De snelste route van het vliegveld naar Horto.

Vanaf de parkeerplaats richting de uitgang. Na 1 minuut zie je rechts in de omheining een hek openstaan. Hier ga je door! (scheelt 10 minuten) einde van de straat rechts, einde van deze straat weer rechts. Nu rijd je naast de snelweg. Langs de graansilo's nog steeds richting het noorden, door een dorpje en dan op de grote kruising rechstaf. Dit is de weg naar Volos. Helemaal uitrijden. Dan naar rechts. Dit is de weg die door Volos gaat. Als je rechts de haven met vissersboten ziet rechts aanhouden. Deze weg blijf je volgen. Aan het einde links. Deze weg gaat na 5O meter naar rechts (polimeri) Je komt langs het ziekenhuis. Twee stoplichten later naar rechts. Deze weg volg je. Na een half uur ga je rechts. Kan niet missen. Hangt een groot bord boven de weg. Doorrijden tot voorbij Argalasti. Daar de bocht naar rechts nemen. Bij elkaar 1,5 uur schat ik. Niet vergeten onderweg van het uitzicht te genieten!
Quote
#10
Bedankt voor de info Jan. ik was benieuwd, het is lang geleden dat ik aan de andere kant richting Platanias ben geweest . laste keer een prachtig plekje net voor Kala Nera gevonden, tussen Malaki en Gatzea.
Quote
#11
[Afbeelding: 2nu2m9x.jpg]

Platania in september, wat heerlijk.. Ons vakantiehuisje is nog beschikbaar:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, vers fruit uit eigen tuin gegarandeerd!
Deze foto van een bosuil in de appelboom maakte vriend Bart vorig jaar.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)