interclinic Heraklion
#1
Ik wou even een lans breken voor de verpleegsters, verplegers en doktoren in deze clinic.
Heb er een zware operatie ondergaan 3 weken geleden en heb niks dan lof voor deze mensen, goede verzorging en heel veel persoonlijke aandacht vooral door de chirurg die mij geopereerd heeft, probeer  in NL eens je chirurg  te bellen op zijn mobiele telefoon en ook nog in het weekend.  
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Blush Hallo Arthur,

We hopen dat je goed hersteld en deze kliniek is ons jaren geleden al aanbevolen dus het klopt nog steeds.

groetjes,

Marius en Erna
Quote
#3
Voorspoedig herstel gewenst Arthur.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Van harte beterschap gewenst Arthur; fijn dat het allemaal zo goed is verlopen. Ook goed om te horen dat het zo goed is geregeld in het ziekenhuis van Heraklion.
Quote
#5
Photo 
[Afbeelding: t8wwew.jpg]
Lejo's signatuur Oog om oog maakt enkel de hele wereld blind.
An Eye for an Eye Will Make the Whole World Blind
Mahatma Gandhi
Quote
#6
Een spoedig herstel toegewenst Arthur. Ik ben eind januari nog naar je bootje wezen komen kijken.
Quote
#7
(01 March 2017, 16:16)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Van harte beterschap gewenst Arthur; fijn dat het allemaal zo goed is verlopen. Ook goed om te horen dat het zo goed is geregeld in het ziekenhuis van Heraklion.
Het is niet een van de twee openbare ziekenhuizen van Heraklion Ger, daar wil je echt niet liggen.
Het gaat elke dag beter, ik kan me geen betere plaats voorstellen om te herstellen als Kreta, het is volop lente en de zon schijnt elke dag.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
Snel beterschap gewenst, Arthur. Zodat je ook weer snel kan genieten van al het mooie wat Kreta te bieden heeft.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#9
Arthur, Hopelijk knap je weer  snel weer op!

[Afbeelding: 257g595.jpg]
Quote
#10
Goede morgen Arthur

Hoop dat je weer snel de oude bent en weer kan gaan vissen, want het bootje moet NIET ongebruikt aan de kant blijven liggen, Angry
Hier heb ik met mijn vrouw het zelfde mee gemaakt, zondagmorgen om 10 uur de chirurg persoonlijk aan de telefoon, Huh
Mevrouw ik ga u morgenochtend opereren Hypocrite , denk erom, vanmiddag alleen licht voedsel en na 18.00 uur niks, nuchter komen, tot morgen. Smile
Ja zoals jij ook al schrijft, waar maak je dat mee???? nou hier op Kreta Big Grin
Quote
#11
Arthur goed dat jij weer aan de beterende hand genten dat jullie hier op het forum zo tevreden zijn over Interclinic.
Kan je daar ook terecht met een IKA zorgverzekering of heb ik daar een andere verzekering voor nodig .
Voor ons heel interesant om te weten temeer opdat wij een verzekering nog moeten gaan afsluiten voordat wij definitief op Kreta komen wonen .
En wat kost dan een verzekering waarmee ik terecht kan bij Interclinic.
Iedere info is welkom.
Quote
#12
Dat weet ik niet, dat moet je iemand vragen die bij de IKA verzekerd is, er zijn forumleden die op Kreta wonen die er alles van weten, of je moet bij de IKA navragen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
(06 March 2017, 11:42)Lex Sengers schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur goed dat jij weer aan de beterende hand genten dat jullie hier op het forum zo tevreden zijn over Interclinic.
Kan je daar ook terecht met een IKA zorgverzekering of heb ik daar een andere verzekering voor nodig .
Voor ons heel interesant om te weten temeer opdat wij een verzekering nog moeten gaan afsluiten voordat wij definitief op Kreta komen wonen .
En wat kost dan een verzekering waarmee ik terecht kan bij Interclinic.
Iedere info is welkom.

Jawel dat kan, Ik heb 2 ct scans nodig en via de IKA moest ik bij het bij het reguliere ziekenhuis in Heraklion wachten tot eind Juni, via onze Griekse vrienden kwam ik er vandaag achter dat deze kliniek ook IKA patienten helpt en maakten we een o afspraak voor 15 Maart en betalen we een eigen bijdrage van 23 euro in plaats van 195 euro die andere particuliere klinieken vragen.
Wij hebben alles goed afgeregeld toen wij vertrokken uit Nederland er zijn er vele die niet de juiste weg bewandelen en de Nederlandse overheid niet juist informeren waar ze gaan wonen in het buitenland dat gaat goed tot ze er achter komen en dan ben je de sigaar en zijn de boetes niet mals,
Quote
#14
Fijn om te horen wij willen ook proberen het goed en netjes volgens de regels alles proberen te regelen.
Maar dit gaat volgens ons alleen maar door veel op internet te zoeken en te luisteren naar andere mensen zoals op dit forum .
Allebei bedankt voor jullie reactie .
Wij gaan in mei zeker bij Interclinic evenals bij de ika langs om te horen hoe we het beste alles kunnen regelen en jij A v D succes en mocht je nog iets te binnen schieten we horen het graag.
Fijne avond.
Quote
#15
(06 March 2017, 18:22)Lex Sengers schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Fijn om te horen wij willen ook proberen het goed en netjes volgens de regels alles proberen te regelen.
Maar dit gaat volgens ons alleen maar door veel op internet te zoeken en te luisteren naar andere mensen zoals op dit forum .
Allebei bedankt voor jullie reactie .
Wij gaan in mei zeker bij Interclinic evenals bij de ika langs om te horen hoe we het beste alles kunnen regelen en jij A v D succes en mocht je nog iets te binnen schieten we horen het graag.
Fijne avond.

Er zijn maar twee manieren om verzekerd te worden via de IKA of je werkt en je werkgever betaald netjes de IKA dan ben je naar een jaar verzekerd of je bent met pensioen en je hebt netjes jezelf uitgeschreven zoals de Nederlandse wet voorschrijft als je meer als 183 dagen buiten Nederland woont (wat vele dus niet doen en je dus fraudeerd) en je. je dan kan laten verzekeren via een E121 formulier bij de IKA Nederland heeft een verdrag met Griekenland de premie wordt ingehouden op je AOW en de pensioenen en is afhankelijk van je totale pensioen anders is er geen manier om via de IKA verzekerd te zijn.
Dan ben je verzekerd hier in Griekenland op dezelfde voorwaarden als de Grieken.
Quote
#16
Bedankt A op deze manier zijn wij het nu ook aan het doen.
Vriendelijk bedankt voor de info.
Quote
#17
Ik wil even mijn mening over Interclinic in Heraklion hier herzien het is een grote commerciele bende en je als je geholpen wil worden moet je behoorlijk veel Eurotjes schuiven. Ik heb daar drie scans onder gaan o.a CT een  MRI scan duidelijk gevraagd of er een arts aanwezig zou zijn die een de scans zou kunnen beoordelen en mij verder kon adviseren en dat was geen probleem, ten eerste moesten we behoorlijk bijdragen aan de scans bijna 100 euro, na een week terug om met de arts te overleggen maar dat koste gelijk al 50 euro toen we eindelijk een consult hadden met de arts werd al snel duidelijk da mijnheer niet al te veel interesse in me had hij kon wel wat pijnbestrijding voor schrijven enige injecties maar dat koste alweer 50 euro. daarnaast adviseerde hij persoonllijke begeleiding van een prive fysiotherapeut  jullie raden het al een basis afspraak koste alweer 70 euro en daarna 40 euro per bezoek.
Dus degene die hier beweren dat er met een Nederlandse ziektekosten verzekering goede zaken te doen zijn mag mij eens uitleggen hoe hij dat doet want via de wettelijke wegen is hier absoluut geen spraken van ik ben ondertussen een rum 600 euro armer en erg weinig verder.
Dus een groot onzin verhaal als je bij dit soort klinieken denkt om via de Nederlandse regels zorg te kunnen halen DAT IS ECHT ONMOGELIJK. Leuke bijkomstigheid na nog geen twee weken informeerde mijn prive fisiotherpeut bij de betreffende dokter hij kon zich mij totaal niet meer herinneren ook niet nadat hij mijn naam, en verdere gegevens had door gegeven. Dus beste mensen een broodje aap verhaal dat deze clinic je in het weekend opbelt ze zijn alleen bezig om je eurotjes binnen te halen.
Quote
#18
Van harte beterschap Arthur. Voor mensen die een ziekenhuis in Athene zoeken, hebben wij goede ervaringen met de
Euroclinic. Geen idee hoe dat precies zit met de NL verzekeringen, maar de hartchirurg die mijn man opereerde, beweerde
meerdere Nederlandse patienten te hebben behandeld in dit ziekenhuis. (Naam van de arts is Chlorojannis, ook zeker aan te bevelen)
Laatste operatie, aambeien, was vorig jaar, inderdaad ook het mobiele nummer van de betreffende arts gekregen,
en dieetadvies via FBmessenger van de arts zelf.

Wat betreft het financiele plaatje, wij zijn prive verzekerd. Maar dat je bij binnenkomst dan gelijk een bandje om krijgt met
de naam van je verzekering vind ik dan weer minder. Dat moet toch geen verschil maken in de behandeling en verzorging?
Afspraken met een arts zijn vaak buiten het ziekenhuis, in de prive praktijk van die artsen, die betaal je dan ook extra.
Als ik de bedragen zie die gerekend worden voor t ziekenhuis, de arts, de anesthesist etc, iedereen krijgt apart betaalt,
dan vind ik ook dat de service wel top mag zijn en een telefoontje extra bij onzekerheden moet kunnen.

Net voor pasen kwam mijn schoonmoeder aan t klungelen met de gezoendheid. ze is een beetje astmatisch, griepje er bij gekregen...
Naar de dokter, prive longarts, avies 2 dagen wachten op verbetering met zware medicijnen, mocht dat niet baten dan ziekenhuis.
Wij hadden zoiets, niet wachten en gelijk op laten nemen, maar als je dan naar een openbaar ziekenhuis gaat kom je
op de gang of met -tig anderen op een kamer, infecties, drukte, chaos etc voor oma van 84 niet wat we wilden.
Dus naar het MITERA, waar de arts die ze kent ook voor werkt.
Alles perfect geregeld, oma helemaal onderzocht, alles schoon en rustig.
Met oma gaat het weer een heel stuk beter, ze mocht na 2 dagen weer naar huis. Rekening 1800 euro.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)