Fodelianakis olijfolie                 
'Overnachten' terminal Haven Piraeus
#1
Deze zomer ga ik naar Milos, voor het eerst met de ferry! Heb hier heel veel zin in. Na al heel veel keren met het vliegtuig naar Corfu en enkele keren naar Kreta te zijn geweest, is met de boot naar Milos weer een totaal nieuwe ervaring.

Ik kom op zondagavond laat met het vliegtuig in Athene aan en maandagmorgen om half 8 vertrekt vanaf Piraeus de ferry naar Milos.
Aangezien ik het eigenlijk niet de moeite vind om voor die paar uur een hotel te boeken, wilde ik eigenlijk gewoon de nacht doorbrengen in de ferryterminal/wachtruimte.

Hoeveel uur van tevoren kan je inchecken voor de ferry en is het inderdaad mogelijk om 's nachts in de terminal te verblijven? En hoe lang van tevoren moet je de ferry boeken/reserveren als voetpassagier?
Hopelijk kan iemand mij hier informatie over geven, en evt. nog andere nuttige tips en informatie.
Quote
#2
als je geen overnachting wil doen ergens, zou ik toch snachts bij de vliegveld blijven en dan vroeg misschien met de eerste licht tegen 5 uur met de bus X96 naar Peiraias gaan. ben je tegen 6 uur daar ,heb je tijd genoeg.
je kan bij de vliegveld informeren naar de vertrek tijden van de bus.
Quote
#3
Dag Esther.

Zelf heb ik het nog nooit gedaan en ik weet ook niet of het echt kan, overnachten in de ferry terminal. Er is wel een centrale plaats (Karaïskaki Square / Akti Tzelepi) waar enkele ticket bureeltjes en gelegenheden zijn waar je een drankje en een snack kunt krijgen, maar een echte ferry terminal an sich is het niet. Komt doordat de vertrekplaatsen van de verschillende ferry's vrij verspreid liggen rondom de ferryhaven van Piraeus.

Gezien je vertrek 's morgens is vermoed ik dat je met Seajets of Aegean Speed Lines van Piraeus naar Milos gaat. Ik kan je absoluut aanraden met Aegean Speed Lines te gaan i.p.v. met Seajets. De reden daarvoor is het vaartuig dat gebruikt wordt. Seajets zal normaliter de Seajet2 gebruiken en dat is een kleine catamaran waar duizenden al last gehad hebben van zeeziekte. Aegean Speed Lines daarentegen gebruikt de Speedrunner III, een veel groter en stabieler vaartuig.

Ik zou toch overwegen om een overnachting in Piraeus te nemen. En dan kan ik je zeker dit aanbevelen: Phidias Hotel.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hun prijzen zijn heel schappelijk én gratis vervoer is inbegrepen. Dit betekent dat ze je komen ophalen in Piraeus bij aankomst (metro, bushalte van de X96 express bus vanaf de luchthaven, ....) en dat ze je 's morgens brengen naar de "Gate" vanwaar je ferry vertrekt.

Inschepen op de ferry kan normaal vanaf ongeveer 1 uur tot - letterlijk - de laatste minuut voor vertrek. Aegean Speed Lines vertrekt vanaf Gate 7. Zie de locatie hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Om vanaf de luchthaven naar Piraeus te gaan heb je de keuze tussen de metro (overstappen in Monastiraki naar Lijn 1), de bus (Expressbus X96) of de trein. Met de trein moet je nu nog overstappen in SKA (Acharnes), maar vanaf juni zou het ook moeten mogelijk zijn om rechtstreeks van de luchthaven naar Piraeus te gaan (Toch als de electrificatiewerken klaar zullen zijn). Je kan natuurlijk ook een taxi nemen.
Prijzen: Metro 10 Euro (18 Euro voor 2 personen en 24 Euro voor 3 personen) / Expressbus 6 Euro pp / Trein 8 Euro pp  / Taxi  54 Euro tussen 05.00 en 24.00 - 70 Euro tussen 24.00 en 05.00

Als je nog vragen zou hebben: shoot. Smile
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Bedankt voor jullie informatie.
Een week later na terugkomst uit Milos, overnacht ik wel één nacht in Piraeus, hotel Electra, voordat ik de volgende dag naar Corfu vlieg. Misschien dat ik voor die ene nacht voor vertrek hetzelfde hotel boek.
Ik ga inderdaad met Aegean Speed Lines, kwam qua vaarschema het beste uit.
Patrick, kan je mij ook vertellen hoe en waar ik het beste de ferrytickets kan boeken?
Quote
#5
Als je wil boeken op voorhand doe het dan via de website van Aegean Speed Lines. Je krijgt dan een mail met een boekingsnummer en met die mail kan je dan je ticket afhalen aan de ticket kiosk van Aegean Speed Lines in Piraeus of bij FIRST CHOICE TRAVEL in Piraeus. De kiosk staat op de kade waar de boot vertrekt en FIRST CHOICE TRAVEL is gevestigd in het gebouw op Karaikaki Square / Akti Tzelepi. Dat is net naast de kade waar de boot vertrekt.

Zelf boek ik nooit op voorhand, maar koop mijn tickets ter plaatse. Maar ik kan begrijpen als je in het hoogseizoen vanuit Piraeus vertrekt je liever voor zekerheid kiest. Voor de terugreis van Milos naar Piraeus zou ik de tickets op Milos zelf kopen, 1-2 dagen voor vertrek. Dat kan bij Milos Travel in Adamas. Hun kantoor is recht tegenover de aanlegplaats van de ferry.

Electra Hotel is heel dicht (5 minuten stappen) bij de vertrekplaats van Aegean Speed Lines. Als je het hotel buitenkomt, rechts, bij de hoek opnieuw rechts (Odos Aristidou) en je ziet  Karaïskaki Square/Akti Tzelepi voor je liggen. Daar is ook een halte van de bus als je met die van de luchthaven naar Piraeus gaat.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Super, jij weet echt veel Patrick! Erg nuttig, al deze informatie. Bedankt!
Milos schijnt (volgens mijn Griekse leraar en Griekse vrienden) een prachtig, nog redelijk onontdekt eiland te zijn.
Quote
#7
(16 March 2017, 17:21)Esther Corfu schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Super, jij weet echt veel Patrick! Erg nuttig, al deze informatie. Bedankt!
Milos schijnt (volgens mijn Griekse leraar en Griekse vrienden) een prachtig, nog redelijk onontdekt eiland te zijn.

efcharisto1 voor al deze lof. Blush

Ik denk dat het in 2010 was dat ik een tocht gemaakt heb naar Kythnos, Serifos, Sifnos en Milos. Jammer genoeg zijn mijn foto's verloren gegaan. Ik had ze op CD gebrand en die bestanden kan ik blijkbaar niet meer open. En bij het installeren van een nieuwe PC zijn mijn back-up's jammer genoeg verdwenen.

Milos is inderdaad een heel leuk eiland met plaatsen zoals Sarakiniko, Plaka, Klima, Firopotamos, Papafragas en andere. De Westelijke zijde is redelijk ontoegankelijk en is ook bijna niet bewoond.
Een week kan je absoluut goed vullen op Milos: De boothuisjes in Klima, de catacomben en het oude theater nabij Trypiti, de verlaten sulfermijn aan de baai van Paliorema, een dagtochtje naar het nabij gelegen Kimolos, enzovoort. Nabij Pollonia kan je ook naast/door een openluchtmijn, in werking, wandelen/rijden.
Velen zeggen dat de zonsondergang in Plaka net zo mooi is als op Santorini en ik ga ze niet tegenspreken. Het verschil is dat er geen duizenden toeristen staan in Plaka.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
(16 March 2017, 15:28)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




als je geen overnachting wil doen ergens, zou ik toch snachts bij de vliegveld blijven en dan vroeg misschien met de eerste licht tegen 5 uur met de bus X96 naar Peiraias gaan. ben je tegen 6 uur daar ,heb je tijd genoeg.
je kan bij de vliegveld informeren naar de vertrek tijden van de bus.

Wij hebben dat ook eens gedaan op de luchthaven blijven "slapen". We waren ook zéér laat toegekomen op de luchthaven en hadden de volgende ochtend héél vroeg onze volgende vlucht. Was niet echt succesvol te noemen. Om de haverklap kwam de astinomia ons van de grond of banken schoppen.  Undecided
Quote
#9
(16 March 2017, 17:53)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 March 2017, 15:28)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




als je geen overnachting wil doen ergens, zou ik toch snachts bij de vliegveld blijven en dan vroeg misschien met de eerste licht tegen 5 uur met de bus X96 naar Peiraias gaan. ben je tegen 6 uur daar ,heb je tijd genoeg.
je kan bij de vliegveld informeren naar de vertrek tijden van de bus.

Wij hebben dat ook eens gedaan op de luchthaven blijven "slapen". We waren ook zéér laat toegekomen op de luchthaven en hadden de volgende ochtend héél vroeg onze volgende vlucht. Was niet echt succesvol te noemen. Om de haverklap kwam de astinomia ons van de grond of banken schoppen.  Undecided

Zagen jullie eruit als zwervers dan?   Big Grin Big Grin Big Grin
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
(16 March 2017, 17:21)Esther Corfu schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Super, jij weet echt veel Patrick! Erg nuttig, al deze informatie. Bedankt!
Milos schijnt (volgens mijn Griekse leraar en Griekse vrienden) een prachtig, nog redelijk onontdekt eiland te zijn.

Milos =  Heart 

[Afbeelding: nl7oe1.jpg]

(16 March 2017, 18:12)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 March 2017, 17:53)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 March 2017, 15:28)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




als je geen overnachting wil doen ergens, zou ik toch snachts bij de vliegveld blijven en dan vroeg misschien met de eerste licht tegen 5 uur met de bus X96 naar Peiraias gaan. ben je tegen 6 uur daar ,heb je tijd genoeg.
je kan bij de vliegveld informeren naar de vertrek tijden van de bus.

Wij hebben dat ook eens gedaan op de luchthaven blijven "slapen". We waren ook zéér laat toegekomen op de luchthaven en hadden de volgende ochtend héél vroeg onze volgende vlucht. Was niet echt succesvol te noemen. Om de haverklap kwam de astinomia ons van de grond of banken schoppen.  Undecided

Zagen jullie eruit als zwervers dan?   Big Grin Big Grin Big Grin

Tja, moet zo iets geweest zijn denk ik, overjaarse hippies.  Confused
Quote
#11
Ik wil ook gaan zeekayakken en een fiets huren op Milos. Heb accomodatie in Adamas gevonden.
Heb er echt veel zin in, weer eens wat anders dan Corfu, hoewel ik na Milos nog een weekje daarheen gaan, om mijn vrienden daar te zien. Ook in mei nog drie weken Corfu,en ben er net in februari ook een weekje geweest, o.a.Griekse les gehad daar, en carnaval gevierd. Ik mag niet klagen. ?
Quote
#12
(16 March 2017, 18:44)Esther Corfu schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik wil ook gaan zeekayakken en een fiets huren op Milos. Heb accomodatie in Adamas gevonden.
Heb er echt veel zin in, weer eens wat anders dan Corfu, hoewel ik na Milos nog een weekje daarheen gaan, om mijn vrienden daar te zien. Ook in mei nog drie weken Corfu,en ben er net in februari ook een weekje geweest, o.a.Griekse les gehad daar, en carnaval gevierd. Ik mag niet klagen. ?

Heb ik toen ook gedaan. Met deze:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Schitterende dag gehad. Je weet meestal niet van tevoren waar je naartoe gaat omdat ze pas 's morgens beslissen, rekening houdende met de weersomstandigheden (wind). Wij zijn toen vanuit Pollonia de zeestraat overgestoken naar Kimolos. Drankje op een terrasje aan de haven en daarna naar een onbewoond eilandje (Agios Efstathios) waar we de meegebrachte lunch nuttigden en vervolgens konden zwemmen, snorkelen. En van daaruit dan terug naar het strand van Pollonia.

Niettegenstaande wij totaal onervaren waren met kayakken op zee (met kayakken tout court) was er absoluut geen probleem. Goede begeleiding door Rod (de Australische eigenaar die getrouwd is met een Griekse) en initiatie voor het begin van de tocht.

Op de website vind je via de tab "daytrips" een kaart waarop alle mogelijke dagtochten staan.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Ik ben afgelopen september van Pireus met de snelle boot Hellenic Seaways naar Naxos gegaan.
Gewoon via Inetrnet geboekt hebben vaak aanbiedingen, je moet wel nog voor je vertrekt naar 
het kantoortje gaan van de maatschappij! Er lopen heel mannen die je koffer willen sjouwen maar 
willen dan geld!
Heb overnacht in Hotel Anita! Prima.Je kunt lopen naar de boot of ze brengen na het ontbijt! Zou niet bij het vliegveld overnachten! Veel te ver weg!

Julia
Quote
#14
Milos is prachtig! Maak zeker ook een boottocht om het eiland heen, is vaak met korte tussenstop op Kimolos. Werkelijk prachtig om het soms bizarre landschap van buitenaf te bekijken. Soms spectaculair. Bekijk eventueel wat foto's op m'n blog; ik was er in 2014:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Corry's signatuur OnderwegnaarIthaka.nl 
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Haven van Igoumetitsa JohannesGR 3 1.084 19 November 2020, 19:24
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)