Dick Bruna overleden
#1
Algemeen Dagblad schreef:Tekenaar Dick Bruna (89) is gisteravond in zijn woonplaats Utrecht overleden. Marja Kerkhof, directeur van Mercis, de uitgever van de nijntje-boeken waarmee Bruna wereldberoemd werd, heeft dat vrijdag bekendgemaakt. Bruna overleed thuis in zijn slaap.

Wie kende Dick Bruna niet, en wie is er niet opgegroeid met Nijntje? Terwijl ik dit trieste nieuws lees valt mijn oog op een 'Nijntje'- boekje met een Griekse tekst.
Het blijkt dat 'Het spook Nijntje' en 'Nijntje aan de zee' ooit ook in het oud-Grieks is uitgegeven:

[Afbeelding: f0pudf.jpg]   [Afbeelding: 25pqz35.jpg]

Ik heb ooit gelezen dat 'Nijntje' werd uitgebracht in ruim 50 talen, maar dat daar ook de Griekse taal bij was wist ik eerlijk gezegd niet.
Blijkbaar heet Nijntje 'Mifa' in het Grieks.
Prachtig, toch?
Quote
#2
(17 February 2017, 20:22)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Algemeen Dagblad schreef:Tekenaar Dick Bruna (89) is gisteravond in zijn woonplaats Utrecht overleden. Marja Kerkhof, directeur van Mercis, de uitgever van de nijntje-boeken waarmee Bruna wereldberoemd werd, heeft dat vrijdag bekendgemaakt. Bruna overleed thuis in zijn slaap.

Ik heb ooit gelezen dat 'Nijntje' werd uitgebracht in ruim 50 talen, maar dat daar ook de Griekse taal bij was wist ik eerlijk gezegd niet.
Begrijp ik het goed dat Nijntje daar 'Mifa' heet?
Prachtig, toch?

Zou best kunnen Ger, want in veel andere talen/landen is het Miffy.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En in Engeland zelfs een heuse Miffy webshop:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Ik wist het want toen ik vroeger in de zomervakantie in Griekenland bij mijn Griekse neef in z'n kamer kwam heb ik weleens een boekje zien liggen. In m'n beste Grieks zei ik dan tegen hem : Hee, Nijntje . En dan keek ie me vreemd aan . Big Grin
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)