Totaal onbekend: Ammouliani
#1
Ik had er nog nooit van gehoord: het eiland Ammouliani.

Een eiland met 600 inwoners dat gelegen is in de baai van Athos en bereikbaar met een ferry vanuit Tripiti.

Tot 1925 was het eigendom van de Orthodoxe kerk via het Vatopedi klooster op Athos. 2-3 monniken van dat klooster waren aangewezen om op Ammouliani te verblijven en de grond te bewerken waar ze groenten, fruit en olijven kweekten en ook dieren lieten grazen. Daarvoor kregen ze de hulp van een 20-tal 'assistenten'. Begin 1925 dan werd het eiland bewoonbaar gemaakt voor de vluchtelingen die uit Klein-Azië kwamen na de Grieks-Turkse oorlog.

Zo ziet het er uit:

[Afbeelding: x4ne9.jpg] [Afbeelding: dd12fc.jpg]
[Afbeelding: jv3pz6.jpg]


Iemand die hier al ooit eens geweest is of er verbleven heeft?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Ik kende het eilandje inderdaad ook nog niet Patrick. Bedankt voor de tip!
Ik zet er even een kaartje bij om de locatie ervan te tonen:

[Afbeelding: 2hoie7l.png]

Ze hebben ook een eigen website:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





én een eigen ferry dienst (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




)
en zelfs een busdienst (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




)
(met dank aan Patrick voor deze info!)
Quote
#3
Is inderdaad een heel leuk klein eilandje. Wij zijn er verschillende keren naar toe geweest maar dan alleen voor 1 dag.
Je kan er heerlijk eten en als je daar zit zie je de vissen zo zwemmen

ik heb foto's van dit eilandje maar helaas het lukt niet om ze er bij te plaatsen
Quote
#4
Ga toch nog maar een keer proberen om me foto te plaatsen.  gelukt zelfs 2

Dit is de eigen ferrydienst

[Afbeelding: 9tlaa1.jpg]

Uitzicht als je vanuit een restaurant recht naar beneden kijkt.

[Afbeelding: 35mi5vr.jpg]
Quote
#5
Deze foto is toch niet van de haven van Ammouliani, die is toch veel kleiner en die grote trekker met oplegger kan daar zijn kont amper draaien.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
Arthur deze foto is van het vertrekpunt uit Tripiti en die oplegger gaat wel degelijk naar het eilandje. de foto is van augustus 2016
Quote
#7
(24 February 2017, 13:55)elly veen schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur deze foto is van het vertrekpunt uit Tripiti en die oplegger gaat wel degelijk naar het eilandje. de foto is van augustus 2016

Als hij niet ver hoeft kan dat wel, ik denk dat ze met kleinere auto's de oplegger leeg maken zoals bijna overal op de kleine eilanden.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
(24 February 2017, 14:02)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 February 2017, 13:55)elly veen schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur deze foto is van het vertrekpunt uit Tripiti en die oplegger gaat wel degelijk naar het eilandje. de foto is van augustus 2016

Als hij niet ver hoeft kan dat wel, ik denk dat ze met kleinere auto's de oplegger leeg maken zoals bijna overal op de kleine eilanden.

Soms zie je op die kleinere eilanden ook een tankervaartuig aanleggen waar dan een tankwagen uitgereden komt om de plaatselijke benzinepomp te gaan bevoorraden. Op zich wel een goed systeem.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Veel auto,s  rijden daar wel niet, er is daar maar 6 km verharde weg  en de
meeste mensen wonen bij het haventje volgens de website van Hans  huisman
 griekenland en de Griekse eilanden
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)