Courgette in knoflook/tomatensaus
#1
Zo, alle beurzen zijn achter de rug, dus lekker weer tijd om thuis te koken. Gisteren begonnen met het opbouwen van mijn nieuwe buitenkeuken. verheug me er nu al op om daar straks lekker op te grillen (souvlaki, bifteki, lamskarbonaadjes, verse groenten, heerlijk  Tongue ). Maar ook veel andere Griekse gerechten die ik daarop/daarin kan bereiden. Ben met het opbouwen wel even bezig, is één groot meccano-project Smile .
Voor nu even een start met een eenvoudig, maar zeer smaakvol gerechtje, courgette in knofllook en tomatensaus. De lente komt hiermee je keuken in!

JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Je kan dit soort gerechten een extra "twist" geven door er een handvol fijngesneden koriander aan toe te voegen.
Quote
#3
Heerlijk, wat is courgette toch veelzijdig hè? En wat leuk zo'n buitenkeuken, stukje Griekenland in een Zeeuwse tuin! 
Is ook een wens van mij  Rolleyes  maar voorlopig zetten we gewoon de barbecue neer, werkt ook wel. Met deze lentedagen heb je er meteen zin in!

Succes met bouwen! Als je als kind blij was met Meccano ben je dat nu vast nog steeds  Wink
Corry's signatuur OnderwegnaarIthaka.nl 
Quote
#4
(12 March 2017, 11:23)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je kan dit soort gerechten een extra "twist" geven door er een handvol fijngesneden koriander aan toe te voegen.

Ga ik zeker proberen chris!

(12 March 2017, 12:01)Corry schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heerlijk, wat is courgette toch veelzijdig hè? En wat leuk zo'n buitenkeuken, stukje Griekenland in een Zeeuwse tuin! 
Is ook een wens van mij  Rolleyes  maar voorlopig zetten we gewoon de barbecue neer, werkt ook wel. Met deze lentedagen heb je er meteen zin in!

Succes met bouwen! Als je als kind blij was met Meccano ben je dat nu vast nog steeds  Wink

Ik had vroeger zo'n hele grote doos, met elektrisch motortje erbij. Jaren mee zoet geweest! Smile Ik bouwde er ook installaties mee voor mijn modelspoorbaan. Geweldig speelgoed was dat!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#5
Johan,
Heerlijk, en ik had er nog een kwart venkelknolletje er bij gedaan.
Efgaristo!
Quote
#6
Vanavond weer op het menu. Met toevoeging van de tip van Chris, koriander. Dan voor de volgende keer in een halve portie even bekijken of toevoeging van venkel werkt icm de koriander. Zijn toch twee sterke smaakmakers.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gebakken mosselen in tomatensaus JohanV 17 6.164 26 April 2021, 08:27
Laatste bericht: JohanV
  Roereieren met courgette JohanV 20 5.088 15 November 2020, 11:24
Laatste bericht: Goedas
  Courgette-omelet met yoghurt en feta JohanV 6 1.963 03 October 2019, 00:00
Laatste bericht: JohanV
  Gegratineerde bloemkool met tomatensaus en feta JohanV 6 2.207 11 May 2019, 22:01
Laatste bericht: Els DR
  Aardappelen met knoflook en citroen uit de oven JohanV 14 7.715 07 October 2018, 22:51
Laatste bericht: JohanV
  Gemarineerde champignons in tomatensaus JohanV 0 1.338 15 March 2018, 16:06
Laatste bericht: JohanV
  Viskoekjes in tomatensaus JohanV 11 3.922 09 January 2018, 22:19
Laatste bericht: Wim M
  Aubergines met tomatensaus JohanV 30 12.128 17 August 2017, 15:41
Laatste bericht: jacq1970
  Fricandeau met knoflook uit de oven JohanV 6 5.022 14 November 2016, 14:08
Laatste bericht: Marian55
  Sperziebonen in tomatensaus JohanV 5 3.791 04 February 2016, 09:08
Laatste bericht: chris

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)